Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta? Youtube

Permalänk

Videoklippet har pausats, vill du fortsätta titta? Youtube

Hej

Alltså va i fanders..... har youtube i bakgrunden och brukar låta allt rulla....... men så ibland dyker det upp typ "Blah har pausat's, vill du fortsätta?", och så måste man trycka för att skiten ska fortsätta....

Sämsta j-la skit ever... går det att slå av så det inte sker igen?

EDIT: På min nya TV med google tv..... så ingen browser eller cache issue

Permalänk
Medlem

Det är nog din TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Det är nog din TV.

Nja, min dator gör samma sak, det är en funktion Youtube lagt in (enbart) för att folk skall bli irriterade och skaffa Youtube-music istället för att streama uppladdade låtar gratis i bakgrunden!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nja, min dator gör samma sak, det är en funktion Youtube lagt in (enbart) för att folk skall bli irriterade och skaffa Youtube-music istället för att streama uppladdade låtar gratis i bakgrunden!

/Lifooz

Sker inte för mig, jag kör ofta långa spellistor utan avbrott i över 24 timmar på min sekundära skärm. Jag har aldrig varit med om det. Möjligen så blockerar Noscript den funktionen åt mig. Det sker på Netflix dock när jag castar vilket är störande som f*n.

Händer det bara på musik? Lyssnar sällan på musik via Youtube, extremt sällan.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Hedersmedlem

Min TV gör samma sak men den fortsätter alltid spela under tiden och det gör den oavsett vad jag trycker på för knapp också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Sker inte för mig, jag kör ofta långa spellistor utan avbrott i över 24 timmar på min sekundära skärm. Jag har aldrig varit med om det. Möjligen så blockerar Noscript den funktionen åt mig. Det sker på Netflix dock när jag castar vilket är störande som f*n.

Händer det bara på musik? Lyssnar sällan på musik via Youtube, extremt sällan.

Hm, då är det nog noscript som lyckas blockera den funktionen, för här aktiveras den varenda gång jag har på någon lång mix eller spellista!

/Lifooz

Skrivet av Andreaz1:

Min TV gör samma sak men den fortsätter alltid spela under tiden och det gör den oavsett vad jag trycker på för knapp också.

Haha, TVn som lyckades hacka Youtube men ändå inte!😂

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hm, då är det nog noscript som lyckas blockera den funktionen, för här aktiveras den varenda gång jag har på någon lång mix eller spellista!

/Lifooz

Haha, TVn som lyckades hacka Youtube men ändå inte!😂

/Lifooz

Hur lång tid tar det innan du får upp det? Jag får inte upp det med de få spellistor jag använder, men jag lyssnar inte på musik via YouTube

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Hur lång tid tar det innan du får upp det? Jag får inte upp det med de få spellistor jag använder, men jag lyssnar inte på musik via YouTube

Jag brukar få upp det ungefär en gång i timmen. Brukar ha typ lugn musik i bakgrunden, och de är oftast jäkligt långa, typ 2-5 timmar.

Inget jätteproblem men sjukt drygt när man måste hela tiden gå och slå på det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur lång tid tar det innan du får upp det? Jag får inte upp det med de få spellistor jag använder, men jag lyssnar inte på musik via YouTube

Det brukar variera lite, men mellan 15-30 minuter ungefär, och det är när jag har en annan flik uppe!
Sedan får man trycka på "fortsätt titta"!

Det kan vara att du kör spellista som lyckas undgå att trigga det på något sätt, slå på en lång mix på någon timma så lär den dyka upp!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl rätt bra att det finns en funktion för att minska riskerna att förstöra tvn och för att minska energiförbrukningen, att spela musik via tvn måste vara ganska dumt på många sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.