Fast i Ctrl+Alt+Delete to log in skärmen.

Permalänk
Medlem

Fast i Ctrl+Alt+Delete to log in skärmen.

Startar alltså min laptop (HP ZBook 15v G5) och fastar sedan i Ctrl+Alt+Del skärmen.

Jag har testat starta om datorn, tagit ur batteriet osv. Har även testat externa tangentbord men inget fungerar. Det är som om att tangentbordet och touchpaden inte fungerar på datorn men när jag kopplar in en annan mus så kan jag röra den.

Innan detta hände så försökte jag återställa datorn för att rensa den, men då fick jag bara att något gick fel sen så hamnade jag här.

Tangentbordet fungerade efter jag tog ur batteriet och fick upp en skärm där det stod reboot system.

Edit: Då det är en skoldator som jag köpte innan studenten så har jag även lämnat en domän och tagit bort ett konto från datorn, inget med admin utan bara ett extra konto. Jag lämnade domänen och har efter det startat om datorn och loggat in utan problem osv. Datorn har dock inte blivit använd sedan september 2021 och var därför lite efter i uppdateringarna.

Tacksam för svar!
Mvh Jakob

Permalänk

Och vad i hela modermodemet är "Ctrl+alt+del skärmen" ?

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Ofta med Hp zbooks så är det deras egna programvara som strular, testa uppdatera denna om du har möjlighet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av CaptainRedbeard:

Och vad i hela modermodemet är "Ctrl+alt+del skärmen" ?

Denna https://cwtuning.com/windows-10-tweak-DisableCAD.htm ?

Permalänk
Medlem

Okej! Det var ett tag sedan jag skrev detta så jag ville bara uppdatera. Jag lyckades komma ut ur "log in" skärmen men varje gång jag försökte reparera datorn så fick jag alltid samma felmeddelande. Någon system32 fil saknades så jag bestämde mig för att ominstallera windows och ta det den vägen.

Problemet är löst men jag löste det säkerligen inte på rätt sätt, det finns säkert något lättare. Datorn fungerar nu oavsett.