Dags att återuppta multiplayerspel - vilket?

Permalänk
Medlem

Dags att återuppta multiplayerspel - vilket?

Jag har mest spelat single player spel för att det är bara det jag har tid med. Förr spelade jag mest tex Wow med vänner osv och spelade hundratals timmar på det .

Det är flera år sedan(älskar fortfarande wow men inte spelat på några år).

Jag funderar på att återuppta Multiplayer( i alla former ) spelandet igen men då är frågan vilka spel man ska börja med och vilka spel som har plats för nybörjare

Kanske ni har servrar här eller så. Har en enorm backlog på spel så chansen finns att jag har spelen som behövs

Mvh Peter

Rubrik justerad. // MOD
Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Inaktiv

Pavlov VR är 100%, om du har ett VR headset.

Battlefield 4 har fortfarande mycket bra gameplay och aktiva servrar.

Permalänk
Medlem

FFXIV. Behöver inte spendera pengar på det direkt heller, man kan spela det lååååååångt utan att köpa något.

https://freetrial.finalfantasyxiv.com/

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Har inget bidrag men följer med spänning eftersom jag är less på allt jag spelar (Apex, Warzone och New World)

Permalänk
Medlem

Eve Online har numera ett gratisalternativ. Det kanske inte är väldigt upphetsande om man spelat förr för det låser bort en massa skills och skepp men om man vill testa på så kan man spela ett bra tag (tekniskt sett kan man spela gratis för alltid men det blir kanske lite segt när man inte kan få mer skills eller nya skepp efter några månader) utan att behöva betala. Spelet i sig kan vara det bästa eller sämsta som gjorts beroende på personlighet då det är sjukt långsamt och krångligt, men kan samtidigt ge dig en upplevelse som inte finns på så många andra ställen.

https://www.eveonline.com/

Permalänk
Medlem

Kolla upp deep rock galactic, bästa coop shootern på marknaden imo.
Går hur bra som helst att spela med randoms utan mikrofon osv.
Rolig progression loop med

Permalänk
Medlem

Schack - online multiplayer gratis