Google backar – G Suite fortsatt gratis för privatpersoner

Permalänk
Medlem

Funkade fint för mig också. Har haft Legacy sedan 2012, uppgraderade till Business Starter för någon månad sedan. Följde instruktionerna i en Reddit-tråd och fick bekräftelse inom en minut. Jag fick behålla Business Starter men kommer inte få några fakturor.

Permalänk

Jag tackar för informationen. Höll på att migrera till Loopias mail. Men att slippa göra något är enklare
Hoppa in på reddit tråden som postades ovan. Där förklarar de på ett bra sätt vad du behöver göra.

Permalänk
Medlem

Det gär är det bästa som hänt sen jag fick barn!

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte gjort något val i konsolen och nu när jag försöker logga in får jag detta meddelande.

"admin.google.com används enbart för Google Workspace-konton. Det går inte att logga in på admin.google.com med vanliga Gmail-konton. Läs mer"

Jag använder samma konto som jag kom in med förut.

Jag hittar heller inte något sätt att få kontakt med google utan att logga in där.

Vet någon hur jag kan göra?

Permalänk
Skrivet av poorlima:

Jag har inte gjort något val i konsolen och nu när jag försöker logga in får jag detta meddelande.

"admin.google.com används enbart för Google Workspace-konton. Det går inte att logga in på admin.google.com med vanliga Gmail-konton. Läs mer"

Jag använder samma konto som jag kom in med förut.

Jag hittar heller inte något sätt att få kontakt med google utan att logga in där.

Vet någon hur jag kan göra?

Har precis samma problem,

Det sjuka är att jag aldrig själv valt att göra mitt g-suite konto till workplace även om det skedde automatiskt för något/ra år sedan

Permalänk
Medlem

Ni som valt, fick ni bekräftelse via mail också eller bara "tack för att du valt"-bilden som @alundstroem visade? Gick in för ett par dagar sedan och fick den och går jag in nu står det att jag valt men inget bekräftelsemail ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Ni som valt, fick ni bekräftelse via mail också eller bara "tack för att du valt"-bilden som @alundstroem visade? Gick in för ett par dagar sedan och fick den och går jag in nu står det att jag valt men inget bekräftelsemail ännu.

Fick mail också:

Hello ,

Your Case #xxx for Google Workspace has been updated.

Case Subject: Switch back to GSuite Legacy free edition

Case Comment :
After reviewing the information you provided, we believe that you may be affected by a known issue: If you transitioned to Google Workspace after January 19, 2022 and used G Suite legacy free edition for personal use, identify as a non-business user. Here are some details about the issue:

Affected Product(s):
Admin Console

Status:
New

Description:
If you transitioned to Google Workspace after January 19, 2022 and used G Suite legacy free edition for personal use, identify as a non-business user.

Workaround:
There's no workaround available at this time, but we'll let you know if we learn of one.

Current update:
At 2022-05-16 15:00 UTC (1 day ago):
You are receiving this email because you have used the Support Assistant to opt-in to an alternative Workspace experience at no cost. This option is only available to customers who were previously on G Suite legacy free edition and are using Workspace for personal use.

This email serves as confirmation that you have opted-in and there is no further action needed at this time.

For next steps:

You can continue to enjoy your Google Workspace edition for no cost. You will not be billed for your Google Workspace account for the foreseeable future

Thank you!
Google Workspace Support

Please review your case and take any actions as requested. If you have any questions or require immediate assistance, please reply to this email to contact Google Workspace Support.

Thanks for choosing Google Workspace.
—The Google Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Ni som valt, fick ni bekräftelse via mail också eller bara "tack för att du valt"-bilden som @alundstroem visade? Gick in för ett par dagar sedan och fick den och går jag in nu står det att jag valt men inget bekräftelsemail ännu.

Jag fick ett mail också, det gick ju dock till den mail som är admin, en som jag i princip aldrig använder till ngt annat än just det (: