Gammal Android telefon som GPS tracker

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Har hänt när jag är ute på åkermark också. Men ska testa att stänga av alla hjälpvarianter, typ wifi o Bluetooth-tracking. Köra "bara" gps o se om det blir bättre.

Ska lägga telefonen i en ficka av nät på utsidan av ryggsäcken också, antennerna är ju inte de bästa

Du kan ju annas köpa en gps-modul t.ex. Garmin Glo, körde jag när jag jobbar i skogen innan jag skaffade en mobil som hade lite mer seriös gps. (det är inte populärt att gå in på angränsande fastighet på grund av dålig gps, inte gjort det själv men hört..)
(Garmin glo kan du dessutom sätta i bilen och få all möjlig information som man sedan kan titta på eller klippa ihop med sin dashcam, använt vid bankörning)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SuperSverker:

Edit*
(ursäkta)
Cerberus finns att ladda ner som en .apk, och är en applikation jag kan varmt rekommendera då den
1. Körs helt i bakgrunden
2. Kan köras dolt
3. Ger exakta platsangivelser från en annan plats
4. Ger dig möjligheter att rensa/skicka meddelanden eller på annat sätt kommunicera med enheten
5. Använder en väldigt liten datamängd, då den kör med metoden pings, även om du kan välja kontinuerlig spårning

Använd inte det skiten..
Deras livstidslicens blev för andra gången testlicenser, begränsade till 30 dagar..