Airpods som drar notiser på maxvolym

Permalänk
Medlem

Airpods som drar notiser på maxvolym

https://macworld.idg.se/2.1038/1.766318/foraldrar-stammer-app...

JÄVLAR vad arg jag varit de gånger det händer.
Ibland, inte alltid, så kommer det tex en teams notifiering från helvetet som kanske inte spräckt min trumhinna men varit på god väg. Alltså det är långt över maxljudet, möjligt att det sker när det är ljud runtomkring en...

Händer det er ofta?
Airpods pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har nog aldrig fått en notifiering i airpodsen, men jag har ju aldrig ljud på telefonen, så det är nog därför.

Artikeln låter ju helt galen, att få spräckt trumhinna av det här ljudet. Visst, ett par airpods pro på högsta volym är ju väääldigt högt och aldrig något jag lyssnar på, max två steg från max.

Ljudet låter ungefär såhär:

https://www.youtube.com/shorts/CbzdWrmwSBE

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja samma här blir ordentligt störd på det. Man hoppar till som fan men att det är fara för hörseln tror jag inte såvida man inte får många av dem. Förvisso är det olika kanske beroende på vad detta problem nu kommer sig av, så volymen kanske är olika. Samt självklart har man olika hörsel. Barn och ungas hörsel är ju klart mer känsligt. Jag fick tinnitus när jag var under 10 bast pga smällde smällare och det är något jag fått ångra i resten av mitt liv så att den pojken fick tinnitus så ung gör mig mycket upprörd; det är något jag inte önskar någon människa och speciellt inte barn. Jag har inte nå många notifieringar och vet ej exakt om det alltid inträffar. Hur som helst är det olikt Apple att inte ha fixat en sådan här enkel sak. Jag hoppas att Apple får betala en ordentlig summa till pojken och om inte av någon annan anledning i alla fall ordna detta problem för att slippa betala mer skadestånd.