Rimligt pris på ny S22 Plus

Permalänk
Medlem

Rimligt pris på ny S22 Plus

Vad är rimligt att sälja en ny S22 Plus för, den är alltså oöppnad i kartong. Nypris var väl mellan 11500-12000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Vad är rimligt att sälja en ny S22 Plus för, den är alltså oöppnad i kartong. Nypris var väl mellan 11500-12000

Beror ju på om du har garantipapper och allt i ordning,

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Beror ju på om du har garantipapper och allt i ordning,

Ja allt

Permalänk
Medlem

Svaret är "så mycket som möjligt". Om den är ny, oöppnad och har alla papper så är det ju 11500-12000kr som gäller. Kommer du att få det? Troligtvis inte. Så det är bara att hitta rätt köpare eller hitta ett pris du kan leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Svaret är "så mycket som möjligt". Om den är ny, oöppnad och har alla papper så är det ju 11500-12000kr som gäller. Kommer du att få det? Troligtvis inte. Så det är bara att hitta rätt köpare eller hitta ett pris du kan leva med.

För att få iväg den relativt enkelt och fort, om jag formulerar mig så då

Permalänk
Medlem

@kotten81 Lättast är ju att lägga upp den på tradera som KÖP NU endast, likadant med blocket eller FB Marketplace om du jobbar med det. Sen får du trappa ner priset om den inte åker. Var du börjar är fortfarande helt upp till dig men personligen tror jag att du får max 9000-9500kr.

Permalänk
Medlem

Går det inte att lämna tillbaks på öppetköp? om den är oöppnad och kvitto finnes?

Permalänk

Personligen skulle jag säga 9000, annars skulle jag nog lika gärna köpa en ny från butik.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Går det inte att lämna tillbaks på öppetköp? om den är oöppnad och kvitto finnes?

Håller med dig, men kanske är en uttagen på abonnemang t.ex.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Kotten81 : köparen måste ju spara något på att köpa den av dig, annars kan dem lika bra köpa dem direkt av butik. Det är ju ingen superbrist på modellen så de behöver inte vänta på att få dem heller. Alltså måste du vara billigare. Om nypris NU är 11500:- hade jag åtminstone aldrig gett mer än 9500:- om jag köpt den av en privatperson. Annars kan jag lika bra skippa alla eventuella risker/strul och köpa direkt av butik istället.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Går det inte att lämna tillbaks på öppetköp? om den är oöppnad och kvitto finnes?

Nej det är en vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Personligen skulle jag säga 9000, annars skulle jag nog lika gärna köpa en ny från butik.

Jag hade tänkt lägga ut den för 8000 på blocket. Då är det rätt rimligt då

Permalänk
Skrivet av Kotten81:

Jag hade tänkt lägga ut den för 8000 på blocket. Då är det rätt rimligt då

Ja det lär du få den såld ganska snabbt för skulle jag tro. Om du orkar med blocket, var beredd på att bli överöst med skambud. Annars finns ju marknaden här eller swedroid forumet, inte lika bra betalt men betydligt smidigare affärer. Skulle tro att du kan få 8000 både här och på swedroid också.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kliclade hem en s22 plus på samsung. Med studentrabatt så gav jag 8120 kr för 128gb modellen. Och valde färgen graphite. De andra modellerna kostade 10250kr - 10750kr för 128gb
Värt att vänta 2-3 veckor 👍

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk
Medlem

På prisjakt ligger 128Gb på 10600:- och 256Gb på 11700:-, så det beror ju på vilken variant du har. Även om alla kvitton finns så beror det på vart telefonen är köpt från början för olika företag hanterar garanti olika. Det är nämligen inte självklart att garantin går över från den ursprungliga köparen till nästa. Reklamationsrätten är definitivt förbrukad.

Att sälja en telefonen i oöppnad förpackning ger mig inga positiva signaler. Hur ska man kunna testa telefonen utan att öppna förpackningen och med tanke på det jag skrev ovan om garantier så bör man verkligen få undersöka telefonen på samma sätt som om telefonen är använd. Men vad säger en säljare som tycker att det är viktigt att förpackningen ska vara oöppnad om man som kund vill öppna den för undersökning?

Med det som sagts ovan anser jag att en pryl är begagnad oavsett om den är använd eller inte, utan det är det faktum att jag inte köper den av ett företag utan garantier. Jag kan tänka mig ett pris på max 70-75% av nypris för sådan här typ av vara.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb