Permalänk

söker pusselspel

har inte den blekaste vart denna spel kategori passar in, men jag chansar på simulator, men flytta gärna tråden om det blev helt fel.

ja, som rubriken säger, jag söker efter pusselspel att slå ihjäl tid med.
pusselspel som i dessa vanliga pussel man kan köpa, bara för att klargöra, alltså inga spel där man ska pussla ihop kluriga gåtor eller objekt, utan ett rent pusselspel där man sätter ihop bitar med varandra.
finns det några bra? både lätta och mer avancerade som man får sitta ett tag med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig stött på ett spel som är ett rent digitalt pussel likt de fysiska pussel vi har, men kan såklart ha missat det.

Det närmsta jag har att tipsa om är Dorfromantik, där du bygger spelvärlden med hjälp av brickor en efter en som ska passa ihop. Ju bättre de passar desto mer bonus får du, och då kan du också få påfyllning i antal brickor. Sen tar omgången slut när du får slut på brickor. Tänk lite mer som Carcassonne om du spelat det brädspelet. Sjukt chill spel som ändå är lite pussel-klurigt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Har nog aldrig stött på ett spel som är ett rent digitalt pussel likt de fysiska pussel vi har, men kan såklart ha missat det.

Det närmsta jag har att tipsa om är Dorfromantik, där du bygger spelvärlden med hjälp av brickor en efter en som ska passa ihop. Ju bättre de passar desto mer bonus får du, och då kan du också få påfyllning i antal brickor. Sen tar omgången slut när du får slut på brickor. Tänk lite mer som Carcassonne om du spelat det brädspelet. Sjukt chill spel som ändå är lite pussel-klurigt

dorofromantik har jag spelat och det är ett bra(och klurigt) spel, men dock just det som jag inte sökte efter ;).
pusselbitar utav bilder, som man ska pussla ihop, jiggsaw puzzle du vet

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vilken plattform? Har för mig att det finns på iOS åtminstone, så säkert Android också.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Vilken plattform? Har för mig att det finns på iOS åtminstone, så säkert Android också.

just ja, glömde nämna plattformen.
till PC, till mobilen vet jag att det finns en del, men vill helst kunna spela på stor skärm.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del hemsidor som erbjuder det. Ett exempel är https://puzzlepanda.com/

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Det finns en hel del hemsidor som erbjuder det. Ett exempel är https://puzzlepanda.com/

bra tips, tack

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

bra tips, tack

kolla i microsoft store brukar finnas rätt mycket blandade "mobilspel" där inte omöjligt att även denna typ av spel finns där för PC.

sökte lite snabbt i microsoft store på jigsaw och fick väl upp ett hundratal alternativ eller nått på spel där man lägger puzzel.

t.ex
https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRFJ9X2

sen hur bra det fungerar låter jag va osagt men är ju gratis att testa iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows