Neverwinter Nights nyckel accepteras inte

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights nyckel accepteras inte

Jag köpte detta spel, tillsammans med expansionerna Shadows of Unretide samt Hordes of the Underdark för rätt många år sedan.

Har inte spelat på väldigt länge men kände helt plötsligt ett sug att gå tillbaka och spela det igen av ett par olika anledningar.

Problemet jag råkat ut för är då att, trots att jag äger de fysiska utgåvorna med nycklar, så accepteras inte nyckeln när jag försöker installera spelet. Har provat på såväl dator med W10 som W7 men utan att lyckas. Har ingen dator med XP längre, det var många år sedan, så vad i hela friden kan jag göra? Vill inte betala ännu en gång för ett spel jag redan äger.

Lyckas ärligt talat inte reda ut vilket spelföretag jag ska vända mig till. Atari, EA eller vilket som nu äger rättigheterna till detta?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kanske registrerat det på Steam ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej, det tror jag inte att jag har. Det finns inte i mitt bibliotek där i alla fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

tror det blir enklare bara köpa en billig nyckel på steam, är ju nackdelen med gamla fysiska spel om nåt strular...

Permalänk
Medlem

43kr på GOG, kanske kan vara värt det för Enhanced Edition?
https://www.gog.com/en/game/neverwinter_nights_enhanced_editi...

Ser ut som att expansionerna ingår, men jag lovar inget.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag är tvingad till det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Verkar som jag är tvingad till det.

43 spänn är inte mycket att gnissla om ändå va?

Sen har de ju bevisligen fixat ett knippe grejer i Enhanced Edition, så det är ju snarast en uppgradering för att kunna spela på en modern dator som det "kostar".

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har raderat ett sidospår som byggde på torrentnedladdning, nyckelcracking etc.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin