Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Nej, nej. Jag hade bara svårt att tolka det du skrev. That's all 😊
Jag hade inte läst mig till att det är en skillnad mellan Spectrocoin och Coibase i det avseendet att man behöver fylla på sin PSN Wallet för att köpa spel. Gick tillbaka och såg inte att någon skrivit om det heller tidigare, så lätt hänt.

Nytt verkar då också av det du skriver nu att man är tvungen att använda VPN/Proxy för att köpa det.
Men. Syftar du då på att göra det via en webbläsare? Hur är det om man köper det via konsolen?
Det gjorde jag tidigare med Coinbase-kortet kopplat till mitt turkiska konto.

Jag tror att vi alla är i en liten testfas nu när det kommer till PS+ med Spectro. Jag kunde innan med Coinbase kortet köpa PS+ direkt med det kortet via konsolen, dvs inte fylla på plånbok utan valde 12 mån PS+ och köpte med kortet från Coinbase precis som jag gjorde med spelen. Och jag kunde bara handla via konsolen. Funkade inte med Coinbase kortet på nätet eller mobilen.

Nu med Spectrocoin kortet kan jag handla spel via appen och nätet, även konsolen, men kan inte uttala mig när det kommer till PS+ då mitt nuvarande medlemskap sträcker sig till hösten. Funderar på att testa att förlänga snart bara för att se om det går. Jag kunde inte stapla på medlemskap innan med Coinbase kortet. Försökte köpa ett år till efter jag köpte första året men det ville inte. Vågar inte säga om man kan stapla med Spectro. Så den som försöker stapla men inte lyckas ska inte tolka det som nederlag. Utan chansen är stor att det går när medlemskapet löpt ut.

Alla spel jag köpt med Spectro har jag inte använt VPN eller proxy för, gjorde inte heller det innan med Coinbase. Nu verkar det som att proxy behövs med Spectro för att köpa PS+ via turkiska affären och vissa menar att man måste fylla på plånboken och inte köpa direkt med kortet som jag tidigare gjort. Ifall man måste köpa PS+ via konsolen eller ifall det går bra på nätet kan jag inte heller svara på. Om man ska testa via datorn/mobil, ska man använda proxy inställningarna som finns här eller ska man testa en VPN med turkisk IP? Ska man använda proxyn på sin router hemma och inte bara på enskilda enheter? Det är frågor som nog kommer besvaras inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag hade inte läst mig till att det är en skillnad mellan Spectrocoin och Coibase i det avseendet att man behöver fylla på sin PSN Wallet för att köpa spel.

Nytt verkar då också av det du skriver nu att man är tvungen att använda VPN/Proxy för att köpa det.
Men. Syftar du då på att göra det via en webbläsare? Hur är det om man köper det via konsolen?
Det gjorde jag tidigare med Coinbase-kortet kopplat till mitt turkiska konto.

Nejdå, man behöver inte fylla på sin PSN Wallet för att köpa spel med SpectroCoin-kortet. Som @SittingDuck99 skriver så kan man även handla via appen och webbläsaren med SpectroCoin. Jag har själv köpt några spel med appen när jag var bortrest. Man behöver inte använda proxy för att köpa spel.

Proxy behövs numera för att köpa PS Plus oavsett kort. Huruvida man behöver proxy för att förlänga PS Plus är otestat än så länge.

Proxy fyller man i bland nätverksinställningarna på sin konsol.

Skrivet av SittingDuck99:

Alla spel jag köpt med Spectro har jag inte använt VPN eller proxy för, gjorde inte heller det innan med Coinbase. Nu verkar det som att proxy behövs med Spectro för att köpa PS+ via turkiska affären och vissa menar att man måste fylla på plånboken och inte köpa direkt med kortet som jag tidigare gjort. Ifall man måste köpa PS+ via konsolen eller ifall det går bra på nätet kan jag inte heller svara på. Om man ska testa via datorn/mobil, ska man använda proxy inställningarna som finns här eller ska man testa en VPN med turkisk IP? Ska man använda proxyn på sin router hemma och inte bara på enskilda enheter? Det är frågor som nog kommer besvaras inom en snar framtid.

Dom som har bekräftat köp av PS Plus har fyllt i proxy på konsolen bland nätverksinställningarna. Det verkar dock vara hit-and-miss när det kommer till vilken proxy som faktiskt fungerar så man kan behöva prova sig fram många gånger enligt utsago.

Mitt PS Plus går ut i juni så jag kommer inte testa själv förrän dess - om inte Sony startar någon kampanj med rabatt, då får jag istället prova på att stacka en gång.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering. Har testat köpa ett till PS+ Deluxe abonnemang på 12 mån som då staplas på mitt nuvarande abonnemang, men det funkade inte. Jag testade via appen på mobilen och så fick jag meddelandet, something went wrong. Testade att aktivera TurboVPN på mobilen med Turkiet som lokalisering och det funkade inte heller. Testade att köpa spel som jag ändå planerade att köpa och det funkade galant med Spectro kortet via appen och utan VPN eller så. Jag kommer att testa via datorn sen när jag är hemma och sen via konsolen med. Så får vi se vad det ger för resultat. För som sagt, när jag köpte 12 mån PS+ i höstas så testade jag att stapla på ytterligare 12 mån då och det gick inte. Så bara för att det inte går att stapla så innebär det inte att det inte fungerar att köpa nya månader när de nuvarande tar slut.

Permalänk
Medlem

Ännu en uppdatering: Så jag testade att köpa hemma via konsolen och via datorn på nätet men jag kunde inte stapla på fler månader eller fylla plånboken med pengar ”funds”. Jag har testat med UrbanVPN i Chrome att ha Turkiet aktivt när jag då ska genomföra köpet men det gjorde ingen skillnad, men det är inte konstigt då sådana typer av VPN är lätta att känna igen för sidor.

Jag tänkte då att jag ska testa detta med proxy och det lyckades ej men jag har upptäckt några grejer. Jag tänkte att om proxyn fungerar så borde jag kunna lägga in den i Windows och då borde internet fungera och kollar jag upp min IP borde det visa landet där proxyn kommer från. Jag testade länken med olika proxys som las upp här ett tag sen. Inga Turkiet proxyn ville fungera på datorn. Så jag valde ett annat land och VIPS så funkade det och det såg ut som att jag satt i Guatemala och inte Skåne. Så där kunde jag konstatera att Turkiet proxyn inte kommer fungera på konsolen heller då den inte kopplade upp på datorn. Efter lite googlande och testande så kom jag fram till att det måste vara en viss typ av proxy för att det ska fungera enkelt. Det verkar som att det måste vara HTTP proxy och att det ska vara en anonym uppkoppling som ’Anonymous’, finns även ’Elite Proxy’ som är anonym (gissar på att dessa kostar) och ’Transparent’ (gissar på att det är ingen anonymitet). När jag testade länder som hade HTTP typ och det var Anonymous så funkade det att surfa på datorn och IP visade det landet man valde. För Turkiet hittade jag bara två proxyn än så länge med dessa kriterierna. Matade in dessa i PS5 direkt och det kopplade först upp och stod t.o.m Connected to Playstation Network, men när man gick till Playstation store eller sitt PSN konto så ville det inte ladda. Matade in samma proxy i datorn och den ville inte då koppla mig mot internet. Kopplade i en sekund och sen väck igen. Så det är förståeligt att det inte ville på PS5.

Elite Proxy erbjuder den högsta typen av anonymitet tydligen där den man kopplar upp sig mot inte kan se att det är en proxy man använder. Anonymous (klass 2) är också anonym men tydligen så kan man se att det är en proxy som används när man kopplar upp sig. Jag har inte testat med Elite Proxys eller så ännu. Får göra det när jag har tid. Men tänkte att jag delar med mig så ifall någon nu valde en massa proxys utan att lyckas få uppkoppling så vet ni nu varför. Det måste vara en viss typ av proxy. Märkte också på denna sidan med proxys, https://free-proxy-list.net/ , så finns det en kolumn som visar om proxyn fungerar med Googles servrar. Om landet hade ett ja på Google och var en anonym typ så funkade det galant! Hittar ingen Turkiet på den sidan med Google funktion.

