Starfield försenas till år 2023

Permalänk
Melding Plague

Starfield försenas till år 2023

I ett Twitter-inlägg meddelar Bethesda att det kommande rymdäventyret inte hinner färdigställas för den utlovade lanseringen i november 2022.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Starfield - the never ending saga

Permalänk
Medlem

Bethesda leverera en välpolerad produkt? De kanske menar att de anlitat xx antal moddare för att fixa det först

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Aka_The_Barf:

Bethesda leverera en välpolerad produkt? De kanske menar att de anlitat xx antal moddare för att fixa det först

De kanske släpper spelet direkt från start med en Unofficial Patch från Nexus Mods.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det är ändå skönt att de kommer med det nu, och inte någon vecka eller två före den tänkta lanseringen.

Hoppas verkligen de fått med stöd för DirectStorage!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Starfield - the never ending saga

Du blandar ihop det med Star Citizen, denna titel har hyfsat kort utvecklingstid för att vara ett Bethesda-spel.

Tycker förseningen är bra, bara det inte resulterar i ett kasst spel ändå, som t.ex. Cyberpunk 2077 typ där det är ospelbart/inkomplett i ett halvår.

Fallout 76 har säkert satt lite press på Bethesda och Microsoft vill säkert heller inte bli inblandad i ett till fiasko.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Visdomsord i dagar som dessa:
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad - Winston Churchill, kanske.

Permalänk
Medlem

Att dom försenar det så tidigt får mig att tro att planen alltid var att släppa det som alfa version men pga av fallout 76 så har dom valt att ge det mer tid.

Permalänk
Medlem

33,3% av motivationen att fortsätta leva... Borta!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Bra - vänta hellre och släpp ett färdigt spel!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Testavdelningen kanske köar på ett 3080 sedan sept 2020

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag må vara supertaggad på Starfield, men alla dagar i veckan att jag hellre tar ett försenat, men (förhoppningsvis) bra spel, än ett som släpps på utlovat datum men som är trasigt. De ska dock ha att de vågade försena det trots datumet de ville släppa på! (11/11, exakt 11 år efter Skyrim!)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Älskar att spel är en sån liten del av Microsoft och de faktiskt har råd med att låta utvecklarna ta sin tid att färdigställa spel. Ser en ljus framtid för Blizzard när köpet går igenom.

Permalänk
Medlem

Precis never ending story är Star Citizen. Men tror att fördröjning är utav godo ibland

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

33,3% av motivationen att fortsätta leva... Borta!

Nu blev jag nyfiken, vad består resten av din livsmotivation av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Enligt Bethesda beror förseningen på att båda studior har höga ambitioner för spelen och vill försäkra sig om att de levererar en färdig, polerad version vid lansering.

Läs hela artikeln här

Bethesdas mått av polering skiljer sig dock en hel del från vad jag skulle säga är polerat, men det kan knappast vara en dålig idé att jobba vidare på det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av UndaC:

De kanske släpper spelet direkt från start med en Unofficial Patch från Nexus Mods.

Skrivet av Enviro:

Visdomsord i dagar som dessa:
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad - Winston Churchill, kanske.

Båda dessa fick mig att fnissa till både högt och ljudligt kan jag säga

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Elder Scrolls 6 kommer med andra ord 2027.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Visdomsord i dagar som dessa:
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad - Winston Churchill, kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

vill försäkra sig om att de levererar en färdig, polerad version vid lansering.

Bethesda leverera en färdig och polerad produkt vid lansering? De har ju inte ens kunna uppnå det efter åratal av patchar och om-släpp.. 🙄

Det luktar BS lång väg... Men någon gång är ju den första.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Bethesda leverera en färdig och polerad produkt vid lansering? De har ju inte ens kunna uppnå det efter åratal av patchar och om-släpp.. 🙄

Det luktar BS lång väg... Men någon gång är ju den första.

Du kanske har missat detta?
https://www.theverge.com/2021/3/9/22319124/microsoft-bethesda...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enviro:

Visdomsord i dagar som dessa:
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad - Winston Churchill, kanske.

Citatet är ju dock från tiden innan patchar, trots att det inte var Churchills ord.

Trots detta ser jag det här i princip som en positiv nyhet. Ett spel som är rätt bra vid släpp är ju utan tvekan att föredra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ändå bra att de meddelar tidigt (alltså med ett helt halvårs marginal) så slipper man bränna semester och annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Absolut inte.. För övrigt, menar du detta?

Citat:

Bethesda will now be run as a separate business at Microsoft, with its existing leadership.

😅

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Absolut inte.. För övrigt, menar du detta?

Citat:

Bethesda will now be run as a separate business at Microsoft, with its existing leadership.

😅

It just works! 🤩

Tror faktiskt att Microsoft gör helt rätt där som låter befintlig ledning vara kvar, och även om de säkert lägger resurser på att hjälpa till med kvalitetskontroll och liknande så tror jag att det är en bra strategi att låta kreativa beslut ligga hos dem som har visionerna för slutprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Nu blev jag nyfiken, vad består resten av din livsmotivation av?

Bokrollspel och pizza.

stavning...
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Synd att det är Bethesda Austin som jobbar på Redfall, de gjorde ju ett katastrofjobb med Fallout 76. Får väl sätta hoppet (?) till Elder Scrolls 7.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Synd att det är Bethesda Austin som jobbar på Redfall, de gjorde ju ett katastrofjobb med Fallout 76. Får väl sätta hoppet (?) till Elder Scrolls 7.

Är det inte franska Arkane som gör Redfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Bokrollspel och pizza.

Bokrollspel! One of us! One of us!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Är det inte franska Arkane som gör Redfall?

Enligt bethesdas twitter så är det "Arkane Austin" som sköter utveckling för Redfall, känns rent spontant som rebrand av samma studio? Jag kan mycket väl ha fel, dock! Hade varit guld att spela ett ES som Arkane gjort, deras Dark Messiah of Might and Magic var riktigt nice.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus