hjälp att välja ny telefon

Permalänk

hjälp att välja ny telefon

Hej
Funderar på vilken telefon jag vill byta till.
Behöver en som har bra protection. Telefonen är utsatt dagligen i smutsig miljö på jobbet. Idag har jag s21u med skydd bak och på skärmen, har lust på annat. Kör telia.
Varit och sett i butiken. De hadde inte Sony inne. Viktigt för min del är skärmen och prestanda. Vill helst ha 12GB minne. Viktigt är att det fungerar bra att ringa. Att man hör ordentligt. Använder en hel del BT till att lyssna på musik på bussen. Bra wifi signal. Bra kamera.
Sneglar lite på Sony, Oneplus och i värsta fall s22u
Skall vara Android

Permalänk
Medlem

Behöver du ha samma telefon på jobbet som privat? Att lägga 15k privat på en telefon du skall ha i en destruktiv miljö känns tämligen befängt.

Drar du verkligen nytta av 12GB minne? Det är i dagsläget för de allra flesta mest ett försäljningsargument utan praktisk relevans.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Behöver du ha samma telefon på jobbet som privat? Att lägga 15k privat på en telefon du skall ha i en destruktiv miljö känns tämligen befängt.

Drar du verkligen nytta av 12GB minne? Det är i dagsläget för de allra flesta mest ett försäljningsargument utan praktisk relevans.

Är privat telefon som jag använder överallt. Jobbar inom logistik. Har abonnemang som gör att jag kan byta efter ett år om jag önskar. Skillnaden för min del från s21u till s22u ligger på ca 200. Fick en miniatyr mobil utav jobbet. Blir aldrig använd. Har problem med ögon. Behöver en hyfsat stor och bra skärm. Använder till allt möjligt från surf till inbland även spel. En slö mobil är inget för mig.

Permalänk
Medlem

Du värkar inte ha någon speciell anledning att byta telefon? Är inte s21u typ den näst bästa telefonen som går att köpa? Kommer inte alla telefoner vara en nedgradering förutom s22u?

Permalänk
Skrivet av dksomese:

Du värkar inte ha någon speciell anledning att byta telefon? Är inte s21u typ den näst bästa telefonen som går att köpa? Kommer inte alla telefoner vara en nedgradering förutom s22u?

Funderar mest på att prova annat. Är egentligen less på Samsung. Var nära på annat sist. Just då hittade jag ingen annan som kunde erbjuda en bra lösning på att skydda telefonen från skador. Det är en viktig deal för mig. Än så länge behåller jag den gamla. Kanske skall vänta in lite till om det dyker upp något. S22u är mest en miss. Är inte imponerad utav det jag har sett hittills om S22u. Som sagt inget emot apple, önskar hellre vara på Android.

Permalänk
Medlem

Jag hoppade från Note 20U till S22 men hamnade till slut på S21U. Är så fruktansvärt nöjd med batteriet kontra S22 och mot N20U.

Mitt tips är att försöka "customiza" den ifall du har tröttnat på den. Finns oändliga möjligheter vad man kan göra

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Jag hoppade från Note 20U till S22 men hamnade till slut på S21U. Är så fruktansvärt nöjd med batteriet kontra S22 och mot N20U.

Mitt tips är att försöka "customiza" den ifall du har tröttnat på den. Finns oändliga möjligheter vad man kan göra

Får se. Det är skärmen på s22u som lockar annars avvaktar man till s23. Ser på Sony också. De kinesiska märken är lite nja. Det trista är att det finns bara Samsung på toppen. Kanske slutar med en ny Samsung SXxx

Permalänk
Medlem

Ja Samsung har ju en av de bästa(om inte den bästa) skärmarna på marknaden. Så jag förstår varför haha.

Varför är de lite nja tänker du?

Testa annars S22U, tror nog inte att du kommer att bli besviken. Jag använde väldigt sällan pennan och kände lite att jag betalade för den. Sen var den lite väl tunn också

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Ja Samsung har ju en av de bästa(om inte den bästa) skärmarna på marknaden. Så jag förstår varför haha.

Varför är de lite nja tänker du?

Testa annars S22U, tror nog inte att du kommer att bli besviken. Jag använde väldigt sällan pennan och kände lite att jag betalade för den. Sen var den lite väl tunn också

Det är pennan jag inte förstår meningen med.

Kina märken ser coola ut. Är lite skeptisk till om de verkligen är bra.

Får väl prova en 22:a och se om den duger. Vad de vill ha för 12GB minne. 8GB känns snålt.

Permalänk
Medlem

De få gångern som jag har använt pennan är för att beskriva till kunder hur planlösningen ska se ut på ett ungefär. Annars har det fungerat lika bra med papper och penna haha!

Ska jag vara helt ärlig så var jag extremt nöjd med Huawei verkligen. Tror nog att jag hade hoppat på en sådan ifall man inte hade behövt att krångla med Google

12Gb är väldigt mycket också, men i de flesta fallen så fungerar 8gb väldigt bra också. Som ovanstående skrev att det mer eller mindre är ett försäljningsargument.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Less på Samsung. Funderar på att byta nästa vecka. Vet ej vad som passar mig. Surfar mycket via telefonen, lyssnar på mycket musik via Tidal hifi när jag pendlar och HEOS appen när jag lyssnar i hemmet. Har problem med ögonen så må ha en bra skärm och stor skärm. Tycker Samsung skärm är för skarp. Ha bra mikrofon när man ringer. Har abonnemang som gör att jag bara byter telefon rak av. Må tåla lite stryk eftersom jag även har den till jobbet.
Vet inte riktigt om Iphone fungerar för mig.
Använder främst Firefox beta när jag surfar.