Köpa mobiltelefon utomlands?

Permalänk
Medlem

Köpa mobiltelefon utomlands?

Behöver ha en ny mobil. Min gamla HTC U11 har väl gjort sitt enligt min tråd en bit ner...

HTC Desire 21 Pro 5G verkar inte gå att få tag på i Sverige så får ju handla utomlands. Någon som har tips på var kan säkert kan handla?

Och är det någon som har någon som helst aning om vad HTC ska släppa nu på tisdag? Får ju vänta in det givetvis, men likaså där lär man ju få handla utomlands.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte var du skulle köpa denna mobil, men den verkar redan "gammal" då den verkar komma med Android 10, vilket känns mindre optimalt då version 13 snart är här...
Finns det ingen annan telefon från andra mer "moderna" telefontillverkare i din lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nu vet jag inte var du skulle köpa denna mobil, men den verkar redan "gammal" då den verkar komma med Android 10, vilket känns mindre optimalt då version 13 snart är här...
Finns det ingen annan telefon från andra mer "moderna" telefontillverkare i din lista?

Är väl det som är problemet egentligen, vet inte vart man vågar handla den.
Den lanserades i februari förra året så ja den är inte pur färsk, men håller fasen hårt i HTC och bara i värsta fall så får jag släppa greppet haha.
Som sagt så invänta tisdag och se vad det är de släpper där så får jag se hur jag gör.
Android versionen, är det inte sånt som uppdateras på en sån relativt ny mobil då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MalZon:

Är väl det som är problemet egentligen, vet inte vart man vågar handla den.
Den lanserades i februari förra året så ja den är inte pur färsk, men håller fasen hårt i HTC och bara i värsta fall så får jag släppa greppet haha.
Som sagt så invänta tisdag och se vad det är de släpper där så får jag se hur jag gör.
Android versionen, är det inte sånt som uppdateras på en sån relativt ny mobil då?

Jo, normalt borde denna HTC haft Android 11 när den kom, men antingen är de sena, eller inte alls på med det senaste, vilket jag tycker vekar lite dåligt.

Vad är det som gör HTC så bra i dina ögon? Nyfiken.

Permalänk
Medlem

Undvik HTC är mitt råd, efter deras U11+ som fick knappt nån uppdatering utöver nån ny android-version som så klart låg månader efter andra tillverkare...så minns jag knappt en enda uppdatering. Var väl nån när den purfärsk.
Nej...HTC's glansdagar är sen länge förbi. Nu har dom väl mindre än 1% marknadsandelar sist jag kollade...typ 0,2% eller nåt?

Tyder på kloka beslut 😂

Permalänk
Medlem

Köp en Pixel 6 istället! Stock Android, AMOLED och bättre specs på de flesta punkter.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5886781

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jo, normalt borde denna HTC haft Android 11 när den kom, men antingen är de sena, eller inte alls på med det senaste, vilket jag tycker vekar lite dåligt.

Vad är det som gör HTC så bra i dina ögon? Nyfiken.

Ja det är möjligt, är inte så insatt i mjukvaran. Har 9 på U11 jag har nu
Har alltid haft HTC. Älskade aluminiumchassit de hade förr, alldig känns som kvalitetsmobil. Kan bara jämföra med frugans Samsungar som knakar bara man tar upp dem från bordet. Typ.

Skrivet av Ravix:

Undvik HTC är mitt råd, efter deras U11+ som fick knappt nån uppdatering utöver nån ny android-version som så klart låg månader efter andra tillverkare...så minns jag knappt en enda uppdatering. Var väl nån när den purfärsk.
Nej...HTC's glansdagar är sen länge förbi. Nu har dom väl mindre än 1% marknadsandelar sist jag kollade...typ 0,2% eller nåt?

Tyder på kloka beslut 😂

Ja de finns ju knappt kvar så... Som sagt så ska jag avvakta och se vad som kommer på tisdag