Utbränd på spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Även.... som han sa, för att få bästa bilden, speciellt om man inte har high-end shit, så hoppas man på lagom molnighet. Blir bäst kontrast således. Stekande sol gör oftast att bilderna blir way off i kontrast. Och kanske t.om så att det ser ut som någon har pissat i kameran.

Men var inte blyg att kontakta han med frågor om gear. Han är absolut ingen nörd på gear, även om det verkar som det. Så har han kunskap att förmedla det bästa för användaren och inte som någon säljare. Jag skulle nog kunna rekommendera dig att fråga honom om han har någon "begagnad" utrustning att sälja. Han köper, antar jag, alltid de senaste och jag hört att han sålt objektiv osv lite nu som då.

Ja ljuset gör sjukt stor skillnad helt klart. Är inte på jakt efter utrustning just nu men tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv

Som flitig spelsamlare och spelare kan jag bara säga att det fanns en tid då jag trodde att jag aldrig skulle sluta med TV-spel, jag är 36 år snart 37 och har förvisso inte slutat att varken spela eller samla men har under senare år börjat se en nedåtgående spiral/trend.

Magin har liksom försvunnit genom åren med några få undantag (Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda - Breath of the Wild)

Då jag nästan enbart håller mig till Nintendo när det gäller nya spel så har jag begränsat mig på gott och ont och PlayStation 3 var den senaste icke Nintendo konsolen jag aktivt spelade på som kunde betraktas som "ny" då.

Vet inte vad framtiden har att erbjuda men det finns knappt något i spelväg jag ser fram emot, möjligtvis Breath of the Wild 2 men troligtvis kommer det bli mer av det samma som första spelet och har man väl spelat det och sprungit ut från the shrine of resurrection första gången och upplevt den magin så är det svårt att återskapa igen.

Man får vara glad för det man fått uppleva och sedan gå vidare.

Permalänk

Jag blev bränd av 20k+ timmar i Diablo, men nu Lost Ark som är sinnessjukt bra alternativ samt är gratis på steam

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Sluta kolla streams. Jag tappade helt lusten att spela när jag kollade mycket film och streams på folk som spelade. Det var lite som att försöka lära sig hitta i stan, med hjälp av en gps. Det går inte. Efter att jag dumpat gpsen och körde fel några hundra gånger, så hittar jag nästan överallt. Samma med streams. Slutade kolla på sånt och började spela istället. Nu är det kul igen! Började med Doom 2016 och så Doom ethernal! Finns inget som kopplar av min hjärna som att sitta och spela ett par timmar i månaden. Det löser sig nog ska du se.

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Skrivet av cdx873v:

Sluta kolla streams. Jag tappade helt lusten att spela när jag kollade mycket film och streams på folk som spelade. Det var lite som att försöka lära sig hitta i stan, med hjälp av en gps. Det går inte. Efter att jag dumpat gpsen och körde fel några hundra gånger, så hittar jag nästan överallt. Samma med streams. Slutade kolla på sånt och började spela istället. Nu är det kul igen! Började med Doom 2016 och så Doom ethernal! Finns inget som kopplar av min hjärna som att sitta och spela ett par timmar i månaden. Det löser sig nog ska du se.

Håller med dig. Sen om man hittar ett spel som verkar vara jättebra ska man skita fullständigt om någon har klarat elden ring på 54 sekunder.... Man ska ta allting i sin egen takt.

Permalänk
Medlem

Fastnade faktiskt lite för Prey nu, var gratis på Epic förut också.
Ska köra alla spel pure, inte kolla vad för skills som är bra eller var man hittar vapnen osv. som jag gjort innan på spel.
Bara köra och upptäcka själv till 100% som spel ska spelas. Riktigt spännande och bra atmosför med halflife vibbar men helt annorlunda spelmekanik. Inte mörsa runt med mp5 direkt hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fastnade faktiskt lite för Prey nu, var gratis på Epic förut också.
Ska köra alla spel pure, inte kolla vad för skills som är bra eller var man hittar vapnen osv. som jag gjort innan på spel.
Bara köra och upptäcka själv till 100% som spel ska spelas. Riktigt spännande och bra atmosför med halflife vibbar men helt annorlunda spelmekanik. Inte mörsa runt med mp5 direkt hehe.

Kan meddela att jag klarat Prey nu och är sugen på fler spel!
Prey är grymt välgjort men ganska psykiskt påfrestande hehe, speciellt mot slutet! Man svettas som en gris
Rejäl mindf*ck är vad spelet är hehe. Ska spela något mer avkopplande nästa gång men spelet fick mig iaf att få mersmak
på gaming vilket var länge sen.

Permalänk

Gaming på PS5 vs PC

Hei H kan noen fortelle eller forklare meg om det å spille Horizon Zero Dawn på ps5/ps4 pro vs pc,tenker da på håndkontroll bruk vs mus+tastatur? Og kan man justere farten på å gå "sakte" på ps5/ps4 som man kan på pc? Jeg har en skjerm 2560x1440 samsung g7 32" odyssey som kanskje ikke går til ps5 siden den bare tar 4k(TV)med hdmi 2.1 og jeg har 2.0? Har ikke TV med hdmi 2.1. Eller oppskalerer ps5 til 4k på min skjerm? Vel jeg håper Horizon Forbidden West kommer til min pc en gang slutten av dette året 2022 som er planetens flotteste spill etter Horizon Zero Dawn...

Permalänk
Medlem

Ingen annan som fått tillbaka spelsuget än så länge?
Blivit Mafia Definitive Edition, Portal 2, Little Nightmares 1 + Alla DLC och Ori and the Blind Forest Definitive Edition sen sist. Håller på med Ori and the Will of the Whisps. Helt fantastiska spel, visste inte att plattformare kunde vara såhär bra.

Inte haft såhär roligt med spel på 10år känns det som. Vet inte vad som triggade det faktiskt.

Blir att skaffa nytt chassi, fläktar och kylare till datorn sen för att fira lite då mitt gamla Fractal som hängt med i evigheter är så slitet efter mina moddningar. Blir nog ett Cooler Master MasterCase H500M, kanske man kan klocka lite också.

Permalänk
Medlem

De gånger jag blivit trött på alla Blizzard-spel som är de jag oftast spelar, så har det varit små kortare Steam-spel som funkat. Child of Light, Brothers - A Tale of Two Sons och liknande.

När man kört WoW så mycket är det många andra stora spel man missat genom åren, så jag har haft mycket skoj med Skyrim, Mass Effect och Bioshock Infinite (som jag fick med vid GPU-köp) genom åren.

Det går lite i vågor, men jag brukar fortsätta slököra Hearthstone och något mobilspel oavsett.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Har varit bortrest på semester nu i snart två veckor. Två till följer.
Ingen tillgång till gaming och tiden innan har det varit för mycket annat att göra.

Lite som jag skrev tidigare i tråden, får jag bokstavligen inte spela på ett tag så kommer suget fram och just nu är det jättestarkt😊

Hann påbörja fortsättningen till Horizon och ser fram emot att få spela det dom sista dagarna senare på semestern, ostörd😄

Permalänk
Medlem

Jag är också en vilsen själ när det kommer till spelandet. Under min ungdom så spelade jag väldigt mycket world of warcraft. Det var för 17 år sedan jag började, men kan än idag känna känslan hur det var att upptäcka den världen som att det var igår.

Idag spelar jag knappt, utan det mesta av tiden går ut på att jaga jakten efter att hitta spelet som ger samma känsla som hur world of warcraft kändes förr.

Har dock hittat några guldkorn längs vägen. Fastnade för bloodbourne och gick vidare till DS3 och Elden Ring. Fantastiska spel! Ori will of the whisps är också ett annat guldkorn.

Har lite en känsla av att det en dag kommer komma ett spel som man blir riktigt fast i så som WoW.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
Har alltid varit negativt inställd till prenumeration som Gamepass men efter att ha
upptäckt fördelarna slog jag till någon månad sen.

Fördelen är att jag nu faktiskt provar spel genres som
jag annars inte hade gjort. Spel kostar en slant och vanligtvis vill jag veta att jag verkligen kommer spela spelet innan jag köper
vilket gör att jag tvekar att prova många spel. Man kan såklart köra refund på Steam t.ex. men det tar ändå emot att klicka på köp om jag inte är säker även efter att ha sett gameplay på YT.

Så det kan vara ett tips att prova gratis-period på t.ex. Gamepass och bara testa olika spel. Ibland har dom 3mån för 10Kr om jag minns rätt (om man inte haft det tidigare.) Senaste spelet jag körde som heter Road 96 var helt fantastiskt mysigt. Inte alls min vanliga typ av spel som brukar vara mer pangpang. Kör just nu Strange Life True Colors med siktet inne på Firewatch som nästa spel.