Yale Doorman V2N + låsmodul (SR-LM) + Verisure microenhet

Permalänk
Medlem

Yale Doorman V2N + låsmodul (SR-LM) + Verisure microenhet

Hej på er,

Efter att låset legat i kartongen i över 1 år, bestämde jag mig till slut för att det var dags och installera enheten.
So far so good, låset är installerad och den fungerar fint...sen...sen...

Efter mycket om och men kommer jag fram till att det är Verisure appen som gäller.
Lyckas få Verizure microenheten att hitta ut på nätet. Fick ansluta den direkt till routern. Den vägrade koppla upp sig via en Netgear switch?

Nu ska jag installera YALE SMART MODUL YD och det är omöjligt att hitta instruktioner. Nissen på Verizure påstår att jag ska slå in något serienummer men serienumret som står på enheten är fort kort.

Har någon här installerat denna? Är det bara och installera den lilla dosan i låset och sen bör den plockas upp av Verisure Microenheten?

Tacksam för alla tips.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Även Yale har en egen box och jag är inte säker på att modulerna man stoppar i låset är de samma. Googlar man lite på yale låsmodul så kommer det upp bilder på lila moduler medan en sökning på verisure låsmodul så är de ”vita”.

Med tanke på att serienumret verkar vara fel format så kanske de inte är kompatibla med varandra.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Här tror jag att jag kan svara...

Man får lite välja hur man vill göra. Ska du köra Yales egen app så är det Yales egna moduler som gäller (lila). Detta har jag dock inte testat själv och vet inte hur deras app fungerar.

Jag kör själv genom Verisure och deras moduler är vita. Serienumret är på 8 tecken. Allt beskrivs väldigt tydligt i appen när man installerar steg för steg.

Av din beskrivning gissar jag att du försöker installera en lila modul i genom Verisure, och det går inte - du behöver en oanvänd vit modul.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC