Måste jag stämma Amazon.se?

Permalänk
Medlem

Måste jag stämma Amazon.se?

Hej!

Gjorde en retur av en dator för ca 4 veckor sedan, och de mottog returen redan några dagar efter att jag skickat tillbaka allt. Nu så ca 4 veckor senare har jag ännu inte fått mina pengar tillbaka, och jag har då ringt in flera gånger varje vecka för en uppdatering osv. Orsaken till att min retur fastnat i processen har tydligen med att göra att de inte kunnat matcha artikelnumret med returen.

Nu till problemet med Amazon och som många troligtvis kommer märka av i senare skede : De som sitter på kundtjänst, de har inga som helst befogenheter att göra så mycket mer än att kompensera mindre belopp, och skicka vidare alla ärenden till "specialist avdelningen", och kontakten mellan dessa två avdelningar sköts endast via mail, och de kan inte nå varann på något annat sätt trots att de sitter i samma byggnad. I mitt fall, allt de på kundtjänst kan göra är mer eller mindre att eskalera ärenden till "specialist avdelningen", och den här avdelningen är under all kritik. Svaret man får från de är kryptiska och så korta som det bara går. även om du besvarar meddelandet, så får du till 100% aldrig något svar från den avdelningen.

Så nu har jag ringt in till dem, fått massa ursäkter, och en massa "vi eskalerar vidare detta till specialist avdelningen så kommer de höra av sig inom 72 timmar".

Jag kommer idag göra en polisanmälan, och reklamera köpet hos min bank, men jag förväntar mig inte att det händer så mycket där heller, eftersom jag betalade direkt med bankkortet. Men vad mer kan jag göra för att få dem att vakna till?

Permalänk
Medlem

Börja med att prata med din konsumentrådgivare i kommunen!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hasson39:

Hej!

Gjorde en retur av en dator för ca 4 veckor sedan, och de mottog returen redan några dagar efter att jag skickat tillbaka allt. Nu så ca 4 veckor senare har jag ännu inte fått mina pengar tillbaka, och jag har då ringt in flera gånger varje vecka för en uppdatering osv. Orsaken till att min retur fastnat i processen har tydligen med att göra att de inte kunnat matcha artikelnumret med returen.

Nu till problemet med Amazon och som många troligtvis kommer märka av i senare skede : De som sitter på kundtjänst, de har inga som helst befogenheter att göra så mycket mer än att kompensera mindre belopp, och skicka vidare alla ärenden till "specialist avdelningen", och kontakten mellan dessa två avdelningar sköts endast via mail, och de kan inte nå varann på något annat sätt trots att de sitter i samma byggnad. I mitt fall, allt de på kundtjänst kan göra är mer eller mindre att eskalera ärenden till "specialist avdelningen", och den här avdelningen är under all kritik. Svaret man får från de är kryptiska och så korta som det bara går. även om du besvarar meddelandet, så får du till 100% aldrig något svar från den avdelningen.

Så nu har jag ringt in till dem, fått massa ursäkter, och en massa "vi eskalerar vidare detta till specialist avdelningen så kommer de höra av sig inom 72 timmar".

Jag kommer idag göra en polisanmälan, och reklamera köpet hos min bank, men jag förväntar mig inte att det händer så mycket där heller, eftersom jag betalade direkt med bankkortet. Men vad mer kan jag göra för att få dem att vakna till?

Har du betalat med ditt kort så har du ju köparskyddet från Visa/Mastercard via banken. Det ger rätt mycket skydd.
Jag har fått hela köp återbetalda efter tydliga meddelanden även om man måste skriva tre gånger till Amazon.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har du betalat med ditt kort så har du ju köparskyddet från Visa/Mastercard via banken. Det ger rätt mycket skydd.
Jag har fått hela köp återbetalda efter tydliga meddelanden även om man måste skriva tre gånger till Amazon.

Jag har redan sparat alla bevis, har ca 10 meddelanden till amazon där jag tydligt skrivit gällande min retur, och de bara kommer med idiotiska ursäkter. Men skall som sagt göra reklamation via banken så får vi se hur det går via den vägen. Skall även kontakta hallåkonsument.

Något mer ni rekommenderar som jag kan göra? Redan gjort en polisanmälan nu på morgonen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hasson39:

Jag har redan sparat alla bevis, har ca 10 meddelanden till amazon där jag tydligt skrivit gällande min retur, och de bara kommer med idiotiska ursäkter. Men skall som sagt göra reklamation via banken så får vi se hur det går via den vägen. Skall även kontakta hallåkonsument.

Något mer ni rekommenderar som jag kan göra? Redan gjort en polisanmälan nu på morgonen.

Har du gjort redan gjort en polisanmälan ska du nog inte göra mer utan släppa allt tills du hör från polisen.

Edit: Nu tror jag ju inte att polisen kommer anse att du utsatts för brott som ska hanteras av dom utan det är nog mer en KO/ARN-fråga.

Edit2: Ah, fick svar i nedan inlägg

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag kommer idag göra en polisanmälan, och reklamera köpet hos min bank, men jag förväntar mig inte att det händer så mycket där heller, eftersom jag betalade direkt med bankkortet. Men vad mer kan jag göra för att få dem att vakna till?

Du kan göra ett sista försök med ett "ultimatum"; -Återbetala eller så blir det polisanmälan. Det funkade för mig, annars är det precis vad du ska göra.

Till er som undrar varför så drastiska åtgärder så är det för att det är vad banken/kreditkortsföretagen kräver för att återbetalningsskyddet skall kunna åberopas. Polisen kommer alltså inte göra något.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att en polisanmälan hjälper. Vilket brott har Amazon begått? Har de sagt att de inte kommer att återbetala?
Vad jag kan se är detta en civilrättslig tvist.
Reklamera till din bank om du betalat med kreditkort annars finns ju Kronofogdemyndigheten om du vill ta det ett steg längre.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du kan göra ett sista försök med ett "ultimatum"; -Återbetala eller så blir det polisanmälan. Det funkade för mig, annars är det precis vad du ska göra.

Till er som undrar varför så drastiska åtgärder så är det för att det är vad banken/kreditkortsföretagen kräver för att återbetalningsskyddet skall kunna åberopas. Polisen kommer alltså inte göra något.

Rätt säker på att jag aldrig gjorde en polisanmälan för att nyttja min reklamation. Men det var nog 6 år sen och det var banken själva som hörde av sig och berättade att någon dammsugit mitt bankkonto.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Pengarna ska betalas tillbaka utan "onödigt dröjsmål" vid hävning av ett köp. Lawline bedömer att detta bör kunna vara upp till 30 dagar.

https://lawline.se/answers/nar-maste-pengar-aterbetalas-vid-h...

Som redan nämnt kan banken/försäkringsbolag eventuellt hjälpa om det är ett kreditköp.

Slutligen är Kronofogden den instans som kan kräva in en fordran. Nu är ju en sådan process tidsödande och om fordran är "tvistig" blir det betydligt bökigare och kanske måste tas till domstol.
Summa summarum tror jag det "bästa" och enklaste sättet är att fortsätta tjata om en återbetalning och som jag uppfattar saken har ju inte Amazon hävdat att du inte har rätt till en återbetalning, utan det är hanteringen som dröjer. Tidsfristen för vad som kan anses "onödigt dröjsmål" har ju precis passerats så ur det juridiska perspektivet är inte Amazons dröjsmål "katastrofalt".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Till er som undrar varför så drastiska åtgärder så är det för att det är vad banken/kreditkortsföretagen kräver för att återbetalningsskyddet skall kunna åberopas.

Nej.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ni som hävdar att man inte behöver polisanmälan för att reklamera via banken, jag kan bara tala för min egen del, men Swedbank krävde detta av mig. Sedan vet jag mycket väl att polisen inte gör ett skvatt, och man gör oftast bara polisanmälan för försäkringens skull eller reklamation som detta.

Kan jag verkligen ta detta vidare till Kronofogden, menar om de verkligen kommer ta sig an detta?

