Problem med Logitech Z-906 Högtalare

Permalänk
Medlem

Problem med Logitech Z-906 Högtalare

Låter helt burkigt. kör hdmi kabel till tvn och där är den ikopplad medans ens system är ikopplad med optisk ljudkabel . men inte haft några problem innan. undrar vad som kan ha gått fel? dålig kabel till tvn eller något? Tror själv inte att det är problemet men jag är lite av en noob när det kommer till det hela. kunde köra CoD vanguard för ett par dagar sedan utan problem. Skulle vara glad för hjälp

Permalänk
Medlem

kan inte köra filmer utan det problemet

Permalänk
Rekordmedlem

Prova anslut en annan signalkälla. Det kanske också kan vara så att tvn matar ut nått suroundljud som tolkas fel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Spelat väldigt hög musik och länge?

Någon eller du själv kanske har råkat ställa om en inställning på kontrollenheten.

Har du möjlighet att testa dem via dator så kan du göra det. Testa både med optisk kabel och aux (6 channel direct).

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Fungerar basen som den ska?

DU kan prova med följande.....

Gör systemet strömlöst.

Under kontrollpanelen finns en liten lucka, öppna den så ser du ett antal stift tror det var 4 eller 6st.

Ta ett gem eller annat och kortslut pinnarna i par, två åt gången.

Detta fick mitt system att börja fungera igen, hade konstigt ljud och lite irriterande knaster.

FInns utförligare instruktioner med bilder på nätet nånstans, kommer inte ihåg.

Permalänk
Medlem

Vill uppdatera och vill nämna att jag uppskattade alla förslag. tack :). verkar som att kabeln åkt ut lite och därför fick jag dessa ljud.
Kört in kabeln i subwoffern igen och tvn. trodde faktiskt att jag kollat detta innan. men ibland gör man misstag. uppskattar alla förslag