Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jäkla obehagligt det här, tur att du fångade det! Fyfasen att få huset nedbränt pga en kass kabel i datorn <.<

Finns bra mycket mer kassa kablar i hemmet.
I princip allt du köper från wish, aliexpress osv saknar robust elsäkerhet.

Jag köpte ett par 18650 batterier och en laddare till dessa. Öppnade upp laddaren i nyfikenhetens namn och det var nog det värsta jag sett. Har inte använt den mer än 1 gång men då hade jag en brandfilt lagd över den.

Kablar som NZXT borde ju hålla men jag vet inte hur de ser ut inuti, tänk också på att pins kan vara olika från PSU till PSU (molex känns som att det borde hålla som en standard dock..)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns bra mycket mer kassa kablar i hemmet.
I princip allt du köper från wish, aliexpress osv saknar robust elsäkerhet.

Jag köpte ett par 18650 batterier och en laddare till dessa. Öppnade upp laddaren i nyfikenhetens namn och det var nog det värsta jag sett. Har inte använt den mer än 1 gång men då hade jag en brandfilt lagd över den.

Jo så är det säkert. Jag undviker just att köpa kablar/laddare/elektronik från wish mm av precis den här anledningen, men är ju det som skrämmer mig att ts's kabel är av ett välkänt märke, köpt hos en vettig handlare 😅

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11