Permalänk
Medlem

Ja det är väl som du säger, desto jobbigare du är desto större chans att de prioriterar ditt case.. Tror alla som jobbat med kundtjänst känner igen sig

Så det är nog bara att köra på med så många olika kanaler som möjligt, tillslut får ngn mellanchef nys om det så blir det en jävla fart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni som hävdar att man inte behöver polisanmälan för att reklamera via banken, jag kan bara tala för min egen del, men Swedbank krävde detta av mig. Sedan vet jag mycket väl att polisen inte gör ett skvatt, och man gör oftast bara polisanmälan för försäkringens skull eller reklamation som detta.

Kan jag verkligen ta detta vidare till Kronofogden, menar om de verkligen kommer ta sig an detta?

KFM är rätt väg att gå, då kontaktar de Amazon som antingen ger sig eller fortsätter sätta sig emot. Vägrar de betala tillbaka kan det bli ett småmål i tingsrätten i värsta fall.

Bara nämna att kronofogden kopplas in om 72h har givit god effekt för mig när saker dragit ut på tiden (i mer än lagstadgad tid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Så var det i mitt fall. Nordea lyfte inte ett finger utan polisanmälan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hasson39:

Ni som hävdar att man inte behöver polisanmälan för att reklamera via banken, jag kan bara tala för min egen del, men Swedbank krävde detta av mig. Sedan vet jag mycket väl att polisen inte gör ett skvatt, och man gör oftast bara polisanmälan för försäkringens skull eller reklamation som detta.

Kan jag verkligen ta detta vidare till Kronofogden, menar om de verkligen kommer ta sig an detta?

Du kan absolut plocka in Kronofogden.
Det kostar pengar som läggs på slutbeloppet men det är även du som har bevisbördan.
Bestrider Amazon kravet så får du ta de till rätten (kostar typ 900 kr för att lyfta ett mål).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Rätt säker på att jag aldrig gjorde en polisanmälan för att nyttja min reklamation. Men det var nog 6 år sen och det var banken själva som hörde av sig och berättade att någon dammsugit mitt bankkonto.

Omständigheterna har kanske betydelse. Vet banken att någon annan än du tagit dina pengar har de kanske det handlingsutrymme de behöver.
I mitt fall var det utebliven leverans.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dr.Mabuse:

Omständigheterna har kanske betydelse. Vet banken att någon annan än du tagit dina pengar har de kanske det handlingsutrymme de behöver.
I mitt fall var det utebliven leverans.

Så kan det ju vara. Jag vågar inte slänga med absoluter som i att de kräver/inte kräver.
I mitt fall vill jag minnas att det inte var någon anmälan som gjorde i alla fall.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Ni som hävdar att man inte behöver polisanmälan för att reklamera via banken, jag kan bara tala för min egen del, men Swedbank krävde detta av mig. Sedan vet jag mycket väl att polisen inte gör ett skvatt, och man gör oftast bara polisanmälan för försäkringens skull eller reklamation som detta.

Kan jag verkligen ta detta vidare till Kronofogden, menar om de verkligen kommer ta sig an detta?

Jag har gått igenom en liknande historia förra året. I mitt fall hävdade företaget att returen aldrig kom fram till dem. PostNord menade att de visst levererat returen.
Det första steget är att försöka hitta en lösning med säljaren, precis som du gjort. Om detta inte hjälper så är mitt råd att kontakta kortföretaget/banken för att höra vad de kräver för att återbetala.
I mitt fall så hade jag redan ett beslut från ARN (som säljaren vägrade följa), och Eurocard (som jag gjorde köpet med) följer ARN så jag hade pengarna inom en vecka från att jag anmälde till dem. Olika kortföretag/banker har olika policy.

Polisanmälan kan man förvisso göra om nu banken kräver det, men det verkar lite märklig policy kan jag spontant tycka då sådana här tvistemål inte brukar va föremål för polisanmälan och brottsutredning.

Kronofogden kan du skippa i detta led. Det som händer är att kronofogden skickar ett krav till säljaren och du får betala en avgift. Om säljaren bestrider kravet så gör inte kronofogden något förrän skulden kan fastställas (domstol).