För den som vill testa olika proxys, testa att mata in dem på datorn/mobilen då det är jobbigt på PS5 att byta siffror. Sök bara proxy i Windows så kommer inställningen och välj då att du matar in manuellt. Skriv in sifferadressen och porten och spara. Har du en extension i Chrome för VPN får man inaktivera denna i Chrome för att den då ska använda datorns proxy. Om internet fungerar på datorn och IP visar landet man valde så är det rätt!

Permalänk
Medlem

Har skaffat Revolut och Spectrocoin-konto samt kort. Hur överför man pengar via Revolut till kortet sen?

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Har skaffat Revolut och Spectrocoin-konto samt kort. Hur överför man pengar via Revolut till kortet sen?

1. Gå in på ditt SpectroCoin-konto och klicka dig vidare till att fylla på med pengar via SEPA-överföring.
2. Gå sedan in på Revolut och gör en överföring och fyll i uppgifterna som står.
3. När pengarna finns på kontot så klickar du dig vidare till att fylla på ditt virtuella kort och för över pengarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Klockrent, tack.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Klockrent, tack.

Räckte det på riktigt? Jag vet att det var lite halvluddiga steg, men jag kunde inte kolla själv exakt var man behövde klicka.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Räckte det på riktigt? Jag vet att det var lite halvluddiga steg, men jag kunde inte kolla själv exakt var man behövde klicka.

Kikade nu och hittade inget likt det du beskrev. Men jag kunde ansöka om Iban för euro-överföring. Väntar på att det ska bli klart. Men finns det bättre sätt så tar jag gärna en skärmdump eller mer detaljerade steg.
Såg inget kring sepa.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Kikade nu och hittade inget likt det du beskrev. Men jag kunde ansöka om Iban för euro-överföring. Väntar på att det ska bli klart. Men finns det bättre sätt så tar jag gärna en skärmdump eller mer detaljerade steg.
Såg inget kring sepa.

Jag blev nästan glad när man inte behövde ge en 100% exakt beskrivning av alla steg...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tack... tyckte mig ha letat.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Ännu en uppdatering: Så jag testade att köpa hemma via konsolen och via datorn på nätet men jag kunde inte stapla på fler månader eller fylla plånboken med pengar ”funds”. Jag har testat med UrbanVPN i Chrome att ha Turkiet aktivt när jag då ska genomföra köpet men det gjorde ingen skillnad, men det är inte konstigt då sådana typer av VPN är lätta att känna igen för sidor.

Jag tänkte då att jag ska testa detta med proxy och det lyckades ej men jag har upptäckt några grejer. Jag tänkte att om proxyn fungerar så borde jag kunna lägga in den i Windows och då borde internet fungera och kollar jag upp min IP borde det visa landet där proxyn kommer från. Jag testade länken med olika proxys som las upp här ett tag sen. Inga Turkiet proxyn ville fungera på datorn. Så jag valde ett annat land och VIPS så funkade det och det såg ut som att jag satt i Guatemala och inte Skåne. Så där kunde jag konstatera att Turkiet proxyn inte kommer fungera på konsolen heller då den inte kopplade upp på datorn. Efter lite googlande och testande så kom jag fram till att det måste vara en viss typ av proxy för att det ska fungera enkelt. Det verkar som att det måste vara HTTP proxy och att det ska vara en anonym uppkoppling som ’Anonymous’, finns även ’Elite Proxy’ som är anonym (gissar på att dessa kostar) och ’Transparent’ (gissar på att det är ingen anonymitet). När jag testade länder som hade HTTP typ och det var Anonymous så funkade det att surfa på datorn och IP visade det landet man valde. För Turkiet hittade jag bara två proxyn än så länge med dessa kriterierna. Matade in dessa i PS5 direkt och det kopplade först upp och stod t.o.m Connected to Playstation Network, men när man gick till Playstation store eller sitt PSN konto så ville det inte ladda. Matade in samma proxy i datorn och den ville inte då koppla mig mot internet. Kopplade i en sekund och sen väck igen. Så det är förståeligt att det inte ville på PS5.

Elite Proxy erbjuder den högsta typen av anonymitet tydligen där den man kopplar upp sig mot inte kan se att det är en proxy man använder. Anonymous (klass 2) är också anonym men tydligen så kan man se att det är en proxy som används när man kopplar upp sig. Jag har inte testat med Elite Proxys eller så ännu. Får göra det när jag har tid. Men tänkte att jag delar med mig så ifall någon nu valde en massa proxys utan att lyckas få uppkoppling så vet ni nu varför. Det måste vara en viss typ av proxy. Märkte också på denna sidan med proxys, https://free-proxy-list.net/ , så finns det en kolumn som visar om proxyn fungerar med Googles servrar. Om landet hade ett ja på Google och var en anonym typ så funkade det galant! Hittar ingen Turkiet på den sidan med Google funktion.

För den som vill testa olika proxys, testa att mata in dem på datorn/mobilen då det är jobbigt på PS5 att byta siffror. Sök bara proxy i Windows så kommer inställningen och välj då att du matar in manuellt. Skriv in sifferadressen och porten och spara. Har du en extension i Chrome för VPN får man inaktivera denna i Chrome för att den då ska använda datorns proxy. Om internet fungerar på datorn och IP visar landet man valde så är det rätt!

Jättesnällt att du tagit dig tid att skriva allting. Jätteintressant!
Är dags för att "toppa up" mitt Playstation Plus Premium snart också 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jättesnällt att du tagit dig tid att skriva allting. Jätteintressant!
Är dags för att "toppa up" mitt Playstation Plus Premium snart också 🙂

Så lite så! Den här tråden har varit en gudagåva. Jag ville bara dela med mig av det jag har försökt med. Kan säga att jag inte riktigt haft tid och ork för att kolla upp fler proxys att testa för att stapla på månader eller fylla på plånboken. Vi får hoppas att det är lika enkelt som att köpa spel när det kommer till att köpa nya PS+ månader när de nuvarande gått ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Så lite så! Den här tråden har varit en gudagåva. Jag ville bara dela med mig av det jag har försökt med. Kan säga att jag inte riktigt haft tid och ork för att kolla upp fler proxys att testa för att stapla på månader eller fylla på plånboken. Vi får hoppas att det är lika enkelt som att köpa spel när det kommer till att köpa nya PS+ månader när de nuvarande gått ut.

Samma här! ❤
Men är man tvungen att använda en proxy nu för att kunna köpa bara spel?
Är ute efter kommande The Expanse från Telltale Studios (som släpps om mindre än 2 månader och är baserat på världens bästa sci-fi serie 😍) men har inte riktigt greppat om behovet av proxys är nödvändigt även för köp av vanliga spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Samma här! ❤
Men är man tvungen att använda en proxy nu för att kunna köpa bara spel?
Är ute efter kommande The Expanse från Telltale Studios (som släpps om mindre än 2 månader och är baserat på världens bästa sci-fi serie 😍) men har inte riktigt greppat om behovet av proxys är nödvändigt även för köp av vanliga spel.

https://i.imgur.com/Wwv8xhh.png

Proxy krävs endast för att köpa PS Plus.

Tack för påminnelsen - Turkiska Lira har sjunkit kraftigt i värde senaste dagarna och idag köpte jag Gran Turismo 7 för 200kr. Jag passade även på att förboka (trots att man inte borde förboka spel) Final Fantasy 16 för 375kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Proxy krävs endast för att köpa PS Plus.

Tack för påminnelsen - Turkiska Lira har sjunkit kraftigt i värde senaste dagarna och idag köpte jag Gran Turismo 7 för 200kr. Jag passade även på att förboka (trots att man inte borde förboka spel) Final Fantasy 16 för 375kr.

Jättebra tips om turkiska liran!
OFF TOPIC: Köpte Youtube premium för 13 kr/månad med turkiet inställt på NordVPN (tipstack till Reddit).
Har Youtube RE-Vanced så slipper egentligen reklam - men - ville testa för att se om Youtube Music skulle kunna ersätta Spotify i vår lilla familj (kostar 27 kr/månad för 5 familjemedlemmar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jättebra tips om turkiska liran!
OFF TOPIC: Köpte Youtube premium för 13 kr/månad med turkiet inställt på NordVPN (tipstack till Reddit).
Har Youtube RE-Vanced så slipper egentligen reklam - men - ville testa för att se om Youtube Music skulle kunna ersätta Spotify i vår lilla familj (kostar 27 kr/månad för 5 familjemedlemmar).

https://i.imgur.com/FmXJnQN.png

Ja, jag har haft det i snart två år. Även Netflix 4K Premium för typ 70kr/mån eller vad det är.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Okej, så jag köpte 12 månader PS Plus Essential idag. Jag har inte använt något som ingick i Extra så jag kände inte att det var någon idé. Man kan ju alltid uppgradera senare om man ångrar sig.

1. Ladda ner och installera VPN-programmet Windscribe här: https://windscribe.com/download
2. Välj den gratisserver som finns i Turkiet.
3. Logga in med kontot hos Playstation på datorn och köp PS Plus med ditt SpectroCoin-kort: https://store.playstation.com/en-tr/

Det är möjligt att det fungerar att använda deras klient för telefon eller plugin till webbläsare, men jag laddade ner programmet till MacOS.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Okej, så jag köpte 12 månader PS Plus Essential idag. Jag har inte använt något som ingick i Extra så jag kände inte att det var någon idé. Man kan ju alltid uppgradera senare om man ångrar sig.

1. Ladda ner och installera VPN-programmet Windscribe här: https://windscribe.com/download
2. Välj den gratisserver som finns i Turkiet.
3. Logga in med kontot hos Playstation på datorn och köp PS Plus med ditt SpectroCoin-kort: https://store.playstation.com/en-tr/

Det är möjligt att det fungerar att använda deras klient för telefon eller plugin till webbläsare, men jag laddade ner programmet till MacOS.

Köpte precis 12mån deluxe, stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Köpte precis 12mån deluxe, stort tack!

Haha, du har väl aldrig kunnat köpt PS Plus så det var ju helt klart på tiden!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Okej, så jag köpte 12 månader PS Plus Essential idag. Jag har inte använt något som ingick i Extra så jag kände inte att det var någon idé. Man kan ju alltid uppgradera senare om man ångrar sig.

1. Ladda ner och installera VPN-programmet Windscribe här: https://windscribe.com/download
2. Välj den gratisserver som finns i Turkiet.
3. Logga in med kontot hos Playstation på datorn och köp PS Plus med ditt SpectroCoin-kort: https://store.playstation.com/en-tr/

Det är möjligt att det fungerar att använda deras klient för telefon eller plugin till webbläsare, men jag laddade ner programmet till MacOS.

Tack ska du ha! Kan bekräfta att det funkade att stapla på månader. Jag laddade ner appen Windscribe till min lur och lyckades handla PS+ via appen med samma instruktioner som du skrev. Har nu PS+ till vintern 2024! Funderar på att köpa ytterligare 12 månader ifall det här knepet skulle sluta fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Haha, du har väl aldrig kunnat köpt PS Plus så det var ju helt klart på tiden!

Tog bara nästan 1 år innan jag fick igång det. Testade att stacka för att slippa den här hit and miss proceduren men får tyvärr felmeddelande.

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men är det möjligt att köpa till 1 eller 2 år PS+ premium även om man precis har köpt 1 år via svenska storen? Köpte PS+ premium för ett par dagar sen när det var 20% rabatt i svenska storen. Skulle vara trevligt om det gick att lägga till, men kanske inte fungerar eftersom man använder olika playstation konton på konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jättebra tips om turkiska liran!
OFF TOPIC: Köpte Youtube premium för 13 kr/månad med turkiet inställt på NordVPN (tipstack till Reddit).
Har Youtube RE-Vanced så slipper egentligen reklam - men - ville testa för att se om Youtube Music skulle kunna ersätta Spotify i vår lilla familj (kostar 27 kr/månad för 5 familjemedlemmar).

https://i.imgur.com/FmXJnQN.png

Off Topic: Har själv kört på Argentina bra länge och fungerar superbra! Lite gråzon, men att slippa reklam är guld värt! Även köpt Xbox Gamepass via Turkiet för en bråkdel av pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Dum fråga, men är det möjligt att köpa till 1 eller 2 år PS+ premium även om man precis har köpt 1 år via svenska storen? Köpte PS+ premium för ett par dagar sen när det var 20% rabatt i svenska storen. Skulle vara trevligt om det gick att lägga till, men kanske inte fungerar eftersom man använder olika playstation konton på konsolen.

