Notifiering när ens inlägg tas bort?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Notifiering när ens inlägg tas bort?

Hejsan! Jag skrev ett halvtramsigt inlägg i tråden om Embracers nyaste inköp, som ett svar på en annan person som också tramspostade.

Både mitt och personen jag citerades inlägg blev borttagna, men ingen moderator skrev i tråden att den hade blivit rensad.

Men, kan man kanske få ett (autogenererat) PM i sin inlåda om ens inlägg tas bort? Jag behöver egentligen inte veta anledningen, för det är ju oftast att det är för offtopic, men så att man inte sitter i fem minuter och tror att man blivit galen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Tack för dina synpunkter. Det här är en funktionalitet vi inte ämnar att implementera, då det skulle öka moderatorernas och forumledarnas arbete, då det bara kommer att leda till följdfrågor om varför ens inlägg blev borttaget. "Silence is golden".

/ Johan

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av jreklund:

Hej,

Tack för dina synpunkter. Det här är en funktionalitet vi inte ämnar att implementera, då det skulle öka moderatorernas och forumledarnas arbete, då det bara kommer att leda till följdfrågor om varför ens inlägg blev borttaget. "Silence is golden".

/ Johan

Förståeligt, ha en bra kväll!

(Även om ni kanske kunde använda en no-reply, men jag förstår 100%)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan förstå jreklunds resonnemang. Men man blir ju smått galen de få ggr äns inlägg försvinner och man letar åt alla håll för att hitta det.

Detta gjorde att jag gav upp på Flashback för flera år sedan. Höll mig till ämnet i en tråd, men tror inte läsförståelsen var tillräckligt hög hos en moderator som trodde jag bröt mot en forumregel. Jag skrev om mitt inlägg tre ggr då jag trodde forumet buggade. Slutade med en månads ban. När jag fick förklaringen så gav jag upp på forumet och lämnade för gott. Hade jag fått en förklaring direkt så hade jag kunnat förklarat mig för berörd mod och detta hade aldrig hänt.

Dold text
Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ELF:

Kan förstå jreklunds resonnemang. Men man blir ju smått galen de få ggr äns inlägg försvinner och man letar åt alla håll för att hitta det.

Det är vi givetvis medvetna om och därför brukar moderatorerna att antingen skicka pm till den berörda medlemmen eller posta en notis i forumtråden. Det finns dock vissa undantag såsom ex. fyndtipstråden som kräver extremt mycket "babysittande", det skulle ganska enkelt bli för tidskrävande att skicka pm varje gång det raderas icke-fynd. Det samma kan även gälla ifall vi har väldigt ont om tid och inlägget bara är rent trams, dvs. det bör vara ganska uppenbart varför inlägget togs bort.

Sedan går det alltid bra att pm:a en moderator eller kontakta oss via kontaktformuläret ifall man har forum- eller modereringsrelaterade frågor.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Kent:

Det är vi givetvis medvetna om och därför brukar moderatorerna att antingen skicka pm till den berörda medlemmen eller posta en notis i forumtråden. Det finns dock vissa undantag såsom ex. fyndtipstråden som kräver extremt mycket "babysittande", det skulle ganska enkelt bli för tidskrävande att skicka pm varje gång det raderas icke-fynd. Det samma kan även gälla ifall vi har väldigt ont om tid och inlägget bara är rent trams, dvs. det bör vara ganska uppenbart varför inlägget togs bort.

Sedan går det alltid bra att pm:a en moderator eller kontakta oss via kontaktformuläret ifall man har forum- eller modereringsrelaterade frågor.

Hm, vi kanske pratar om två separata modereringsmetoder här då? Det jag önskar är bara ett automatiskt PM som säger "Ditt inlägg som löd såhär har tagits bort av en moderator: (inlägg här). Detta meddelande är automatiskt och går inte att svara på".

Dvs en människa ska inte behöva sitta och skriva hälsningsfraser eller argumentera, utan det bara sköts av forum-koden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Printscreen:

Hm, vi kanske pratar om två separata modereringsmetoder här då? Det jag önskar är bara ett automatiskt PM som säger "Ditt inlägg som löd såhär har tagits bort av en moderator: (inlägg här). Detta meddelande är automatiskt och går inte att svara på".

Dvs en människa ska inte behöva sitta och skriva hälsningsfraser eller argumentera, utan det bara sköts av forum-koden.

Så länge jag får bestämma texten i det automagiskt genererade pm:et så röstar jag ”för”.

(Disclaimer: jag har absolut ingen insikt i om detta är möjligt eller ens rimligt men tar gärna chansen att förvirra sprida förvirring glädje )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord