Helgsnack: Teknik till utomhusäventyr

Permalänk
Medlem

Finns ju dessa kök med om man vill kombiera matlagning och ha möjlighet att ladda mobilen

https://eu.bioliteenergy.com/products/campstove-2-plus

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Man kan ha en ”burnertelefon” t ex (nya) Nokia 3310 som man i princip bara kan smsa och ringa med som även har svinbra batteritid som kan få ligga i något fack i ryggsäcken ifall något händer. Men du kanske menar att det är den säkerheten som gör att det inte blir ett äventyr

Förövrigt kan jag tycka det är rätt skönt att slippa smartphonen med alla sociala medier och skit när det går så försöker också lämna den hemma när jag ska ut i naturen.

Uff... Jag blir så irriterad när jag läser om folk som vägrar att ta med sig en mobiltelefon när de ska ut i naturen. Det är bara dumma machofasoner som helt onödvändigt kan kosta liv, och samhället resurser. Är man som jag, som inte klarar att hålla mig undan Reddit längre än 4 timmar, kan man göra som du rekommenderar och ta med en dum telefon. Alternativt hyra en satellittelefon/kommunikator för en överraskanden liten peng om du ska lite längre ut i vildmarken på vandring.

Visa signatur

Smurf