Asus breddar skärmutbudet med Proart i 32:9-format

Permalänk
Melding Plague

Asus breddar skärmutbudet med Proart i 32:9-format

Asus satsar på kreativa användares behov med ultrabreda Proart. Till skillnad från andra ultrabreda skärmar är den däremot inte särskilt ultrahög.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nischad marknad deluxe ?

Eller så har de designat en helt ny skärm, speciellt framtagen för att göra högupplösta bannerannonser

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kanske om det varit en tablet istället? Känns inte så portabelt om den behöver en sladd till en vanlig dator/laptop hela tiden

Hur korrekta är färgerna om den nu ska vara för proffs?

Titeln var dock klockren @landmarks

Permalänk
Medlem

-OOH hela 100% av Rec. 709!, inga dåliga grejer det inte... riktigt PROART (not).

Permalänk
Medlem

14" i 4:3 format hade jag förstått, men det här? Hur tänkte Asus nu?

Permalänk
Medlem

"Till skillnad från andra ultrabreda skärmar är den däremot inte särskilt ultrahög"

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

14" i 4:3 format hade jag förstått, men det här? Hur tänkte Asus nu?

Är det någon som orkar lyfta armen så högt?

Känns spontant som att skärmen är så hög som någon faktiskt lyfter sin arm vid användning av touch en längre tid?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är det någon som orkar lyfta armen så högt?

Känns spontant som att skärmen är så hög som någon faktiskt lyfter sin arm vid användning av touch en längre tid?

Ja, om du inte har armand av bly så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

14" i 4:3 format hade jag förstått, men det här? Hur tänkte Asus nu?

Jag kan tänka mig två saker. Som tidslinje i videoredigering eller som en ritplatta du justerar ovanpå en större bild, eller säg att du skriver anteckningar på någon annans dokument. Eller som en förhållandevis smidig touchpad för flöden i olika slag. Kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag kan tänka mig två saker. Som tidslinje i videoredigering eller som en ritplatta du justerar ovanpå en större bild. Eller som en förhållandevis smidig touchpad för flöden i olika slag. Kanske.

Tidslinje eller flytta andra UI-element till den kan säkert funka. Ritplatta i 32:9 format känns ju dock helt värdelöst. Användningsområdena skulle ju dessutom öka markant av ett mer normalt format, varför jag har svårt att se poängen med denna.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av hypermode:

Jag kan tänka mig två saker. Som tidslinje i videoredigering eller som en ritplatta du justerar ovanpå en större bild, eller säg att du skriver anteckningar på någon annans dokument. Eller som en förhållandevis smidig touchpad för flöden i olika slag. Kanske.

Tidslinje var faktiskt rätt smart, det tänkte jag inte på!
Kanske skulle vara nice för liknande även vid typ animering och liknande, just för att separera sådana långa "flöden".
Vetesjutton hur användbart det skulle vara som verktygslåda däremot, känns som att de flesta har sådant inställt på snabbknappar och dylikt redan med det verktyg de redan använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Förlåt om det var otydligt, poängen var ergonomi och du svarar med någon som hänger på en skärm.

Målet var nog inte att göra en ny stor ritplatta

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Förlåt om det var otydligt, poängen var ergonomi och du svarar med någon som hänger på en skärm.

Målet var nog inte att göra en ny stor ritplatta

Min poäng är att det finns folk som jobbar proffesionellt med 32-tums plattor. 14-tum är särskilt stort. Ska du använda pennan kan den större ytan dessutom vara mer ergonomisk då du inte behöver sitta och nöta med handleden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

"Till skillnad från andra ultrabreda skärmar är den däremot inte särskilt ultrahög"

Som om ultrabreda skulle ha någon höjd över huvud taget lmao

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nischad marknad deluxe ?

Eller så har de designat en helt ny skärm, speciellt framtagen för att göra högupplösta bannerannonser

Finns sjukt mycket sådana här paneler på Aliexpress nu, så jag tror inte de är speciellt framtagna för Asus.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tidslinje eller flytta andra UI-element till den kan säkert funka. Ritplatta i 32:9 format känns ju dock helt värdelöst. Användningsområdena skulle ju dessutom öka markant av ett mer normalt format, varför jag har svårt att se poängen med denna.

Javisst, optimalt är det ju inte men jag kan definitivt föreställa mig en UX/UI-lösning som fungerar tillsammans med huvudskärmen där det blir rätt behändigt att anteckna på en mindre smidig skärm. Man skriver ändå horisontellt.

Permalänk

Vet inte vad ni dillar om.

Ska lätt köpa en och lägga min mixxer på i DAW 🎅

Permalänk

Jag skulle använda en väldigt bred portable skärm till något specifikt.