Permalänk
Medlem
Skrivet av Vallej:

Halloj!

Har varit intresserad att få en inblick i vad de sämsta produktköp av tekniska produkter har varit för personer, och varför. Om ni har införskaffat någon produkt som inte levde upp till förväntan så skulle det vara kul att veta mer om det.

Absolut sämsta i år måste vara windows 11 home för nästan 1400:-
För installation på en helt nybyggd dator.

Slutade med att jag installerade Ubuntu 22.04LTS istället.

Får lägga ut eländet på tradera eller blocket då jag blev extremt missnöjd..

Permalänk
Medlem

Troligen min 2021 iPad Pro 11" M1.
Hade precis fått mitt första jobb, bodde hemma, inga utgifter...
Ja, då gör man oftast inte dom bästa ekonomiska besluten.. Inte jag i alla fall

Den fungerar väl just nu enbart som en 9000kr Homekit hub.
Den står i en hylla uppkopplad till WiFi så jag kan styra mina lampor och så även om jag inte är hemma (vilket jag aldrig gör).

Kommer ihåg att den existerar sådär 1 gång i veckan när den ska laddas.

Permalänk
Medlem

Köpte en OCZ Core SSD julen 2009 när SSD var helt nytt. Den kostade över 4000kr och jag trodde att datorn skulle bli supersnabb av den. Tyvärr var inte SSD tekniken mogen alls och datorn blev faktiskt långsammare, så jag fick gå tillbaka till min gamla WD black HDD.
Två år senare gav jag SSD en chans igen (OCZ Vertex 3) och då blev resultatet betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

En juicemaskin. Tänkte att pressa egen apelsinjuice hemma. Fungerade väldigt bra men jag hade glömt att kolla hur mycket apelsinerna kostade och det visade sig att det blev billigare att köpa färdig Brämhults istället.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Köpte ett chassi, Enthoo Evolv någon tidig variant. Snyggt skräp som amplifierade vartenda ljud.

NZXT och Corsair-produkter undviker jag också numera pga hårdvara som är onödigt beroende av mjukvara. Fantastiskt dessutom hur Corsair aldrig bundlar med bra fläktar till deras AIOs utan hoppas på att om de skickar skräp så kanske du köper deras bättre fläktar som tillbehör sen.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Veni:

En juicemaskin. Tänkte att pressa egen apelsinjuice hemma. Fungerade väldigt bra men jag hade glömt att kolla hur mycket apelsinerna kostade och det visade sig att det blev billigare att köpa färdig Brämhults istället.

Känner igen mig Har en sån där liten grej man gör smoothies av som ligger ouppackad någonstans i Mordor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

En juicemaskin. Tänkte att pressa egen apelsinjuice hemma. Fungerade väldigt bra men jag hade glömt att kolla hur mycket apelsinerna kostade och det visade sig att det blev billigare att köpa färdig Brämhults istället.

Aaah, brämhults. Det enda rätta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Aaah, brämhults. Det enda rätta

Håller med De andra verkar utspädda

Permalänk
Medlem

Qtec 300w nätaggregat. Flera garantiärenden innan jag ändrade.

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp är en Ipad. Mer opraktisk tingest får man leta efter...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Aaah, brämhults. Det enda rätta

Låter som en riktigt bra slogan .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Låter som en riktigt bra slogan .

Kanske skulle söka jobb som marknadsansvarig hos dem 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sony Linkbuds.
Nästan omöjligt för mig att få dem att sitta kvar i öronen, och när man lyckas får dem att sitta en stund så får jag ont i öronen.
Värdelös batteritid. Lyckats få dem från 100% till 0% på under tre timmar.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Minidisc strax innan mp3 slog igenom

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Torkarblad som listas som kompatibla till min V70 men passar inte torkarmen, lite våld senare och plastfästena för blad går sönder.

Steelseries Wireless H, gav dålig smak för märket. Försämrad batteritid för var laddning, undermåligt ljud, dyrt.

Avermedia U3, ett capture kort som konstant "frös" och fick plugga ut och in.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

De jag kommer på, digital kamera jag köpte 2012 tror jag.
Använde den kanske på några resor, sedan har den bara legat i en låda. Blev att man alltid körde med mobil kameran efter sen bara.

Oculus Quest, köpte den 6 mån innan Oculus Quest 2 kom ut. Hade ingen aning om att Quest 2 skulle komma ut så snart.
Sedan avvakta jag även med att köpa nytt grafikkort då det skulle komma ut nya samma höst. Men så var tillgången sämst så man ändå inte fick tag i något till normal pris. Så har inte riktigt kunnat använda den till det jag köpte den till. Spela Half Life Alyx
Men snart så går de kanske att köpa nått kort för vettigt pris. Kanske i sommar eller nått.
Är nog mest missnöjd över timingen när jag köpte det, Quest två är liksom 50% bättre prestanda och billigare.

