Separat forum för elbilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om det bara är 3-4 trådar som behövs totalt för att splittra upp elbilstråden kanske dom trådarna kan finnas under befintlig forumdel?

Det är ju också en möjlighet, men nackdelen med den är att det inte blir lika enkelt att hålla samman och hitta de olika trådarna som skapats om elbilar. Risken är att majoriteten då fortsätter att diskutera i mer eller mindre i en enda av de trådarna (den som kommer högst upp på listorna). Då är vi tillbaka på samma ruta och problem som i dag. Det är just det som gör att jag tror på att lite sammanhållen struktur och hierarki skulle behövas här.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är ju också en möjlighet, men nackdelen med den är att det inte blir lika enkelt att hålla samman och hitta de olika trådarna som skapats om elbilar. Risken är att majoriteten då fortsätter att diskutera i mer eller mindre i en enda av de trådarna (den som kommer högst upp på listorna). Då är vi tillbaka på samma ruta och problem som i dag. Det är just det som gör att jag tror på att lite sammanhållen struktur och hierarki skulle behövas här.

Mja. Det finns ju en sökfunktion av en anledning. Sen kan man alltid länka från första inlägget i elbilstråden till andra trådar för att hjälpa.
Men det är svårt. För och nackdelar med båda lösningar.

Jag blev dock lite såld på min egna idé med en forumdel som heter "Övrig Teknik". När jag kollar igenom forumet verkar det inte finnas någon liknande del. Så här kan man nog öppna upp något mer fritt för teknik som inte passar i de andra forumdelarna.
Kanske kan då ett underforum skapas för Elbilar.
Så hamnar övriga bilar och fordon i överdelen som är "Övrig Teknik"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Mja. Det finns ju en sökfunktion av en anledning. Sen kan man alltid länka från första inlägget i elbilstråden till andra trådar för att hjälpa.
Men det är svårt. För och nackdelar med båda lösningar.

Jag blev dock lite såld på min egna idé med en forumdel som heter "Övrig Teknik". När jag kollar igenom forumet verkar det inte finnas någon liknande del. Så här kan man nog öppna upp något mer fritt för teknik som inte passar i de andra forumdelarna.
Kanske kan då ett underforum skapas för Elbilar.
Så hamnar övriga bilar och fordon i överdelen som är "Övrig Teknik"

Jag tänker mig lite så här;

Då kan nuvarande "Övriga ämnen" innehålla sådant som inte har med IT/Teknik att göra.
Samt att man får en ny forumdel "Övrig teknik" där IT/Teknik som inte passar in i någon befintlig forumdel kan finnas.
Om Elbilstråden är så bred att den kräver egen forumdel så passar ett underforum för det bra under detta.

Jag är dock lite skeptisk till om detta bör dyka på framsidan under "Nytt i forumet".
Det här trådarna kan bli väldigt populära och nästan alltid ta upp plats i "Nytt i forumet" rutan. Men de hör enligt mig inte helt hemma hos Sweclockers. En sida för Datorer och hårdvara. Så "Nytt i forumet" bör endast innehålla sådant som är relevant för Sweclockers.
Men det är bra att det åtminstone finns möjlighet att diskutera om annat i forumet.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

tror rally med elbilar kan va ganska tråkigt att titta på.

du kan ju testa själv genom att muta klippet och varva upp/ned en skruvdragare sakta i takt med att bilen passerar i klippet för att simulera avstånd till bilen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror rally med elbilar kan va ganska tråkigt att titta på.

du kan ju testa själv genom att muta klippet och varva upp/ned en skruvdragare sakta i takt med att bilen passerar i klippet för att simulera avstånd till bilen.

Därför det behövs ett forum för bilar, inte endast för eldrivet mög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Därför det behövs ett forum för bilar, inte endast för eldrivet mög.

Rally borde nog hellre ligga under "sport" eller liknande del av forumet (gärna tillsammans med F1-tråden).

Skrivet av ronz:

Mja. Det finns ju en sökfunktion av en anledning. Sen kan man alltid länka från första inlägget i elbilstråden till andra trådar för att hjälpa.
Men det är svårt. För och nackdelar med båda lösningar.

Kika på hur snyggt och enkelt det blev när man samlade ihop alla fyndtrådar tillsammans. Trots beskrivningar och länkar så är det ändå så otroligt mycket lättare att hitta till de olika trådarna då de ligger så enkelt och fint tillsammans:

https://www.sweclockers.com/forum/179-fyndtradar

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/