Permalänk

Pålitlig skrivare

Hej,
Har i nuläget en HP 107w som ständigt krånglar. Står att skrivaren är offline i stort sett varje gång jag ska använda den. Måste då avinstallera och sen installera på nytt igen. Orkar inte med det längre.
Därför skulle jag vilja få tips på en pålitlig svart/vit laserskrivare med AirPrint( har väl alla kanske) som inte krånglar.
Viktigt också att det finns kompatibel toner till hyggligt pris.
Har ni bra tips?

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis skriva HPs lasrar, för de har alltid varit pålitliga för mig - och då snackar jag "sen 80-talet". Det är inte bara att den går ner i någon form av störmsparläge vilket kan stängas av?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Inaktiv

Lite åf-tåpick: Men jag förstår inte riktigt nyttan med "airprint"(och liknande) (någon får gärna förklara/förtydliga!): Om skrivaren är ansluten i det lokala nätverket (via sladd) och det lokala nätverket har "wifi": så kan man ju skriva ut via det lokala nätverket (från valfri trådlös (och trådad) enhet):

Vad är det jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Jag skulle precis skriva HPs lasrar, för de har alltid varit pålitliga för mig - och då snackar jag "sen 80-talet". Det är inte bara att den går ner i någon form av störmsparläge vilket kan stängas av?

Samma här, jag slängde tom ut en hyfsat fungerande Samsung laserprinter för att jag var så jälva förbannad på den och ersatte med en HP dito som sedan fungerat fläckfritt. Min bojkott av Samsungs printers kom dock av sig lite när HP direkt efteråt köpte deras printerdivision

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Lite åf-tåpick: Men jag förstår inte riktigt nyttan med "airprint"(och liknande) (någon får gärna förklara/förtydliga!): Om skrivaren är ansluten i det lokala nätverket (via sladd) och det lokala nätverket har "wifi": så kan man ju skriva ut via det lokala nätverket (från valfri trådlös (och trådad) enhet):

Vad är det jag missar?

AirPrint gör att du kan skriva ut från t.ex. en iPhone eller iPad utan att installera drivrutiner etc. bara du sitter på samma nätverk så funkar utskrifterna automagiskt.

Förmodar att du pratar mer om WiFi Direct där du ansluter till ett trådlöst nätverk som skickas ut av skrivaren, har aldrig haft behovet av detta och brukar stänga av funktionen så fort jag kan så man inte har en massa extra trådlösa nätverk i onödan.
Om du inte har någon internetanslutning utan bara en skrivare och en telefon/platta med mobildata så kanske jag kan se behovet, men jag vet ingen som har en skrivare utan att ha internet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av b1ghen:

AirPrint gör att du kan skriva ut från t.ex. en iPhone eller iPad utan att installera drivrutiner etc. bara du sitter på samma nätverk så funkar utskrifterna automagiskt.

Förmodar att du pratar mer om WiFi Direct där du ansluter till ett trådlöst nätverk som skickas ut av skrivaren, har aldrig haft behovet av detta och brukar stänga av funktionen så fort jag kan så man inte har en massa extra trådlösa nätverk i onödan.
Om du inte har någon internetanslutning utan bara en skrivare och en telefon/platta med mobildata så kanske jag kan se behovet, men jag vet ingen som har en skrivare utan att ha internet...

Tack för input!
Nej inte "ett trådlöst nätverk som skickas ut av skrivaren":
Mitt vanliga Nätverk, som telefonen så klart är ansluten till när jag är inom räckvidd.

Min skrivare har inget wifi alls (men är anslutet till ett nätverk (via sladd) som har AP:s (med wifi): Har aldrig haft några problem att skriva ut från telefonen/plattan?

Förstår fortfarande inte riktigt nyttan... är det för att slippa installera en "app"(i.e. drivrutin) på telefonen? Varför skulle man vilja betala extra för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Förstår fortfarande inte riktigt nyttan... är det för att slippa installera en "app"(i.e. drivrutin) på telefonen?

Japp.

Skrivet av anon257891:

Varför skulle man vilja betala extra för det?

För att det tenderar att fungera bättre än en opålitlig app som slutar uppdateras så snart tillverkaren vill att du skall köpa en ny skrivare. Det kostar idag inget speciellt extra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Min skrivare har inget wifi alls (men är anslutet till ett nätverk (via sladd) som har AP:s (med wifi): Har aldrig haft några problem att skriva ut från telefonen/plattan?

Förstår fortfarande inte riktigt nyttan... är det för att slippa installera en "app"(i.e. drivrutin) på telefonen? Varför skulle man vilja betala extra för det?

Det kostar inget extra och är väl standard i stort sett på alla vettiga skrivare med nätverksanslutning? allting som underlättar för "icke tekniska" människor är bra tycker jag, då slipper de ringa mig när de inte får igång någonting

Permalänk

Tack för svar. Det slutade med att jag ringde HPs support och vi höll på en timmes tid och sen funkade det igen. Förhoppningsvis funkar det nu. Krånglar den igen, så försöker jag med en annan skrivare, men bra och trevlig support