6800XT går lite för varmt, vattenkyla eller byta pasta?

Permalänk
Medlem

6800XT går lite för varmt, vattenkyla eller byta pasta?

Så, jag har ett ASRock Phantom Gaming D OC RX 6800XT, som går lite för varmt för vad jag skulle föredra. 96 °C i skikttemperatur och 87 °C i aktuell temperatur. Kortet är vertikalmonterat i ett välventilerat Lian Li O11 Dynamic XL, fläktar i princip överallt. Har funderat på att man kanske skulle byta kylpasta eller till och med ge sig på att vattenkyla kortet, hade ju varit minst sagt ett äventyr.

Har kollat på detta blocket för kortet:
https://www.formulamod.com/Bykski-A-AR6900XT-X-GPU-Water-Cool...

Är helt öppen för andra alternativ, då jag är helt ny till custom vattenkylning. Kanske ska man vänta tills nästa generation och köpa ett vattenkylt kort då istället? Får se hur det blir det här...

Tackar för all sorts input!

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Medlem

I dessa varma dagar, Måste jag fråga vad du har för inne temperatur?.

Permalänk
Medlem

Verkar som att NZXT Kraken G12 passar med viss moddning.
Kombineras med kompatibel vattenkylare.

Kört detta på mina senaste kort och är mycket nöjd.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1544991-2080ti-aio-kyl...
TL;DR så låter jag moderkortets externa tempsensor styra fläktarna på radiatorn.
Nära nog knäpptyst även under full belastning, och jag har tweakat så att GPU'n håller sig precis under 60 grader för max boost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

I dessa varma dagar, Måste jag fråga vad du har för inne temperatur?.

Sitter i källaren, och har gjort det en bra tid, men här är det rätt svalt. Närmare 17 grader.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilPersson03:

Sitter i källaren, och har gjort det en bra tid, men här är det rätt svalt. Närmare 17 grader.

Ja då har du riktigt svalt..

Permalänk
Medlem

Bytte till Thermal Grizzly Kryonaut och även deras thermal pads. Gpun gick från att ha 96 °C i skikttemperatur och 87 °C i aktuell temperatur till ungefär 90 °C i skikttemperatur men däremot 71-72 °C i aktuell temperatur. Kortet boostar även snäppet högre nu. Trodde skikttemperaturen skulle skilja sig lite mer, men den aktuella temperaturen är väl den man egentligen ska gå på.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av EmilPersson03:

Bytte till Thermal Grizzly Kryonaut och även deras thermal pads. Gpun gick från att ha 96 °C i skikttemperatur och 87 °C i aktuell temperatur till ungefär 90 °C i skikttemperatur men däremot 71-72 °C i aktuell temperatur. Kortet boostar även snäppet högre nu. Trodde skikttemperaturen skulle skilja sig lite mer, men den aktuella temperaturen är väl den man egentligen ska gå på.

Köp en billig aio och montera med buntband, se till att vrms får den kylning dom behöver.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Köp en billig aio och montera med buntband, se till att vrms får den kylning dom behöver.

Känner inte att det Asrock kortet är riktigt gjort för det, ska tydligen vara lite udda design. Vet inte om jag vågar dra på en aio med buntband med ett 10k kort. Skulle se förjävligt ut också till skillnad från resten av datorn.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk

Antar att du har ngra chassifläktar?

Ser ju ut som att "front" tar luft från sidan inte ställt den lite väl nära väggen eller nått så du strypt hela luftflödet från det hållet om du inte har nått i botten som tar in luft eller nått?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har du provat applicera ny kylpasta? Hade liknande fel på mitt 6800XT kort som löste sig med ny kylpasta.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av EmilPersson03:

Känner inte att det Asrock kortet är riktigt gjort för det, ska tydligen vara lite udda design. Vet inte om jag vågar dra på en aio med buntband med ett 10k kort. Skulle se förjävligt ut också till skillnad från resten av datorn.

