Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Det är nog dött lopp mellan Logitech G930 Trådlöst headset och Logitech G903 Trådlös mus.

Headsetet dog efter ett knappt halvår. Tydligen kunde man inte använda lurarna medan de laddades (även fast det var ett säljargument).

Musen fungerade helt okej i några dagar innan den började multiklicka, d.v.s. varje enskilt klick registrerades som två eller flera.

Låt oss säga att jag håller mig till trådat framöver.

Själv tycker jag G903 den bästa mus jag haft. Särskilt i kombo med powerplaymattan.

Permalänk
Medlem

Google Nexus 9 - Använde den 5-10 ggr när den var ny sen har den legat och samlat damm. Skärmen har släppt lite och den har för lite Ram för att användas till något vettigt verkar det som.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagwed:

Själv tycker jag G903 den bästa mus jag haft. Särskilt i kombo med powerplaymattan.

Då kanske de äntligen har åtgärdat problemet. Som sagt har jag ägt två stycken med exakt samma fel.

Jag gillade den när den väl fungerande, men det går inte att ha en mus som klickar flera gånger per knapptryck.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Drönare med alla tillbehör och grejer för 15K+

Flög med den 4-5 gånger och sålde den sedan för ~6k. Dålig affär även om produkten i sig var/är bra! Bara mitt ”jag-vill-va-men-vet-inte-vad-jag-skall-använda-den-till” -begär som var för stort..

För att få någon ljusglimt i historien så såldes den i alla fall till en medlem här på forumet ❤️👍🏼

Alla reviews på drönare bör poängtera att drönare i princip bara är användbart om man sysslar med väldigt mycket fotografering, fotomätning eller vill göra fotogrammetriska spelmodeller med dem.
Annars är det en väldigt nischad produkt som bara är rolig ett fåtal gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

ZIP drive i slutet av 90 talet, var tillval till en sån där köpa genom jobbet dator. Användes 0 gånger.

haha, jag minns dessa. Hade en intern i en Dell vad-den-nu-hette som jag köpte runt 1998. Använde den massor och sedan när datorn gjort sitt så var det formatet dött. Så där satt jag med massa backup jag inte kunde restora.
Those were the days. IDE FTW

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Alla reviews på drönare bör poängtera att drönare i princip bara är användbart om man sysslar med väldigt mycket fotografering, fotomätning eller vill göra fotogrammetriska spelmodeller med dem.
Annars är det en väldigt nischad produkt som bara är rolig ett fåtal gånger.

Ja, känner fler fotografer som gläds åt sina drönare, och effekterna vid filmning är majestätiska ibland (med bra kamera då)
Dock blev jag lite förvånad (men inte så konstigt) att drönare har max batteritid på någon timma knappt.
Jag trodde i min enfald de kunde vara uppe i luften någon dag eller halvdag åtminstone

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skäggig legend

Jag har aldrig gjort ett "dåligt" köp. Mindre smarta är nog rätt. Det "sämsta/mindre smarta" köpet måste vara mitt Vega 56 för 4190:- i december 2018. Jag behövde det inte, spelade knappt men alltid kul med ny hårdvara...

Det visade sig senare vara det bästa köpet jag gjort. Sålde det innan Sweclockers och Inet hade event och fick 5100:- för det och sitter nu med ett RTX 3070 för 1549:- till. Inte dåligt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LupX:

Steams egna handkontroll.

Den lät innovativ och intressant men jag blev aldrig bekväm med touchpadsen. I övrigt var det en billig känsla på knappar och kontroller. Vilar i en sarkofag av wellpapp med övrigt åldrat teknikjox.

Får jag köpa den av dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Han_stog_still:

Köpte ett AMD RX560 beggat för ganska mycket pengar. Till min besvikelse var amds opensourcedrivrutiner sämre än nvidias opensource... sämre menas med högre inputlag.

Köpte en dvdbrännare för 4000:- som jag använd engång också..

Jag har suttit här och hånfullt skrattat åt alla värdelösa köp som människor har gjort och tänkt att det är tur att jag själv inte har gått i några sådana fällor. Men ditt inlägg fick mig att komma ihåg min Blu-ray-brännare som har suttit i datorn i många år nu utan att jag har använt den en enda gång. Kan mycket väl bli ett riktigt dåligt köp om jag inte ser till att börja använda den också.

Permalänk
Medlem

Systemkameran (jag tror bestämt att det var en Eos 450D) jag spontaninköpte för en jäkla massa pengar och sedan aldrig fick tid att lära mig på allvar. Jag har väl iofs knäppt en del bra bilder med den, men knappast tillräckligt för att motivera priset.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tur som är. är det mkt. sällan att jag köper nåt som kan även kategoriseras som det "sämsta" köpet, för dom har nästan allihopa varit toppen köp, oftast begagnat, eller nya prylar jag behåller till dom slits ut.

MEN...

Det finns ETT köp, tillbaka i 2003 som jag ALDRIG glömmer. Köpt på bakfyllan även.

En Apple Powerbook 17", som fick kernel panic krashes bara vid 5 rader musik i Garageband.
Den betalade jag 37.000,- Danska kronor för den gång, och så dumpade priset ner till 25.000,- och även med ny och bättre modell bara 2 mån. senare, jag fick inte även en OS-uppdatering som plaster på såret, och Apple service var UR-usel, jag minns när jag köpte till FULL-Screen featuren i Quicktime (ja, det var en feature man måste betala för den gång), och gissa vad?
Den uppdaterades till ny version 1 vecka senare, och då försvann min full-screen license, och jag var tvungen att köpa ny.

Sen har jag aldrig köpt nåt Apple produkt igen, jo...lite begagnade samlar prylar, men inget nytt från dem.

Permalänk
Medlem

Den absolut sämsta produkten jag någonsin har köpt är routern Synology RT-2600ac. Den fungerade bra i några månader, sedan blev internet slöare och slöare. Till slut fick jag en ping på ca 17000 ms och den skickades in på RMA. Efter sisådär 3 månader fick jag en ny och den har gått exakt samma öde till mötes som den första. Skräp. Jag köper aldrig mer en router från Synology. Det bästa är att jag köpte en billig router från Huawei för att kunna surfa medan jag väntade på den inlämnade, och den fungerar hur bra som helst.

En annan grej som är riktigt usel är moderkortet MSI X570-A Pro. Har haft strul sedan dag ett. Först ansåg moderkortet att processorn var kass, sedan internminnet och till slut mina SSD:er. Alla dessa komponenter fungerar naturligtvis alldeles utmärkt. Fläkten på chipset är den mest högljudda i hela datorn dessutom. Bra lärdom: snåla inte på moderkortet vid datorbygge.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Steelseries 7H som ena hörluren la av efter 2 dagar. Precis innan så lade min mus från Steelseries av och har inte köpt utav dem igen.

Kunde inte komma på något på rak arm tills jag såg ditt inlägg!
Köpte också 7H, och ena luren la av nästan direkt, en klasskompis med samma lurar la också av på samma sätt.
Jag öppnade mina och kom fram till att en av sladdarna hade släppt i huvudbygeln för att SteelSeries snålat med längden på dem så att de låg sträckta hela vägen igenom.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

ALLA hitintills trådlösa in-ear hörlurar. Även halvtrådade (dongle). Köpt nytt märke varje gång, aldrig köpt något billigare än typ 1100:- och samtliga har dött strax efter garantitiden på ett år. Nu funkar mina senaste fortfarande (peppar, peppar). Har dock använt dem rätt minimalt sedan inköp. Trist att upplevelsen varit oförändrad i typ ett decennie.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Alla mina olika vattenkylningar. Är inte kylaren skräp så är dess mjukvara det.
Varför köpa en kylare som helt plötsligt kan lägga av att kyla???
Man lever o lär och under tiden får plånboken lida.

Nä luft ska det vara 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Förmodligen när jag köpte någon elcykel för typ 22 lök, jag är sjukskriven och inte rik precis. Sålde den rätt så fort för typ 17.

Permalänk
Medlem

2080S Trio X - kortet inte dåligt i sig egentligen, men kostade 300kr mer än ett EVGA 1080Ti SC som jag köpt ett par år innan och prestandaökningen var väldigt liten iallafall i början, men hade råkat fysiskt skada mitt gaming-kort så var itke mer att göra än att skaffa ett nytt.

Soundblaster E5 Bluetooth DAC/headphone amp. Var bra som produkt- men lämnade det inkopplat med datorn avstängd över en veckas semester och när jag koll tillbaka hade batteriet svällt upp och spräckt chassit, försäkra fuskbyta batteriet med ett par kondingar men PCB i sig verkade ha dött också.

Förutom det- i princip alla gaming headset jag någonsin köpt innan jag köpte Victrix Pro ANC. Gick igenom ett eller ett par headset om året innan dess, antingen sprack bågen, kabeln blev glapp, muffarna blev vidriga (och gick inte att beställa nya) eller så vart laddningen eller batteriet keff, eller ljudet sämre. Köpte till slut ett beyerdynamics custom studio som jag haft i några år och bytt muffar på ett par gånger- har slutligen fått en spricka i plasten på ett ställe men alla delar går ju att beställa så är lugnt. Bytte för ca 6mån sedan till ett Victrix headset och det är det första "gaming" headset jag haft som känns gediget.

Skrivet av zogez:

inno3d geforce rtx 3090 ichill x4

Låter som F##N, Vid belastning,

Intressant- har ett ichill x4 och ett rog strix, föredrar generellt Ichill x4 egentligen- rog strix har en mittenfläkt som skapar någon konstig rundgångsaktig ton när den är över 60% fart, och ichill x4 kyler minnena mycket bättre för mig, dock spelar det ju inte mycket roll i spel, och där är den hyfsat mycket sämre på Core temp vilket jag antar eskalerar fläktarna en del.

Det jag uppskattar med ichill är att det är en lite mer hanterlig storlek, och inte kräver 3x 12pin, dock är ju ingen av dem vettiga överhuvudtaget för spel med 3080Ti ute givetvis.

Vart annars förvånad över kvaliteten på ett mindre känt brand, men bra att höra någon annans upplevelse då ett av korten lär komma att säljas någon gång snart.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Andersson SRS 2.3 ush! ush! ush!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Diskar från Seagate....kommentar överflödig

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Får nog bli iPad, inget fel på produkten i sig men den uppfyller helt enkelt inte mina användningsområden.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Razer Diamondback, Diamonback Plasma, Copperhead och Krait ägde jag runt 2004-2006 varje gång gick något sönder i form av kabeln vart glapp, scrollhjulet sluta fungera eller att höger alternativt vänster musknapp fastnade och man fick ta isär den för att fixa problemet. Vill minnas att livslängden inte var mera än ett par veckor till månader max innan man fick byta dem igen.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ett Creative Labs savage 4 Agp grafikkort. Kommer ihåg att jag sparade många veckopengar för att köpa det som mitt första "riktiga" grafikkort....problemet var att det aldrig fanns några bra drivrutiner för det på den AMD plattformen jag satt med då, så det gick helt enkelt aldrig att använda i den tilltänkta datorn.

Missnöjet var stort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Exakt samma erfarenhet av Asus Zenphone Max Pro. Skärmen pajade efter en vecka, av ett mindre fall som inte skulle påverka vilket telefon som helst nämnvärt. Efter 4 veckor började telefonen stänga av sig själv randomly. Ytterligare en vecka så gick det inte att starta den efteråt, om man inte plockade isär, kopplade ur batteriet och sen kopplade in det igen, och monterade ihop telefonen. Detta hände ca en gång i veckan tills jag snörde helvetet åt faan och köpte en Motorola 5G istället.

Utöver detta var mjukvaran fullständigt värdelös, buggig och oresponsiv någonting.

