Starfield försenas till år 2023

Permalänk
Medlem

De har haft två studios gode lång tid, Prey bland annat är utvecklat av Austin studion.

Skrivet av Snackbox:

Enligt bethesdas twitter så är det "Arkane Austin" som sköter utveckling för Redfall, känns rent spontant som rebrand av samma studio? Jag kan mycket väl ha fel, dock! Hade varit guld att spela ett ES som Arkane gjort, deras Dark Messiah of Might and Magic var riktigt nice.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis ökar detta chanserna för ett Avowed Q4 2022 el Q1 2023. Givet att det spelet är stabilt vid den tidpunkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snackbox:

Enligt bethesdas twitter så är det "Arkane Austin" som sköter utveckling för Redfall, känns rent spontant som rebrand av samma studio? Jag kan mycket väl ha fel, dock! Hade varit guld att spela ett ES som Arkane gjort, deras Dark Messiah of Might and Magic var riktigt nice.

Det är väl som med Ubisoft kanske, att många olika studios hjälper till på de stora spelen.

Såg trailern för länge sen och var väl måttligt imponerad. Får se längre fram vad det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Är själv ganska hypad inför Starfield men om man känner Bethesda rätt så har dom bra vana att överhypa något som inte riktigt lever upp. Dom är inte som andra spelföretag där man bara vet att bra grejjor kommer levereras.

Permalänk
Medlem

Tunn Line-up 2022 på boxen.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Bättre att skjuta på release än att släppa det för tidigt och skita i det blå skåpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tror det ligger en hel del i det du säger. Man senarelade ju Ghostwire också. Det har ju inte riktigt varit Zenimax stil att skjuta upp releaser för ytterligare finputs så det kan säkert vara MS hög med pengar som gör det möjligt. Jag tror det ligger ganska mycket prestige hos Xbox nu att inte floppa bort en stortitel också så man är nog villig att låta det kosta en hel del.

Permalänk
Medlem

Vilken skräll....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Nu blev jag nyfiken, vad består resten av din livsmotivation av?

Det kanske var allt?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Bra - vänta hellre och släpp ett färdigt spel!

hahhaha

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Tunn Line-up 2022 på boxen.

Den är inte bara tunn utan obefintlig, hade man nämnt att det skulle bli såhär för 2 år sedan så hade folk trott att man var galen.
Jag tycker att det är konstigt att Microsoft kan brista såhär hårt i planeringen av spel, i somras lät det ju som att det skulle släppas spel var 3:e månad framöver.

Har fortfarande lågt förtroende för dem efter Halo också, sen försening där och spelet var inte ens klart ett år senare, det saknar fortfarande coop.

Starfield kommer tidigast nästa vår, men man bör nog även ta det med en näve salt.

Permalänk
Medlem

I wanna be sedated.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Den är inte bara tunn utan obefintlig, hade man nämnt att det skulle bli såhär för 2 år sedan så hade folk trott att man var galen.

Tja, halva världen har suttit hemma och spelat Harpan under 1½-2 års tid, så det är väl inte så oväntat att det finns efterdyningar i form av t.ex. eftersatt och/eller väldigt försenad utveckling av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tja, halva världen har suttit hemma och spelat Harpan under 1½-2 års tid, så det är väl inte så oväntat att det finns efterdyningar i form av t.ex. eftersatt och/eller väldigt försenad utveckling av spel.

Fruktansvärt dåligt organiserat? Väldigt stor del av spelutveckling bör ju kunna ske hemifrån, kanske inte med 100% effektivitet, men knappast på den nivå som motsvarar 2 års semester.

Inget Microsoft spel 2022 är ikatastrof, får väl hoppas att de lyckas klämma fram något oväntat.

Nu vill ju journalister få det till att 2023 kommer bli ett extremt bra år istället, men vad säger att 2023 inte bara blir vad 2022 skulle varit och att spelen som skulle kommit 2023 från början släpps 2024 istället?

Jag upplever också en hel del desperata utannonseringar, varför ens gå ut med spel som är 4 år bort och som knappt börjat utvecklas än? Jag tänker då på Indiana Jones och Perfect Dark tillexempel...

Tråkigt också att The initiative verkar ha gått åt skogen också.