Tror det är som det sistnämnda du skrev. Det är olika konton så det kommer inte staplas på fler månader på svenska kontot om du köper på turkiska. Jag har bara PS+ på turkiska kontot men kör mina spel och allt via svenska kontot. För det räcker att ett konto har PS+ på konsolen för att de andra konton ska kunna spela online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Tog bara nästan 1 år innan jag fick igång det. Testade att stacka för att slippa den här hit and miss proceduren men får tyvärr felmeddelande.

Jag lyckades stapla på månader iaf. Använde samma steg, dvs med VPN appen Windscribe aktiv först.

Edit: La upp en skärmdump för att visa att jag lyckades stapla på månader. Detta är då mailet jag fått efter andra köpet av ytterligare 12 månader. Kolla det rödmarkerade. Så jag har nu PS+ till november 2025!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag lyckades stapla på månader iaf. Använde samma steg, dvs med VPN appen Windscribe aktiv först.

Edit: La upp en skärmdump för att visa att jag lyckades stapla på månader. Detta är då mailet jag fått efter andra köpet av ytterligare 12 månader. Kolla det rödmarkerade. Så jag har nu PS+ till november 2025!

<Uppladdad bildlänk>

Superkul att höra! Ska nog göra exakt samma sak!

Snabb fråga dock:
Har fastnat vid steget där jag ska fylla på pengar på SpectroCoin-kortet och hittar inte möjligheten att se "vart" jag ska skicka pengar från Revolut-kortet.

Jag får fram uppgifterna jag antar att jag ska knappa in i Revolut-appen:

.. men vad ska jag knappa in för uppgifter när jag kommer till denna del i Revolut-appen?
Hittar inte IBAN. Kanske har jag valt fel överföringsmetod i Revolut-appen?
Edit: "Account number" verkar motsvara IBAN-koden i exakt antal siffror och LT i början.
Men vad skriver ni in för e-postadress, längst ner? 😮

Edit #2:

Jag såg nu att e-postadressen var valfri och angav antar att namnet inte är superviktigt att det "stämmer" (mer för ens egen skull). Men skrev in UAB Pervesk där iaf.

Nu ser det ut så här i Revolut-appen, så får väl snällt vänta.
Hur lång tid brukar det ta tycker ni innan pengarna kommit in på SpectroCoin kontot? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag lyckades stapla på månader iaf. Använde samma steg, dvs med VPN appen Windscribe aktiv först.

Edit: La upp en skärmdump för att visa att jag lyckades stapla på månader. Detta är då mailet jag fått efter andra köpet av ytterligare 12 månader. Kolla det rödmarkerade. Så jag har nu PS+ till november 2025!

Gick för mig också andra gången, i 2 år framåt slipper jag nu vänta på att nu1mlock ska hitta en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Gick för mig också andra gången, i 2 år framåt slipper jag nu vänta på att nu1mlock ska hitta en lösning.

<Uppladdad bildlänk>

Kanske ska köpa en tredje, just in case? 😅
Det är så lite pengar (ca. 211 kr).

Gjorde överföringen 06:33 och fick "Överföringen har skickats" och "Tagits emot av mottagarens bank" (från Revolut) ca. 1,45 timme senare (08:16).

Hur länge brukar ni få vänta till dess att pengarna trillar in på SpectroCoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Gick för mig också andra gången, i 2 år framåt slipper jag nu vänta på att nu1mlock ska hitta en lösning.

<Uppladdad bildlänk>

Haha, jag tänkte exakt samma! Tack nu1mlock

Skrivet av Swe.Stars:

Kanske ska köpa en tredje, just in case? 😅
Det är så lite pengar (ca. 211 kr).

Gjorde överföringen 06:33 och fick "Överföringen har skickats" och "Tagits emot av mottagarens bank" (från Revolut) ca. 1,45 timme senare (08:16).

Hur länge brukar ni få vänta till dess att pengarna trillar in på SpectroCoin?

Jag har inte överfört via Revolut. Men när jag överfört med SEPA via min vanliga svenska bank på en vardag har pengarna hamnat hos SpectroCoin efter några timmar eller max 1 dygn. Har du fyllt i allt korrekt så kommer de fram snart