Dataräddning för Android med stöd för alla filtyper?

Permalänk
Medlem

Dataräddning för Android med stöd för alla filtyper?

Enda dataräddningsprogrammet jag kan hitta som letar efter och kan rädda alla sorters filtyper är EaseUS Mobisaver.
Detta kräver rootad tele, vilket jag har, men EaseUS fungerar inte med Magisk, vilket är defacto standard för att roota numera (om ingen har något annat förslag vars mjukvara inte skriker malware på PCn?) SuperSU har inte fungerat sedan långt tillbaka så vitt jag vet. Gör inte för android 9 för mig i varje fall.

Det är från det interna minnet jag behöver rädda filer varav rootad tele och program till pc som kan hantera allt utöver enbart bilder, video, dokument (txt och pdf oftast) eller whatsapp-media behövs.

Vore sjukt uppskattat om någon har tips.

Permalänk
Medlem

Vad för filer behöver du rädda?

Kopplar du in telefonen i Linux är den en extern hårddisk som du sedan bara dumpar i lämplig katalog.

Linux kan läsa i princip alla filtyper som finns.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Vad för filer behöver du rädda?

Kopplar du in telefonen i Linux är den en extern hårddisk som du sedan bara dumpar i lämplig katalog.

Linux kan läsa i princip alla filtyper som finns.

Nej mitt problem går djupare än så och handlade om att försöka återställa borttagen data från internminnet, vilket i mitt fall var krypterat och inte kunde avbildas trots dekryptering via min bootloader. Gick avbilda förstås, men krypteringsvarianten är FBE så det jag ville (och annars antagligen hade kunnat) rädda slutade alltid som en röra.