Köpa ny gpu på blocket för halva priset safe?

Permalänk

Köpa ny gpu på blocket för halva priset safe?

Fick erbjudande att köpa ett grafikkort för ungefär halva priset.
Låter för bra för att vara sant men säljaren går med på blocketpaket. Så det borde väl vara safe?

Permalänk
Medlem

Låter det för bra för att vara sant så är det nog så, har du pengar över att riskera så kör på annars avstå.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Låter markant billigare än andras annonser.
Säljaren borde ju ha folk i närheten som köar för att få köra och hämta det.
Varför skulle han längta så starkt efter att få skicka iväg det?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte hämta kortet och verifiera vad det är du får håller jag med om att det låter alldeles för bra för att vara sant.

Permalänk

Tack ska ni ha, jag tackade nej.

Permalänk
Medlem

Lite sent, men varför tacka nej om det är blocketpaket. Får du en tegelsten är det ju bara att tacka nej till blocket och skicka tillbaka så får du pengarna tillbaka från Rocker.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Lite sent, men varför tacka nej om det är blocketpaket. Får du en tegelsten är det ju bara att tacka nej till blocket och skicka tillbaka så får du pengarna tillbaka från Rocker.

Vad händer om TS får ett trasigt grafikkort och säljaren påstår att det var TS som förstörde det?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Lite sent, men varför tacka nej om det är blocketpaket. Får du en tegelsten är det ju bara att tacka nej till blocket och skicka tillbaka så får du pengarna tillbaka från Rocker.

Det tänkte jag också.
Men vet inte hur det fungerar om det blir ord mot ord eller nåt.
Säljaren har en ny annons nu med samma kort till ännu lägre pris. Så nytt kort för en bra bit under halva priset, måste ju vara lång kö med köpare.

Permalänk

Nejnejnejnejnej....NEJ. (Inte värt det oftast, speciellt inte om det krånglar - finns dessutom folk på köpsidor som är jävligt obehagliga har jag märkt)

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Det tänkte jag också.
Men vet inte hur det fungerar om det blir ord mot ord eller nåt.
Säljaren har en ny annons nu med samma kort till ännu lägre pris. Så nytt kort för en bra bit under halva priset, måste ju vara lång kö med köpare.

Det var den tydligaste varningssignalen. Undvik!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.