Epic Games Store kör rea och ger bort Borderlands 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

hade det varit steam: yes!
epics butik: nope inte ens om det är gratis.
Blir som netflix och streaming, exklusiva spel i vissa stores, 15 launchers/butiker för att hantera skiten.
Steam funkar, bråka inte med det.

Exakt så, sedan har spelen varit på 75% rea hos Steam otaliga gånger sedan 2015. För priset av en lunch så hade man haft alla tre spel redan för 7 år sedan. Dumsnål är ordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ness:

Exakt så, sedan har spelen varit på 75% rea hos Steam otaliga gånger sedan 2015. För priset av en lunch så hade man haft alla tre spel redan för 7 år sedan. Dumsnål är ordet.

Det hade ju varit dumsnålt OM man varit jättesugen på att spela dem i flera år, ja. Men om man haft fullt upp med annat är det ju kanppast dumsnålt att ta emot dem gratis nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Wow! Men helt gratis blir det ju inte ... Lägg på kostnader för elström och minnesutrymme, avskrivning av dator, samt den alternativa kostnaden för om du skulle jobbat och tjänat pengar istället för att spela 😂 (OBS! Detta är naturligtvis ett skämt, haha 😊 )

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det hade ju varit dumsnålt OM man varit jättesugen på att spela dem i flera år, ja. Men om man haft fullt upp med annat är det ju kanppast dumsnålt att ta emot dem gratis nu.

Beror väl på I guess. Hur bra har de åldrats? Jag har väntat med att spela vissa spel som fått jättebra kritik vid lansering, bara för att upptäcka att de åldrats riktigt illa. Är det ett spel man verkligen vill spela så är det enligt min erfarenhet mycket bättre att slå till på en bra rea närmare inpå lanseringsdatumet för bäst upplevelse.

Sedan så tycker jag alltid det är dumt att stöjda Epic, eftersom de är delvis kinaägda samt kör hårt på anti konsument-metoder. Långsiktigt tror jag att risken är stor att dessa "gratis-spel" kommer göra PC-marknaden splittrad och spelen dyrare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Förstår verkligen inte vad folk har emot epics launcher? Den fungerar felfritt för mig. Föredrar den faktiskt framför steam. Steam är långsamt (att starta) steam är väldigt rörigt med. Alldeles för rörigt. 1000 saker och svårt att få en överblick vid rea tex.

Nej. Jag väljer epic alla dagar i veckan!

Var tvungen att ladda ner Steam för ett spel då de inte verkar gå att starta utan det numera. Var ingen trevlig upplevelse. Finns det ingen pop-up och ad-blocker? Kan man ta bort all krimskrams?

Epic är ju trevligt då man får gratisspel. Verkar gå att launcha utan att ha Epic installerat också, vilket är praktiskt.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Hedersmedlem

*Ot raderat*

Märkligt sidospår om Musk, Trump och annat irrelevant. Håll er till topic, dvs. diskutera rean!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har du testat Remastered också (dvs den som Epic ger bort nu)? Det släpptes efter Windows 10, så det borde ju verkligen vara testat där.

Kanske får ta och göra det. Det roliga är att när jag skulle spela igenom spelen för första gången (2019 iirc), så skrev precis alla att man skulle köra original, och inte remaster pga alla krascher. Men nu när jag bytt OS kanske remastered fungerar, och inte originalet, hade ju varit lite kul ändå.
FWIW fungerade BioShock 1 (inte remastered) felfritt rakt igenom för mig nu när jag skulle spela om. Värt ett försök att spela remaster av 2an iaf, vore svinkul om det fungerar!

Permalänk

Köpte Cyberpunk 2077 för 210 spänn, får väl vara värt det för att se om det är så dåligt eller bra som folk träter om.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Det gick ej att starta Bioshock remastered, eller de 2 andra, pga 2K-launchern. Spelet startar aldrig utan det stängs bara ner. Samma sak blev det med Mafia 3 som även den måste starta via 2K-launchern. Suck.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Det gick ej att starta Bioshock remastered, eller de 2 andra, pga 2K-launchern. Spelet startar aldrig utan det stängs bara ner. Samma sak blev det med Mafia 3 som även den måste starta via 2K-launchern. Suck.

Tror du kan komma runt det om du googlar lite. Har för mig att det finns en exe-fil du kan öppna direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Du är medveten att Steam tar dubbelt så mycket betalt från speltillverkarna i jämförelse med Epic?

Så höj priset i steams butik?
Jag är helt klart beredd att betala mer för att få spelen i steam än i en annan launcher.
Vissa bryr sig om priset, jag bryr mig primärt om bekvämlighet.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Så höj priset i steams butik?
Jag är helt klart beredd att betala mer för att få spelen i steam än i en annan launcher.
Vissa bryr sig om priset, jag bryr mig primärt om bekvämlighet.

Ojojoj vi har med en Rockefeller att göra här 😎😂

Skapa en tråd om steam och sprid propagandan där om hur bra den är. För här kommer du inte övertyga någon om att steam är är varken bra eller bekväm.

Det enda steam är bra på är att ta jävligt bra betalt av spelutvecklare. 🤮

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Ojojoj vi har med en Rockefeller att göra här 😎😂

Skapa en tråd om steam och sprid propagandan där om hur bra den är. För här kommer du inte övertyga någon om att steam är är varken bra eller bekväm.

Det enda steam är bra på är att ta jävligt bra betalt av spelutvecklare. 🤮

Jag vill bara spela dom spelen jag väljer att spela. Jag köper dom där dom är billigast. Punkt. Steam är knappast bekvämt. Använder nästan alla lunchers som finns. Har inga större problem med det

Är det dessutom gratis hos någon så väljer ju ingen frisk människa att betala typ 599kr för samma spel någon annanstans.

Steam är den lunchern som är slöast att starta och använda, som sagt tidigare även den mest röriga med reor och skräp överallt. 🤢

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Jag vill bara spela dom spelen jag väljer att spela. Jag köper dom där dom är billigast. Punkt. Steam är knappast bekvämt. Använder nästan alla lunchers som finns. Har inga större problem med det

Är det dessutom gratis hos någon så väljer ju ingen frisk människa att betala typ 599kr för samma spel någon annanstans.

Steam är den lunchern som är slöast att starta och använda, som sagt tidigare även den mest röriga med reor och skräp överallt. 🤢

Nja, Uplay är väl inte direkt ett superprogram heller?

För mig tappar den min användare hela tiden och så måste jag logga in med 2FA exempelvis (rätt segt), sannolikt för att jag inte använder den så ofta så att varje gång innebär det en uppdatering, men i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Ojojoj vi har med en Rockefeller att göra här 😎😂

Haha när du börjar jobba så kommer du också att inse att steams priser inte utgör något problem.

Skrivet av Edin1984:

För här kommer du inte övertyga någon om att steam är är varken bra eller bekväm.

Nej det är ju uppenbarligen mer bekvämt att ha femtioelva launchers än en.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trihxeem:

Nej det är ju uppenbarligen mer bekvämt att ha femtioelva launchers än en.

Och uppenbarligen mer bekvämt med monopol än konkurrens?
Anklagar inte dig personligen, men jag har hört läskigt många åsikter om att Steam borde vara den enda launchern eller rent av det enda stället som säljer spel.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Haha när du börjar jobba så kommer du också att inse att steams priser inte utgör något problem.
Nej det är ju uppenbarligen mer bekvämt att ha femtioelva launchers än en.

Har tyvärr inte varit arbetslös sen mitt första jobb som jag började direkt efter skolan när jag var 21. Det var för 17 år sedan😉
Dessutom just steam verkar vara för sådana som dig som bara köper på rean. För rea har fom ofta av någon lustig anledning... Deras medlemmar verkar ha likviditetsproblem 🙂

Jag har inte så många launchers, om du hade bara googlat lite så hade du insett att man kan ha en launcher som sammankopplar dom flesta launchers 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Haha när du börjar jobba så kommer du också att inse att steams priser inte utgör något problem.
Nej det är ju uppenbarligen mer bekvämt att ha femtioelva launchers än en.

Enligt mg så är gratis alltid bäst men du kan hålla dig kvar på steam och i stället betela för spelen som epic games ger ut gratis. Förstår inte direkt varför ni pratar så mycket om priserna mellan steam och epic när tråden handlar om att epic games ger ut borderlands 3 gratis ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edin1984:

Har tyvärr inte varit arbetslös sen mitt första jobb som jag började direkt efter skolan när jag var 21. Det var för 17 år sedan😉
Dessutom just steam verkar vara för sådana som dig som bara köper på rean. För rea har fom ofta av någon lustig anledning... Deras medlemmar verkar ha likviditetsproblem 🙂

Jag har inte så många launchers, om du hade bara googlat lite så hade du insett att man kan ha en launcher som sammankopplar dom flesta launchers 😉

GoG galaxy kan man ju förstås ha, men ofta så kräver den att andra launchers är ändå installerade.
_
För min del så är det plus och minus med fler launchers. Tar tid att installera, ha igång lösenord osv fast o andra sidan så slipper man idag jaga efter patchar som man behövde göra förr i tiden. Det krävde nog mer tid.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Jag vill bara spela dom spelen jag väljer att spela. Jag köper dom där dom är billigast. Punkt. Steam är knappast bekvämt. Använder nästan alla lunchers som finns. Har inga större problem med det

Är det dessutom gratis hos någon så väljer ju ingen frisk människa att betala typ 599kr för samma spel någon annanstans.

Steam är den lunchern som är slöast att starta och använda, som sagt tidigare även den mest röriga med reor och skräp överallt. 🤢

Otroligt udda åsikt. Med andra ord är jag sjuk som endast använder Steam, enligt dig? Du verkar vara en otrevlig människa.

Gör vad du vill. Köra alla Launchers om du vill. Vill du köra en, gör det. Vill du vänta ett halvår för att få ett spel på Steam, gör det. Vill du få ett spel gratis genom att använda en annan launcher, gör det. Men snälla, var lite mer öppensinnad än att anse att folk är sjuka för att de inte ser och tycker som du.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hnkl:

Otroligt udda åsikt. Med andra ord är jag sjuk som endast använder Steam, enligt dig? Du verkar vara en otrevlig människa.

Gör vad du vill. Köra alla Launchers om du vill. Vill du köra en, gör det. Vill du vänta ett halvår för att få ett spel på Steam, gör det. Vill du få ett spel gratis genom att använda en annan launcher, gör det. Men snälla, var lite mer öppensinnad än att anse att folk är sjuka för att de inte ser och tycker som du.

Det kan väl vara bra att vara principfast, absolut, men det finns ju många värre saker än Epic som folk ändå använder hela tiden bara för att det blir aningen billigare eller så. Jag köper inte gärna från Amazon exempelvis, av flera orsaker, men en del saker finns inte riktigt att få tag i på andra sätt, och ibland är ju prisskillnaden för stor så att den går över mina moraliska betänkligheter liksom. Många miljövänner köper Tesla trots att Elon nog går emot ganska mycket av vad de tror på. Etc.

Epic ger bort spel för att locka folk till att använda deras plattform, så att den ska få "momentum". Man kan förstås spekulera i att det handlar om datainsamling eller någon form av spioneri, men det är inte så troligt. Tycker du att Epic är förkastliga och borde försvinna så borde det bästa vara att "köpa" alla gratisspel från dem men inte köpa några för pengar, det kostar dem pengar utan att dra in något. Är du extremt orolig för datainsamlingen så kan du ju skippa i att använda spelen och launchern och bara aktivera licenserna liksom.

Permalänk
Forumledare

*tråd låst*

Nu blir det alldeles för mycket tråkigheter.

Kan ni inte diskutera utan att antyda att folk som inte tycker som en själv är ”sjuka” eller liknande, så kommer vi ta tråden ifrån er.

”This is why we can’t have nice threads” 🤷‍♂️

Skärpning, väx upp och get off my lawn osv

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord