Måste jag stämma Amazon.se?
Hej!
Gjorde en retur av en dator för ca 4 veckor sedan, och de mottog returen redan några dagar efter att jag skickat tillbaka allt. Nu så ca 4 veckor senare har jag ännu inte fått mina pengar tillbaka, och jag har då ringt in flera gånger varje vecka för en uppdatering osv. Orsaken till att min retur fastnat i processen har tydligen med att göra att de inte kunnat matcha artikelnumret med returen.
Nu till problemet med Amazon och som många troligtvis kommer märka av i senare skede : De som sitter på kundtjänst, de har inga som helst befogenheter att göra så mycket mer än att kompensera mindre belopp, och skicka vidare alla ärenden till "specialist avdelningen", och kontakten mellan dessa två avdelningar sköts endast via mail, och de kan inte nå varann på något annat sätt trots att de sitter i samma byggnad. I mitt fall, allt de på kundtjänst kan göra är mer eller mindre att eskalera ärenden till "specialist avdelningen", och den här avdelningen är under all kritik. Svaret man får från de är kryptiska och så korta som det bara går. även om du besvarar meddelandet, så får du till 100% aldrig något svar från den avdelningen.
Så nu har jag ringt in till dem, fått massa ursäkter, och en massa "vi eskalerar vidare detta till specialist avdelningen så kommer de höra av sig inom 72 timmar".
Jag kommer idag göra en polisanmälan, och reklamera köpet hos min bank, men jag förväntar mig inte att det händer så mycket där heller, eftersom jag betalade direkt med bankkortet. Men vad mer kan jag göra för att få dem att vakna till?