Streacom DA6 är öppet SFF-chassi uppbyggt kring stålrör

Permalänk
Melding Plague

Streacom DA6 är öppet SFF-chassi uppbyggt kring stålrör

Chassimakaren slopar allt vad sidopaneler heter med sin nya modell DA6, vilken erbjuder en helt öppen struktur för god luftgenomströmning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla är vi olika men för egen del får jag nog säga att villhöver-faktorn närmar sig 10/10 :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ska man trä en strumpbyxa över den för att hålla damm, katthår och klåfingriga barn/katter från datorn?

Skämt och sido, kul koncept om man har möjlighet att ha en.

Permalänk
Medlem

Extremt häftigt måste jag säga. Kan mycket väl bli nästa bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Alla är vi olika men för egen del får jag nog säga att villhöver-faktorn närmar sig 10/10 :).

Detta chassi + Noctua NH-P1 för CPU-kylning vore trevligt, rent estetiskt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Moderator

Priset känns tämligen överdrivet med tanke på vad man faktiskt får, speciellt utan riser..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Meeeeen!... Har precis köpt och byggt ihop en Louqe Ghost S1.
Och nu vill jag byta -_- (Jag kommer byta!)

För övrigt, kanske inte lika snyggt men hade varit otroligt praktiskt om rören var av typen teleskop. Då hade höjden kunnat anpassas precis.

Permalänk
Medlem

Cool produkt i teorin, men minsta lilla coilwhine eller missljud så kommer man sakna sitt stängda chassi.

Permalänk
Medlem

Känns som om man töjer begreppet "chassi" till bristningsgränsen...

Citat:

Ska man trä en strumpbyxa över den för att hålla damm, katthår och klåfingriga barn/katter från datorn?

Slå ett myggnät runt den och håll fast det runt stolparna med buntband.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Just ett sån grej, som skulle kunna få mig att återigen börja fundera på att bygga en snygg dator, eller kanske t o m får mig att göra, även om jag numer mest använder dator till fotoredigering.

Permalänk
Medlem

Och jag som suttit och kollat på alu-profiler till ett diy chassi.
Hade en vettig riser följt med så hade det en no brainer för min del.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Ska man trä en strumpbyxa över den för att hålla damm, katthår och klåfingriga barn/katter från datorn?

Skämt och sido, kul koncept om man har möjlighet att ha en.

Så länge man bor i ett renrum funkar det kanske, men annars borde den se förjävlig ut efter några månader oavsett hur pedant man är.

Fattar poängen med chassit, men skulle inte heller kunna tänka mig äga ett. Tycker inte datorkomponenter är särskilt snygga heller.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Så länge man bor i ett renrum funkar det kanske, men annars borde den se förjävlig ut efter några månader oavsett hur pedant man är.

Fattar poängen med chassit, men skulle inte heller kunna tänka mig äga ett. Tycker inte datorkomponenter är särskilt snygga heller.

Tryckluft på burk.

Permalänk
Medlem

Det här chassit, känns som ett fotonegativ på det jag vill ha i ett chassi.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt nice men personligen vill jag ha GPU i sin slot utan riserkabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Ska man trä en strumpbyxa över den för att hålla damm, katthår och klåfingriga barn/katter från datorn?

Skämt och sido, kul koncept om man har möjlighet att ha en.

Klä en strumpbyxa över katten och barnen istället.

Permalänk
Medlem

Passar Noctua NH-P1 i den?

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

1400kr / 1600 kr ca för detta??
Ingår ingen riser och nöjer man sig inte med en USB/powerknapp så får man köpa till moduler.

Kan detta ens kallas för chassi?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Asså vart är sladdarna det enda i sladd väg som fins är ju ström sladden till psu undra hur det ser ut med sladdar

Permalänk
Medlem

Steve på Gamersnexus kommer troligtvis klaga på luftflödet.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Ooooooo
Öppet vattenkylt loop FTW MOFO!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Ska man trä en strumpbyxa över den för att hålla damm, katthår och klåfingriga barn/katter från datorn?

Skämt och sido, kul koncept om man har möjlighet att ha en.

Barnen har otrolig respekt för mina bygge, ingen husdjur här

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Så länge man bor i ett renrum funkar det kanske, men annars borde den se förjävlig ut efter några månader oavsett hur pedant man är.

Fattar poängen med chassit, men skulle inte heller kunna tänka mig äga ett. Tycker inte datorkomponenter är särskilt snygga heller.

Bidrar till koldioxidutsläpp/ fotavtryck med köp av detta
Xpower A-2 Multi Electric Computer Duster Dryer Air Pump Air Spray Blower Vacuums FOR PC, Laptop, Console, Electronics (grön) https://www.amazon.se/dp/B085HJ9VD7/ref=cm_sw_r_cp_api_i_VBEM...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Så länge man bor i ett renrum funkar det kanske, men annars borde den se förjävlig ut efter några månader oavsett hur pedant man är.

Fattar poängen med chassit, men skulle inte heller kunna tänka mig äga ett. Tycker inte datorkomponenter är särskilt snygga heller.

Givet man har det på skrivbordet och inte datar i verkstaden så är det ett signifikant mindre problem än man spontant tror. Jag har ett öppet chassi och det är inte särskilt farligt i relation till stängda chassin. Damm kan hamna på det men fastnar inte heller så som det samlas i ett stängt chassi. Kan dock tänka mig det beror på chassi och hur ofta rummet dammsugs. Jag dammsuger inte frenetiskt och det ser bra ut.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tycker det liknar ramen till ett dieselverk som står upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Steve på Gamersnexus kommer troligtvis klaga på luftflödet.

I så fall skulle han ha rätt - luftflödet blir ju 0, beroende på hur man ser det.

Det blir ju helt upp till komponenterna hur bra eller dåligt det blir (jag syftar alltså på att varmluft från grafikkortet exempelvis kan komma att sugas in i nätagget eller cpu-kylaren).

Ett icke-chassi. Definitivt inget för mig. Jag vill ha mina komponenter inkapslade för att slippa oljud, damm, olyckor och ESD-skador.

För övrigt blir det ju nära nog noll EMI-avskärmning också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hahaha, han nämner det redan här