Permalänk
Medlem

En Pontiac TransAm (Targa) med trevligt V8 muller.
Topplockspackningen gick när den kördes hem (ungefär halvvägs) så det blev en "dyr" affär. Sedan lossnade en del färg från motorhuven efter första regnet och läckande targatopp, skulle jag träffa fanstyget som sålde den till mig igen finns risk för <censur>. Och då pratar vi ändå vääääldigt många år sedan

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

LG Viewty.

Bra hårdvara för sin tid, speciellt kameran, men LG släppte telefonen och övergav den sen direkt efter lansering. Inte en enda uppdatering fick den som rättade till alla mjukvarufel som telefonen lanserades med.

Har inte köpt en LG produkt efter det, och kommer mest troligen aldrig göra det heller.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

LG Viewty.

Bra hårdvara för sin tid, speciellt kameran, men LG släppte telefonen och övergav den sen direkt efter lansering. Inte en enda uppdatering fick den som rättade till alla mjukvarufel som telefonen lanserades med.

Har inte köpt en LG produkt efter det, och kommer mest troligen aldrig göra det heller.

Mitt förtroende för LG och deras telefonavdelning dog vid G4. Räcker så, resten är historia...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

8" Lenovo tablet, minns inte modellbeteckningen. Helt värdelöst chassi som var så mjukt att det bockades av att transporteras i ryggsäck utan tunga eller hårda saker i eller onödiga smällar. Ghost touch från och till som gjorde den oanvändbar för video etc efter detta. Låg och skräpade nåt år innan jag fick iväg den till återvinningen.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

En bil jag köpte för 180 papp och kom på 2 veckor senare att den inte passade mig och sålde med 25 tusen i förlust...
Sista gången jag spontanköper en dyr bil haha.

Nu kör jag en lagom dyr v70 jag trivs med iallafall.

Permalänk
Medlem

Köpte en elcykel på impuls för typ 25 lök... Sålde den inom en vecka för 18 eller nått xD

Permalänk
Medlem

Ford Mustang 5.0, ser sjukt cool ut, men är skräp. Köpte den ny, sålde den knappt 6 månader senare med en fet! förlust.
Aldrig mer Ford ...

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

HTC desire z när det begav sig, sämsta luren jag haft..

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Sötast
Skrivet av MrWIB:

Ford Mustang 5.0, ser sjukt cool ut, men är skräp. Köpte den ny, sålde den knappt 6 månader senare med en fet! förlust.
Aldrig mer Ford ...

Vad var fel på den?

Permalänk
Medlem

PS3 60gb PS2 bakåtkompatibel, kom ihåg varför jag gjorde mig av med mitt PS3 flera år innan när jag startade upp den... Sålde den med ett par hundralappar i förlust på Tradera

Efter att ha vant sig vid 60+ fps på PC så var det inte jättekul att gå tillbaka till 20 fps på konsol med input delay ihop med den trådlösa handkontrollen samt att de första versionerna av PS3 blev ganska varma så det lät dessutom som en jetmotor.

Hoppas Red Dead Redemption kommer till PC samt att Codemasters remasterar lite äldre titlar som knappt går att spela längre som t.ex. DiRT & DiRT 2.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad var fel på den?

Kvalitén på bygget lämnar allt att önska.
När jag påpekade vissa av dessa saker (ojämna glapp i dörrar, sne baklucka, mm) för försäljningschefen på stället var svaret: "Det är en Ford".
Att hela försäljningsbiten var en katastrof förbättrade inte känslan för bilen (inte bilens fel, men totalkänslan av hela affären sög).

Visa signatur

/O

Permalänk
Skrivet av MrWIB:

Kvalitén på bygget lämnar allt att önska.
När jag påpekade vissa av dessa saker (ojämna glapp i dörrar, sne baklucka, mm) för försäljningschefen på stället var svaret: "Det är en Ford".
Att hela försäljningsbiten var en katastrof förbättrade inte känslan för bilen (inte bilens fel, men totalkänslan av hela affären sög).

Jösses Kan inte vara roligt att vara försäljare där om man uttrycker sig så

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Jösses Kan inte vara roligt att vara försäljare där om man uttrycker sig så

Nä, svårt att se sig själv i spegeln och känna sig nöjd/stolt.

Visa signatur

/O

Permalänk
Sötast
Skrivet av MrWIB:

Kvalitén på bygget lämnar allt att önska.
När jag påpekade vissa av dessa saker (ojämna glapp i dörrar, sne baklucka, mm) för försäljningschefen på stället var svaret: "Det är en Ford".
Att hela försäljningsbiten var en katastrof förbättrade inte känslan för bilen (inte bilens fel, men totalkänslan av hela affären sög).

Wow.... Så de har inga problem med att kränga bilar och svara på alla frågor om hur bra och grymma de är innan försäljningen gjorts men efter de har fått sin provision så "är det en ford" right.

Skulle varit tillräckliga grunder av att häva köpet på plats.