Om kortföretaget inte vill återbetala, så anmäl till ARN, följer inte företaget ARN så får du stämma dem i domstol. Om du vinner rätt och företaget ändå inte betalar kan du ta hjälp av kronofogden.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan absolut plocka in Kronofogden.
Det kostar pengar som läggs på slutbeloppet men det är även du som har bevisbördan.
Bestrider Amazon kravet så får du ta de till rätten (kostar typ 900 kr för att lyfta ett mål).

Bevisbördan oroar jag mig inte för, då det är väldigt enkelt. Jag har skickat tillbaka en vara och de mottagit varan, och de har ännu inte betalat tillbaka mig, de skulle inte kunna vända på detta till deras fördel väl?

900kr är jag beredd att kasta bort, då datorn kostade mig 29,000kr och jag vill helst få tillbaka dessa inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Bevisbördan oroar jag mig inte för, då det är väldigt enkelt. Jag har skickat tillbaka en vara och de mottagit varan, och de har ännu inte betalat tillbaka mig, de skulle inte kunna vända på detta till deras fördel väl?

900kr är jag beredd att kasta bort, då datorn kostade mig 29,000kr och jag vill helst få tillbaka dessa inom en snar framtid.

Frågan blir väl, eller åtminstone en viktig del av den, om Amazons påstående stämmer, dvs att du skulle ha skickat tillbaka en annan vara än den du köpt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Bevisbördan oroar jag mig inte för, då det är väldigt enkelt. Jag har skickat tillbaka en vara och de mottagit varan, och de har ännu inte betalat tillbaka mig, de skulle inte kunna vända på detta till deras fördel väl?

900kr är jag beredd att kasta bort, då datorn kostade mig 29,000kr och jag vill helst få tillbaka dessa inom en snar framtid.

Ansökningsavgiften är 2 800 SEK.

900 SEK är den för ett förenklat tvistemål. Sådana mål gäller en tvist under ett halv prisbasbelopp (24 150 SEK).

Nu ska din tvist inte behöva gå till rättegång….

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Frågan blir väl, eller åtminstone en viktig del av den, om Amazons påstående stämmer, dvs att du skulle ha skickat tillbaka en annan vara än den du köpt.

I mitt fall så öppnade jag inte ens förpackningen, utan den var fortfarande obruten. När man returnerar saker till amazon, så måste man skriva ut en streckkod som man sedan sätter i förpackningen vilket jag gjorde, och det kan vara så att de slarvat bort koden, men detta skall inte spela någon större roll, eftersom jag skickat tillbaka flertal varor till amazon.de där jag glömt att bifoga streckkoden, och i de fallen tog det bara någon vecka extra för mig att få pengarna tillbaka.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av eFoppa:

Ansökningsavgiften är 2 800 SEK.

900 SEK är den för ett förenklat tvistemål. Sådana mål gäller en tvist under ett halv prisbasbelopp (24 150 SEK).

Nu ska din tvist inte behöva gå till rättegång….

Bra fångat, fanns inget pris tidigare nämnt varför jag antog under halvt PPB.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

I mitt fall så öppnade jag inte ens förpackningen, utan den var fortfarande obruten. När man returnerar saker till amazon, så måste man skriva ut en streckkod som man sedan sätter i förpackningen vilket jag gjorde, och det kan vara så att de slarvat bort koden, men detta skall inte spela någon större roll, eftersom jag skickat tillbaka flertal varor till amazon.de där jag glömt att bifoga streckkoden, och i de fallen tog det bara någon vecka extra för mig att få pengarna tillbaka.

Okej, jag syftar på det du skrev att:
"Orsaken till att min retur fastnat i processen har tydligen med att göra att de inte kunnat matcha artikelnumret med returen."

och då låter det ju som att det är fel vara ur deras perspektiv. Artikelnumret anger ju vilken vara det är, inte något specifikt relaterat till returen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Okej, jag syftar på det du skrev att:
"Orsaken till att min retur fastnat i processen har tydligen med att göra att de inte kunnat matcha artikelnumret med returen."

och då låter det ju som att det är fel vara ur deras perspektiv. Artikelnumret anger ju vilken vara det är, inte något specifikt relaterat till returen?

Låter högst osannolikt men så kan det också vara, men i så fall så förstår jag inte hur man kunnat klanta till det så illa. Eller så kan det vara en ännu en ursäkt.