Trist :/ Min telefon bara tvärvägrade ansluta till mobilnätet eller wifi, utan att jag hade gjort någonting. Lagom kul att felsöka.. Chansade just på en asus-telefon då jag bara har haft bra erfarenheter ev dem tidigare, men det här svärtade min syn lite på deras produkter

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Då kanske de äntligen har åtgärdat problemet. Som sagt har jag ägt två stycken med exakt samma fel.

Jag gillade den när den väl fungerande, men det går inte att ha en mus som klickar flera gånger per knapptryck.

Jag har G Pro efter att ha vägrat trådlöst länge men kommer aldrig gå tillbaka till sladd nu. Jobbigt när man får ett tidigt problem och överger tekniken, skulle jag nog också gjort om min krånglade från start.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ett Saphire 9800xt för många år sen.
Vet inte var det var, men efter bara några dagars användande så brändes minnena på det (utan överklockning) och jag fick artefakter över hela skärmen som inte gick att få bort.
Att det presterade mycket sämre i CS (som var the shiz då) än nvidias motsvarighet var riktigt segt det också.

Hade även ett Hiper nätagg som nog var ett av dom första med modulärakablar.
Tycker fortfarande att det såg snyggt ut.
Men det höll någon vecka och sen small det till och tog med sig någon komponent på köpet. (minns faktiskt inte exakt vilken, ev var det något ramminne. Uppgraderade datorn typ varannan månad på den tiden ^^)

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Huawei P20 Pro. Gick på all marknadsföring och recensioner om hur bra kamera Huawei har. Det visar sig att det är en "socialamedierkamera" som ger övermättade färger och med upplösning som ser förjävlig ut vid granskning på dator och med vettig skärm. Blir säkert jättefina bilder av avokadomackor på Instagram, men oanvändbar till annat. Nu vill den också pracka på en uppdateringar hela tiden från deras egen mjukvaruplattform där bitar bara är på kinesiska.

Testa stäng av A.I funktionen på kameran så händer det bättre grejer med kameran. Upplösningen kan du ju ändra. Uppdateringarna förstår jag inte vad du menar. Har samma telefon men inga påfrestande uppdateringar. De jag får är de Androidbaserade säkerhetsuppdateringarna och vanliga app-uppdateringarna via Playstore.

Permalänk

M-Audio 2x2m extern DAC/ljudkort

Riktigt skämt till produkt. Från hardvara till mjukvara. En klassisk cashgrab från ett välkänt märke som inte vet vad dom sysslar med.

Permalänk
Medlem

Asus Rog Phone 3.
Dålig skärmpanel med black crush som gör att det verkligen ser skit ut om det är mörkt eller om man drar ned ljusstyrkan.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Jag köpte ett livstids abbonemang på PureVPN. Kommer ej ihåg pris. Efter 5 år stängde de av mig. När jag kontaktar supporten, som tar över 1 vecka att svara, påstår de att med "livstid", menade de mjukvaran. Jag skriver arga ord till dem, de skyller ifrån sig, jag skriver arga ord igen, de säger att deras chef ska kontakta mig per mejl. Vilket aldrig hänt.
PURE VPN alltså, undvik dem.

För övrigt så var det en sån där myggdödar-lampa jag köpte på Jem & Fix nu i sommar. Inte en enda flygande sak bryr sig om den, dessutom går det inte byta lampa när den går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

ALLA hitintills trådlösa in-ear hörlurar. Även halvtrådade (dongle). Köpt nytt märke varje gång, aldrig köpt något billigare än typ 1100:- och samtliga har dött strax efter garantitiden på ett år. Nu funkar mina senaste fortfarande (peppar, peppar). Har dock använt dem rätt minimalt sedan inköp. Trist att upplevelsen varit oförändrad i typ ett decennie.

Jag har haft flax med mina iPad pros. Köpte ett par som ena luren var död vid första test, den fick jag byta över disk till nya så det blev ingen andra vers på dessa.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K