Permalänk
Inaktiv

Steam Deck Stand/Dock

Beställt en 3D-skrivare från tjeckien förra veckan (en CR10S Pro V2), och i väntan på denna har jag börjat skissa upp ett ställ för min Steam Deck som jag tänkte dela med mig av.

Tanken är att också leta upp en bra USB-C docka att sno kretskortet från, för att sedan nätt integrera in i designen.

Ska även slänga in en notch i designen, kanske vid SD-kortsporten och/eller vid fläkthålen på baksidan, för att "haka" fast Decken så den sitter på plats vid användning (och fläkthålen linear upp fint).

Började skissas på sent igår, slänger upp fler bilder senare när jag sitter vid datorn. Uppdaterar löpande vid nya iterationer osv.

Permalänk
Inaktiv

Lite nyare bilder, med wireframes.

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut. Ska bli kul att se resultatet.

"så den sitter på plats vid användning"
Vad menar du med detta? Ska du spela när den är fast i dockan?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Ser jättebra ut. Ska bli kul att se resultatet.

"så den sitter på plats vid användning"
Vad menar du med detta? Ska du spela när den är fast i dockan?

Menar att Decken hamnar i "läge" när man placerar den i dockan, dvs inte kan glida runt vågrätt. Främst så att fläktarna bak alignar med fläkthålen i dockan.

Permalänk
Medlem

Den blåser väl varm luft uppåt om jag minns rätt? Kanske inte blir några problem då men kom ihåg att vanligt PLA blir mjukt vid väldigt låga temperaturer. Typ 60C om jag minns rätt. Vet inte hur varm utsidan på Deck blir men kan vara värt att tag hänsyn till det i ditt materialval.

Ser riktigt bra ut iaf! Kanske skriver ut din modell någon dag. Fick beställt min Deck igår så den bör dyka upp snart. Min FDM skrivare är däremot inte riktigt lika redo...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av philipborg:

Den blåser väl varm luft uppåt om jag minns rätt? Kanske inte blir några problem då men kom ihåg att vanligt PLA blir mjukt vid väldigt låga temperaturer. Typ 60C om jag minns rätt. Vet inte hur varm utsidan på Deck blir men kan vara värt att tag hänsyn till det i ditt materialval.

Ser riktigt bra ut iaf! Kanske skriver ut din modell någon dag. Fick beställt min Deck igår så den bör dyka upp snart. Min FDM skrivare är däremot inte riktigt lika redo...

Jo, men den har insugen på baksidan. Är medveten, har kollat på lite olika alternativ. Även beställt en helmetallshotend till min skrivare så att jag kan skriva ut i lite mer värmebeständiga och exotiska material

Grattis till din deck! Köerna verkar släppa mer och mer i EU har jag märkt.