Permalänk
Medlem

Gubbaction?

Vad finns det för spel för oss som inte pallar 3000 spelare, 300 fps och hoppa samtidigt som man skall trycka på 15 tangenter och sikta/skjuta/kasta granater i luften?

Finns det något bra spel, lång story i lite lagom slappt tempo? Ingen multiplayer, inget battlezone osv och som man gärna kan spela med en xbox kontroll i soffan (på PC).

Permalänk
Hedersmedlem

Det kanske är lite för mycket action när det är som mest (typ bossar), men Ori-spelen tycker jag är rent fantastiska, framför allt Will of the Wisps. Värt att kolla in då det matchar allt annat: fin story, ganska lugnt, SP och passar bra i soffan.

https://store.steampowered.com/app/261570/Ori_and_the_Blind_F...
https://store.steampowered.com/app/1057090/Ori_and_the_Will_o...

Finns på Xbox Game Pass också.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det kanske är lite för mycket action när det är som mest (typ bossar), men Ori-spelen tycker jag är rent fantastiska, framför allt Will of the Wisps. Värt att kolla in då det matchar allt annat: fin story, ganska lugnt, SP och passar bra i soffan.

https://store.steampowered.com/app/261570/Ori_and_the_Blind_F...
https://store.steampowered.com/app/1057090/Ori_and_the_Will_o...

Finns på Xbox Game Pass också.

Höjer dock varningens finger för att handkontroller spontant kan börja kastas mot TV:n i ren frustration.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Med andra ord; Single-Player FPS med story och handkontroll-kompatibel på Steam? Eller kan det vara 3rd person också?

FPS:
Halo finns ju.
Bioshock Infinite.
Cyberpunk 2077
Dishonored 1+2
Spec Ops: The Line

3rd person:
Death Stranding är väldigt långsam
Tomb-raider spelen är roliga.
Playstation Studio har en del: Horizon, RDR2, God of War
Mass Effect-serien = ett måste

Om du specifierar lite mer kanske man kan komma med bättre förslag

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

The Witcher 3
RDR2

Mer behöver du inte det närmaste året.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

De flesta konsolspelen släpps ju på PC också, och de är anpassade för att spelas med handkontroll i soffan. Och du har massvis med single player-spel att välja på. Så det beror väl på vilken genre du är ute efter?

Utöver Mithras lista kan jag ju fylla på med några fler som kan avnjutas i lite lugnare tempo i soffan:
Valheim
Assassins creed
Skyrim
Minecraft
Divinity: Original sin
Journey

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Hedersmedlem

Ghost Recon serierna Wildlands och Breakpoint.

Ev Division 1 o 2

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Mafia: Definitive Edition kanske?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

The Witcher 3
RDR2

Mer behöver du inte det närmaste året.

Är
Dom inte väldigt långdragna, dvs långa transportsträckor?
Annars verkar det perfekt ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

De flesta konsolspelen släpps ju på PC också, och de är anpassade för att spelas med handkontroll i soffan. Och du har massvis med single player-spel att välja på. Så det beror väl på vilken genre du är ute efter?

Utöver Mithras lista kan jag ju fylla på med några fler som kan avnjutas i lite lugnare tempo i soffan:
Valheim
Assassins creed
Skyrim
Minecraft
Divinity: Original sin
Journey

Skall gärna vara lite pang pang, lite sniper osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Skall gärna vara lite pang pang, lite sniper osv..

Du har ju single-player lägen i både Sniper Elite, Call of Duty och Battlefield med flera. Allt är inte bara online-hets a la Apex Legends

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Lysande, trodde bara det var online!
Battlefield har vi ju köpt till kidsen

Permalänk
Medlem

Tyckte Shadow Complex var helt awesome. Själva spelet i sig är inte så värst avancerat eller svårt, det är utforskandet som är grejen. Man får ha överseende med det fruktansvärt ostiga introt/storyn. Du får själv kolla om det finns till den iteration av Xbox du har

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Är
Dom inte väldigt långdragna, dvs långa transportsträckor?
Annars verkar det perfekt ja!

Jag som småbarnsförälder körde the witcher 3 kvällstid med handkontroll i soffan. Mycket mycket bra spel. Kör man typ någon till några gånger i veckan glömmer man inte bort mellan varven. Det är ju som en otroligt bra film man får avnjuta i minst 40 h

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Jag som småbarnsförälder körde the witcher 3 kvällstid med handkontroll i soffan. Mycket mycket bra spel. Kör man typ någon till några gånger i veckan glömmer man inte bort mellan varven. Det är ju som en otroligt bra film man får avnjuta i minst 40 h

Låter precis som min typ av spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Låter precis som min typ av spel

Ja du kan ju i princip lägga oändligt med tid om du gör alla side quests. Men jag körde mer main story. Även bägge DLC. Är nog den bästa story jag spelat igenom.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C