My spreadsheet doesn’t do that

Permalänk
Medlem

My spreadsheet doesn’t do that

En reklam för Excel från gamla goda tiden

Själv minns jag främst flygspelet inne i Excel 97, men minns inte längre hur man startade det...

Permalänk
Sötast

Vet inte varför sånt här gammalt är så mysigt

Permalänk
Medlem

Första klippet där har väl åldrats lite dåligt, jag ser inte ens visitkort längre, och ingen vill ju ha stora grejer med sig...

Och att kalla bläckpatroner för ekonomiska gav en djup utandning från näsan

Permalänk
Medlem

Rätt långt innan min tid men finner tidig hemdator historia rätt intressant - alltid gillat den här reklamen, låten sätter sig verkligen i huvudet

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Ok, jag förstår. ..och här trodde jag att det handlade om att se tillbaks på nutids- och dåtidens roliga och ofta pinsamma reklam i lite Papphammar anda..

Jag raderade inlägget eftersom det tydligen skulle godkännas. Känns det ok då?

..

Nu förstår jag ingenting... det var absolut ett bra inlägg i tråden, menade verkligen inte att dissa dig. Innehållet om att man vill ha gigantiska bläckutskrifter i framtiden har bara inte åldrats så väl. Det var kul att återse de reklamklippen dock

Meningen med tråden var absolut att dela gamla klipp och minnas hur annorlunda det var

Permalänk
Medlem

Får säga till om jag är lite offpoint från ämnet, men här är en till klassiker

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av medbor:

Nu förstår jag ingenting... det var absolut ett bra inlägg i tråden, menade verkligen inte att dissa dig. Innehållet om att man vill ha gigantiska bläckutskrifter i framtiden har bara inte åldrats så väl. Det var kul att återse de reklamklippen dock

Meningen med tråden var absolut att dela gamla klipp och minnas hur annorlunda det var

Ok, då förstår jag. ..jag kanske är lite väl lättstött. Det har varit så mycket trista toner på sistone här så att jag tog det för givet att det var en diss.

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Ok, då förstår jag. ..jag kanske är lite väl lättstött. Det har varit så mycket trista toner på sistone här så att jag tog det för givet att det var en diss.

Allt gott!

Det var väl i och för sig en diss, men mot Canon, inte mot dig. Ska försöka hålla bättre ton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Rätt långt innan min tid men finner tidig hemdator historia rätt intressant - alltid gillat den här reklamen, låten sätter sig verkligen i huvudet

https://www.youtube.com/watch?v=5uaYHYs4ubw&ab_channel=MangoP...

Ja det är en härlig och catchy låt!
Var ganska bra kvalitet på videon du hittat också.
Har sett andra uppladdningar som varit grynigare.

Jag hittade en längre version av låten.