Proshop har den mest absurda och godtyckliga friskrivningen någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Över lag så beställer man ju en vara enligt beskrivningen på återförsäljarens hemsida, är den felaktig och man får en annan produkt som ej stämmer överens så returnerar man denna.
Störigt kanske, men inte direkt något att gråta över tycker jag iaf. Det har hänt mig ifrån flera olika ÅF genom åren.

Frågan blir då, om både de kunder som har koll på sina rättigheter och Proshop har koll på att det är så det fungerar, varför har de denna skrivning på varje produktsida och vilka riktar den sig mot?

Jag har svårt att se att avsikten skulle vara någon annan än att få de kunder som inte har lika bra koll att avstå från att ångra sina köp eller, som de lagligen har rätt till vid felaktig information, att reklamera köpet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lossah:

För att just kritisera texten så hade den ju kunnat formuleras lite annorlunda.

Däremot tycker jag absolut INTE, att företag ska ha koll på alla specifikationer. Jösses, vilket jädra jobb. Vill man vara säker på en sak så kollar man på tillverkarens hemsida.

Klart det är jobb att ha en butik. Det är ju lite det som är grejen med dagens samhälle, du har företag som utför tjänster, och det leder till att folk jobbar för att tillhandahålla tjänsterna. Då är det inte mycket begärt att faktiskt de här tjänsterna utförs?

Problemet med att kolla upp produktinformation på tillverkarens hemsida är att vad gör du om informationen som står där inte stämmer? Butiken har ju inte gjort något fel om du köper en pryl baserad på information som inte de själva tillhandahåller och det blir därmed svårare att reklamera något.

Delar borttagna /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ja men herregud, det är ju svårt att jobba, eller hur?

Ska nog också börja använda den ursäkten på jobbet. Nä, jag skiter i att göra det jag ska göra, för det är för jobbigt.

Finns ju iofs annat som personal i butiker/lager kan syssla med istället för att sitta och vara petnoga med tekniska detaljer på varenda produkt, som du själv kan hitta information om på typ 1 minut.

Delar bortagna /mod
Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lossah:

Finns ju iofs annat som personal i butiker/lager kan syssla med istället för att sitta och vara petnoga med tekniska detaljer på varenda produkt, som du själv kan hitta information om på typ 1 minut.

Det är inte butiks- och lagerpersonalen som ska se till att informationen på hemsidan är korrekt?

Finns speciellt folk som ser till att produktinformation på webben stämmer. Det är bokstavligen deras jobb att se till att det finns korrekt info om produkterna.

Sen är det inte jag och tillverkaren som ingår i en affärstransaktion när jag köper något i en butik, det är jag och butiken.

Sedan så är ju som sagt inte den enda lösningen att vara petnoga. Om man copy-pastar lite random och ibland blir det fel, så får man helt enkelt ta konsekvenserna när det blir fel. Gör man det så är det helt okej.