Första meddelandet jag fick från Specialist avdelningen var att de ännu inte hade mottagit returen, vilket de på kundtjänst kunde intyga att de hade, så allt känns som en enda röra.

Det är också därför som jag vet med mig om att vänta ytterligare 1,2,3 veckor inte kommer göra någon skillnad, utan jag måste själv ta nästa steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag har gått igenom en liknande historia förra året. I mitt fall hävdade företaget att returen aldrig kom fram till dem. PostNord menade att de visst levererat returen.
Det första steget är att försöka hitta en lösning med säljaren, precis som du gjort. Om detta inte hjälper så är mitt råd att kontakta kortföretaget/banken för att höra vad de kräver för att återbetala.
I mitt fall så hade jag redan ett beslut från ARN (som säljaren vägrade följa), och Eurocard (som jag gjorde köpet med) följer ARN så jag hade pengarna inom en vecka från att jag anmälde till dem. Olika kortföretag/banker har olika policy.

Polisanmälan kan man förvisso göra om nu banken kräver det, men det verkar lite märklig policy kan jag spontant tycka då sådana här tvistemål inte brukar va föremål för polisanmälan och brottsutredning.

Kronofogden kan du skippa i detta led. Det som händer är att kronofogden skickar ett krav till säljaren och du får betala en avgift. Om säljaren bestrider kravet så gör inte kronofogden något förrän skulden kan fastställas (domstol).

Om kortföretaget inte vill återbetala, så anmäl till ARN, följer inte företaget ARN så får du stämma dem i domstol. Om du vinner rätt och företaget ändå inte betalar kan du ta hjälp av kronofogden.

Enligt TS är inte fordran tvistig såvitt jag förstår. Amazon har för avsikt att betala tillbaka, men har - av vad som framstår som administrativa "problem" - inte lyckats med det. Är det så kan det vara värt att Kronofogden försöker genomföra ett betalningsföreläggande, vilket kan få fart på processen.
Men nu har det inte gått oändligt med tid, i synnerhet inte om det anses som tillräckligt skyndsamt att betala tillbaka inom 30 dagar enligt post ovan. En legal lösning är en riktig segdragen process så om jag var TS skulle jag försöka få till en lösning genom att fortsätta tjata. Givetvis kan det vara på in plats att "hota" med att ärendet kommer drivas vidare o.s.v. men känns som onödigt jobb att redan dra igång en juridisk process enligt min helt personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Enligt TS är inte fordran tvistig såvitt jag förstår. Amazon har för avsikt att betala tillbaka, men har - av vad som framstår som administrativa "problem" - inte lyckats med det. Är det så kan det vara värt att Kronofogden försöker genomföra ett betalningsföreläggande, vilket kan få fart på processen.
Men nu har det inte gått oändligt med tid, i synnerhet inte om det anses som tillräckligt skyndsamt att betala tillbaka inom 30 dagar enligt post ovan. En legal lösning är en riktig segdragen process så om jag var TS skulle jag försöka få till en lösning genom att fortsätta tjata. Givetvis kan det vara på in plats att "hota" med att ärendet kommer drivas vidare o.s.v. men känns som onödigt jobb att redan dra igång en juridisk process enligt min helt personliga åsikt.

Det har du rätt i, jag skrev utifrån förutsättningen att det uppstår en tvist. Annars är det ju inte mycket att diskutera
En tvist kan dock gälla återbetalningen i sig och behöver inte nödvändigtvis ha med returen eller vara att göra.
Du har också rätt i att tidsramen är lite väl snäv just nu. Sen är ju en rättsprocess det sista man vill ge sig in i. Kontakta kortföretag/bank är mitt första tips ifall svar/pengar från Amazon uteblir.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Så var det i mitt fall. Nordea lyfte inte ett finger utan polisanmälan.

I Nordea's app på luren kan man gå in och göra en dispyt för kortköp. Behöver ingen polisanmälan. Man skriver en anledning och berättar om problemet så tas det vidare..

Jag använde detta själv för bara några månader sedan efter ett inköp hos systembolaget drogs dubbelt..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian