Rörelseaktiverad kamera med lagring på separat hårddisk

Permalänk
Medlem

Rörelseaktiverad kamera med lagring på separat hårddisk

Hej!

Har sett ett antal andra kameratrådar, men har inte hittat någon med detta specifika önskemål.

Jag letar efter en kamera till kontoret som aktiveras av rörelse och som sparar filmat material på en separat hårddisk (där man helst kan ställa in någon form av retention time så att gammalt material tas bort).

Användningsområde är att vi vill filma dörren från insidan när den öppnas. Om det mot förmodan blir inbrott vill vi kunna gå tillbaka och kolla vad som har hänt. I övrigt vill vi inte använda filmat material öht.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Axiskameror med Axis Camera Station är smidigt att sätta upp och använda.
Kanske lite pricey.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti Unifi protect använder jag och är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

TP-Link gör en budgetkamera som heter Tapo C100. Den har möjlighet att spela in till SD-kort

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Hej!

Har sett ett antal andra kameratrådar, men har inte hittat någon med detta specifika önskemål.

Jag letar efter en kamera till kontoret som aktiveras av rörelse och som sparar filmat material på en separat hårddisk (där man helst kan ställa in någon form av retention time så att gammalt material tas bort).

Användningsområde är att vi vill filma dörren från insidan när den öppnas. Om det mot förmodan blir inbrott vill vi kunna gå tillbaka och kolla vad som har hänt. I övrigt vill vi inte använda filmat material öht.

Några tips?

krona/prestanda säger jag dahua eller deras budget märke imou.
går spela in till minneskort,nas,nvr, osv väljer du dahua kan du i kameran välja nätverksplatsen du vill spela in till i stället för att att ställa in det i nasen.
smidigast och billigast i ditt fall är nog att köpa ett paket från imou med kamera och nvr.

på klubben kör vi imou med minneskort men även att det ska spela in till nas, skulle någon sno kameran med kortet finns backuppen på nasen. å andra sidan så har man redan fått bild på förövaren i telefonen om dom skulle sno kameran så det är lite överdrivet att även spela in till nas.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag har en lösning där två kameror vid aktivering spelar en RTSP-feed så fort dom sätts på. Kamerorna är ansluten till hemmanätverket via WIFI. Denna feed tas upp av min NAS som spelar in den och lagrar totalt 10gb innan den äldsta inspelningen raderas. På detta sätt finns alltid 10gb av den senaste inspelningen kvar.

Skillnaden mellan min lösning och den som du efterfrågar är att jag spelar in konstant och att du vill spela in bara vid upptäckt rörelse. Mina kameror har inte denna funktion, men om du hittar en kamera med RTSP och rörelsebaserad på/av så borde min lösning fungera även för dig.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

TP-Link gör en budgetkamera som heter Tapo C100. Den har möjlighet att spela in till SD-kort

Jag rekommenderar också TP-Links Tapo serie, C100 eller C200, men du blir delvis beroende av TP-Links servrar. Dagen dom stänger ner kan du inte längre ändra Wifi inställningar på kameran eftersom det idiotiskt nog kräver en full reset och ny inloggning till TP-Link kontot.
En äldra Foscam HD klon från Kina är ett annat bra alternativ. Den kan skicka email med bifogade bilder och är inte beroende av tredje part för att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Jag rekommenderar också TP-Links Tapo serie, C100 eller C200, men du blir delvis beroende av TP-Links servrar. Dagen dom stänger ner kan du inte längre ändra Wifi inställningar på kameran eftersom det idiotiskt nog kräver en full reset och ny inloggning till TP-Link kontot.
En äldra Foscam HD klon från Kina är ett annat bra alternativ. Den kan skicka email med bifogade bilder och är inte beroende av tredje part för att fungera.

Eftersom TS bara ville spela in till fysiskt lagringsmedium tänker jag att det inte är ett problem. Men det är ju alltid mer nice att köpa en kamera som inte har några externa beroenden öht.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Tack för bra input!