Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

De jag kommer på, digital kamera jag köpte 2012 tror jag.
Använde den kanske på några resor, sedan har den bara legat i en låda. Blev att man alltid körde med mobil kameran efter sen bara.

Oculus Quest, köpte den 6 mån innan Oculus Quest 2 kom ut. Hade ingen aning om att Quest 2 skulle komma ut så snart.
Sedan avvakta jag även med att köpa nytt grafikkort då det skulle komma ut nya samma höst. Men så var tillgången sämst så man ändå inte fick tag i något till normal pris. Så har inte riktigt kunnat använda den till det jag köpte den till. Spela Half Life Alyx
Men snart så går de kanske att köpa nått kort för vettigt pris. Kanske i sommar eller nått.
Är nog mest missnöjd över timingen när jag köpte det, Quest två är liksom 50% bättre prestanda och billigare.

Om det får dig att må bättre över ditt inköp så är Half Life Alyx mycket bättre på Quest 1 än på tvåan p g a oled-skärmarna. Väldigt personlig åsikt naturligtvis, men skräck i spel ska upplevas med bra svärta. Har inte kunnat spela spelet efter jag bytte till quest 2 tyvärr. Tur att det finns andra sorters vr-spel än skräck, dock.

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett par true wireless, Sony WF-1000XM4, för 2800 SEK. Mycket tveksam produkt överlag, som borde ha kostat 1000 SEK mindre.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Mitt sämsta köp är en Ipad. Mer opraktisk tingest får man leta efter...

När den kom så trodde jag att det skulle finnas ett syfte med en iPod med jättestor skärm men än idag har jag inte mött någon situation där en iPad är bättre eller smidigare än mobil eller laptop
Hade den haft ett riktigt OS så hade den kanske kunnat ersätta en laptop men det får vi aldrig veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Wow.... Så de har inga problem med att kränga bilar och svara på alla frågor om hur bra och grymma de är innan försäljningen gjorts men efter de har fått sin provision så "är det en ford" right.

Skulle varit tillräckliga grunder av att häva köpet på plats.

Tro mig, jag önskar jag skulle gjort det
Men man lär sig alltid något, aldrig mer Ford i detta fallet, även om det var onödigt dyrt sätt att lära sig det

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

När den kom så trodde jag att det skulle finnas ett syfte med en iPod med jättestor skärm men än idag har jag inte mött någon situation där en iPad är bättre eller smidigare än mobil eller laptop
Hade den haft ett riktigt OS så hade den kanske kunnat ersätta en laptop men det får vi aldrig veta.

Titta på filmer, läsa, navigera (fäste i bilen), allt blir lättare/bättre med stor skärm.
iPad är något av mina bästa köp, använder den dagligen.
Mobilen används när inte iPaden finns tillgänglig.

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

ED 3D Glases år 2003. Riktig skitprodukt som inte fungerade öht.

https://bjorn3d.com/2003/03/edimensional-e-d-glasses-review/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av lasseedsvik:

Tjo

Jag har en klocka som jag till en början tyckte var fantastisk...... den sitter så fint på min högtalare och påminner mig om tiden...

https://www.lasseedsvik.se/images/klocka.png

(Vet inte varför min IPhone gjorde den väldigt blå men den lyser knappt)...

Anyways..... Den är nog bland det sämsta som finns... Den går 4 minuter för långsamt på ca 2 månader. Den visar en tempratur 2.1C för mycket...... har inte provat alarmet på den iom att jag inte haft nå behov..... Tror knappast det fungerar heller.....

Köpte den på Clas Ohlson... men men...

Har ni också några väldigt dåliga inköp ni gjort under åren?

/Lasse

Update...... skitklockan har slutat detect'a när det är tillräckligt mörkt för att lysa upp lite grann så man ser vad tiden är...... men men.... det är inte batterierna..... trycker man på skiten så lyser den upp....... men jag tejpade för ljussensorn och trodde det skulle funka....... shit is broken....

Clas Ohlson och klockor...... min farsa sa nyligen att deras "radiostyrda väggklocka" slutat fungera....... sen hoppade den igång efter 4 dagar eller nåt.....

Vilket jävla skräp...... hur svårt kan det vara att bygga/sälja en klocka som funkar?

Permalänk
Medlem

Köpte Sony Bravia ke-75xh9096 2021.
Kommer nog aldrig mer köpa en Sony TV På grund av alla fel.
Och extrem dålig support som gjorde att jag trodde dem skojade med mig.

Skaffade en TCL TS8132 3.1.2ch soundbar.
Fungerade fint i 2 veckor sedan kom en uppdatering till TVn
TV tappade kontakten med soundbar, bara ljud i TVn högaltare

Massor av mail till Sony support.
Fick bland annat svar om att filma tv för visa att ljud inte fungerar😡😡😡
Alltså, fick extremt många dumma svar från supporten.
Efter cirka 2 månader skicka dem 2 tekniker som byte något kort.
Det hjälpte någon månad.
Samma problem igen 😡😡😡
Efter total ominstallation av TV fick jag det att fungera ett par månader.

Sen kom nytt problem TVn gick inte att starta med fjärrkontrollen.😡😡😡
Efter total ominstallation av TV fick jag det att fungera

Och det sista problemet är att TVn startade om från helt från början
Har hänt 3 gånger mitt i en film 😡😡😡

Många mail, sedan fick jag tips om inställning som behövde göras.

Vilket J***la måndags EX.

Har tappat räkning på hur många gånger jag gjort ominstallation
Jag har frågat flera gånger dem om byta ut TVn, men NEJ.

Har nog glömt en del andra problem. Totalt skickat 30 mail.
Det jag undrar är när nästa problem dyker upp.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Köpte en stereosetup förra året. Bra överlag, men förstärkaren var inte bra. Ljudmässigt var den det, men den hade många barnsjukdomar. Den dedikerade sub-out porten gav ingen kräm alls jämfört med pre-out. Gick tillbaka men på butiken påstod dem att det var alldeles som det skulle. Auto-detect på eArc slutade funka också. Den hängde sig ofta etc. Det var en NAD M10 v1. Svindyr var den också.

Men! Historien har ett lyckligt slut. NAD M10 v2 hann lanseras inom min öppet-köp period så jag kunde byta rakt av 😀 Och v2 är faktiskt mycket bättre. Bra kräm på sub-out (när jag bytte till v2, DÅ erkänner säljarna att v1 inte hade en bra sub-out, hmmpf!), alltid bra auto-detect på eArc, hänger sig aldrig, överlag är allt fixat.

Så köp aldrig en M10 v1 begagnad!

Permalänk
Medlem

Luftkylare av på Webhallen. Trodde i min enfald på recensionerna och att den skulle funka som en budget AC men det är bara en kass fläkt som bjuder på fuktig luft och noll ändring av rumstemperatur.

Permalänk
Medlem

Diverse razer-produkter som gått sönder av sej själv kort efter köp eller efter en viss tid exempelvis möss, tangentbord och högtalare och hörlurar. Antingen delvis eller helt slutade fungera eller kraschade datorn.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Får väl kasta in ett par dåliga köp jag med... XFX HD5850 BE och ett Sapphire Toxic Radeon HD6870, sämsta köpen jag gjort inom datorhårdvara än så länge förutom möjligen en Seagate 7200.11.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Razer Boomslang när den kom ut.
Använde den kanske 1 timme innan jag gav upp.
Har den fortfarande, som ny såklart, komplett i sin kakburk och yttre kartong.
Värd en hel del pengar numera så på det viset ingen dålig investering.

Permalänk

Sämsta köpet, ett äpple

Enkelt.
En Apple dator som köptes 2012.
Dålig prestanda efter vad den kostade (25k), värdleös för gaming och med ett UI som efter tre månader ville inte ens min sambo surfa med den.
Men den var ganska snygg.

Permalänk
Medlem

Det jag kan komma på så här på rak arm är väl den portabla AC jag köpte för några år sen. Den gick på ca. 3500:- så det var ju ingen värsting modell direkt. Men den levde inte ens upp till dom låga förväntningar jag hade på den, jag hade iallafall hoppats att den skulle kunna sänka temperaturen med några grader. Den klarade inte av att sänka temperaturen alls i min lilla lägenhet (1:a). Det blev nästan varmare av att ha den på, då den läckte varmluft lite här och där. Sen lät den väldigt illa, så man ville helst inte ha den igång under längre perioder. Så den har inte blivit använd sen det året jag köpte den. Helt bortkastade pengar med andra ord.

Permalänk
Medlem

Köpet av en Philips Airfryer XXL "smart".
Kyckling, brännt på ytan, rått i mitten.
Pommes, torrt och tråkigt.

Har bara blivit använd 4 gånger på grund av att jag aldrig blivit nöjd med resultatet så denna maskin är numera en hyllvärmare :/

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lasseedsvik:

Update...... skitklockan har slutat detect'a när det är tillräckligt mörkt för att lysa upp lite grann så man ser vad tiden är...... men men.... det är inte batterierna..... trycker man på skiten så lyser den upp....... men jag tejpade för ljussensorn och trodde det skulle funka....... shit is broken....

Clas Ohlson och klockor...... min farsa sa nyligen att deras "radiostyrda väggklocka" slutat fungera....... sen hoppade den igång efter 4 dagar eller nåt.....

Vilket jävla skräp...... hur svårt kan det vara att bygga/sälja en klocka som funkar?

Jag gick åt high-tech hållet och köpte en Lenovo Smart Clock. Ganska begränsat användningsområde men funkar över förväntan. Jag använder den mestadels som en väckarklocka man kan prata med, och förstås kollar på för att se vad klockan är och väder. Displayen går inte riktigt så långt ner att den inte stör på nattduksbordet om den är riktad mot ansiktet liksom, men ändå så svag att den inte lyser upp rummet märkbart så det funkar bra så länge jag har den vänd bort från sängen.

Sen kan man också spela musik på den, men högtalaren ger ungefär den ljudkvalitet man kan förvänta sig, och man kan ju låta den visa bildspel med ens bilder (från Google Photos), skärmen är dock rätt liten.

Permalänk
Redaktör

Jag har personlingen inte lyckats köpa något som varit en riktigt genomusel produkt men har haft lite otur då de inte riktigt fungerat för mig.

Apple Airpods första generationen:
Jag blev imponerar över hur sömlöst dom fungerade och var till en början nöjd, Fram till det att jag började gå med lurarna i.
Då dom passade väldigt dåligt i mina öron så ramlade lurarna ur så fort jag började gå och kunde inte alls sitta på plats. Som effekt av detta fick jag konstant trycka dom på plats för att få någon basåtergivning överhuvudtaget. Jag försökte lösa problemet genom att köpa silikon-överdrag för att göra själva luren lite större och ge lite mer friktion på bekostnad av smidigheten då överdraget givetvis orsakade att lurarna inte gick ner i etuiet för laddning. Så ja man behövde pilla med det varje gång lurarna skulle i och ur. Givetvis hjälpte det inte att jag efter 3 veckor tappade den ena luren ner i mellanrummet mellan hiss och golv medan jag lirkade av överdragen så den fick enkelresa ner i ett hissschakt.

Inte nödvändigtvis en dålig produkt men för mig var det helt fel.

Permalänk
Medlem

Köpte mig nyligen ett ZSA Moonlander för en hiskelig summa pengar och har nu använt det i två veckor snart. Jag lyckas verkligen inte vänja mig vid att använda det..

Går detta inte över snart så får jag sälja det vidare

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

brödrost från netonnet andersson. Det tar fan tio minuter att rosta en macka

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

OnePlus Buds Pro

Visste från början att det är rena rama chansningen man gör när man köper trådlösa in-ear lurar, då man inte får göra retur på dem.
Men övervägde efter lite research att dom skulle nog kunna passa bra med helt ok kvalitet.

Men när jag fick hem dom så ångrade jag mig så in i helvete.
Fick fruktansvärt ont i öronen. Fattar inte att folk säger att de passar och låter bra, då de inte ens sitter ordentligt i örongångarna.
Har alltid sökt efter lurar som liknar Sony's MDR-NC-serie.

Men det verkar vara stört omöjligt att tillverka något som sitter ordentligt i öronen och inte ger en migrän efter 30sek.

Hann äga OP Buds'en i 24h, då ja slängde ut dom på Tradera i princip direkt och fick tillbaka typ hälften av vad jag betalt.

Jävla skitköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Fattar inte att folk säger att de passar och låter bra, då de inte ens sitter ordentligt i örongångarna.

Fattar du inte att folk har olika öron och olika lurar passar olika bra?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Fattar du inte att folk har olika öron och olika lurar passar olika bra?

Tydligen så kan folk ha porslinsstenar i öronen och fortfarande säga att det är behagligt (Apple Airpods).
Mitt köp påminde mig starkt om hörlurarna innan 2000-talet, dedär fruktansvärda snäckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chassifläkt:

Enkelt.
En Apple dator som köptes 2012.
Dålig prestanda efter vad den kostade (25k), värdleös för gaming och med ett UI som efter tre månader ville inte ens min sambo surfa med den.
Men den var ganska snygg.

Det är ju huvudsaken...

Skrivet av Pe3:

brödrost från netonnet andersson. Det tar fan tio minuter att rosta en macka

Det är en feature, brödrosten hjälper dig att hålla vikten genom att se till så att du inte föräter dig.

Skrivet av frong:

Fattar du inte att folk har olika öron och olika lurar passar olika bra?

Nästa stora hit inom plastikkirurgin, airpod-anpassade öron.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Philips TV från 2011. Slöaste jag någonsin varit med om. Artefakter konstant. Lämnade in den på Service två gånger, i 2-3 månader i stycket. Helt otroligt dålig support(då..). Kommer aldrig köpa en sådan igen.

PS3 och PS4. Kostnaden per timme jag använt dem båda är säkert 100:-. Inte värt det. Köpte dem för The Last of Us / GTA IV. Nu står de och samlar damm.

En V40 D4 från 2013. Köpte den för 230K 2015 och sålde för 130K 2018 efter bara ett fåtal tusen mil mer på mätaren. Det hela var i samband med att dåvarande regering fullständigt smutskastade dieselbilar och det var mindre roligt att sälja den just i den vevan.