I princip har folk monterat AIO´s jätte länge finns till o med kits du kan köpa men i regel så funkar buntband, det är den enkla billiga lösningen. Dåligt designad kylare hjälper inte detta

Annars är det o bygga customloop men där får du nog ge iallafall 3-4k för att få ett bra kit

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Strax över 70 grader som du har nu är bra i mitt tycke. Mitt kort brukar bli ca 83 grader men når ändå oftast över specificerad maxboost.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av egon2003:

Har du provat applicera ny kylpasta? Hade liknande fel på mitt 6800XT kort som löste sig med ny kylpasta.

Liquid metal har jag satt dit för ett tag sedan nu

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Antar att du har ngra chassifläktar?

Ser ju ut som att "front" tar luft från sidan inte ställt den lite väl nära väggen eller nått så du strypt hela luftflödet från det hållet om du inte har nått i botten som tar in luft eller nått?

Chassit är fullt av fläktar. O11 Dynamic. 3 botten, 3 toppen 1 bak och 2 "front". Kortet är vertikalmonterat.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

I princip har folk monterat AIO´s jätte länge finns till o med kits du kan köpa men i regel så funkar buntband, det är den enkla billiga lösningen. Dåligt designad kylare hjälper inte detta

Annars är det o bygga customloop men där får du nog ge iallafall 3-4k för att få ett bra kit

Jo jag vet nog att det finns kits oså, känner ba inte att för hela bygget skulle det inte se så bra ut😅

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.

Permalänk

Har ett likadant kort och något måste Asrock ha klantat sig med. Kylaren är ju inte direkt liten men nu går mitt kort upp till 100c på GPU tempo samt 110 på hotspot. Så fort kortet får jobba (alltså i spel där min CPU inte begränsar).
Börjar fundera på om man kan få kortet utbytt men avvaktar lite tänker i alla fall inte skruva isär och byta kylpasta på ett kort jag betalat 10 000kr för... En vän med ett 6800xt (Från en annan tillverkade) hade mycket rimligare temperaturer när vi spelade generation zero igår
Följande värden är efter kanske 20 sekunder i Mafia 3. Här jag har inte rört någon fläktkurva eller spänning och frekvens.

Här är en bild där jag i AMD mjukvaran ställt fläktarna till 100% vet ej varför GPU Z tar det som 84%. Men det hjälper ej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

luktar som att kortet antingen har väldigt dålig kontakt med gpu eller helt enkelt kass kylardesign från asrock om inte äns kostant 100% räcker för att hålla kortet under 90°c.

dålig halvdassig kylpasta brukar ändå gå få korte att hålla någorlunda acceptabla temperaturer vid max fläkthastighet vid tung belastning så luktar mer åt kass kylardesign än faktiskt fel...

hittar dock inget konkret vad andra har för temperaturer på kortet eller om andra har haft temperaturproblem med det.

hittar inga reviews för exakt modell men hittade en på techreview för ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X vilket ser ut att ha liknande kylare och liknande klockfrekvenser ditt kort ska t.om. vara lite lägre klockat från fabriken.

med det sagt så ser det ju ut att landa runt 75°c vid load med 88°c hotspot så om kylflänsen är samma på bägge så har ditt kort troligen ett problem men utan att kunna hitta exakt dissikering och kunna jämföra kylflänsen/fläktarna eller iaf en review på exakta modellen är det svårt att avgöra om kortens kylare ska prestera lika eller ej.

ASRock Phantom Gaming D OC RX 6800XT

ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X

baserat på dessa "sprängskisser" på kylningen så ser de ut att ha samma kylare bara ev olika fläktar och plastkåpa så troligt bör de prestera ganska lika.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

luktar som att kortet antingen har väldigt dålig kontakt med gpu eller helt enkelt kass kylardesign från asrock om inte äns kostant 100% räcker för att hålla kortet under 90°c.

dålig halvdassig kylpasta brukar ändå gå få korte att hålla någorlunda acceptabla temperaturer vid max fläkthastighet vid tung belastning så luktar mer åt kass kylardesign än faktiskt fel...

hittar dock inget konkret vad andra har för temperaturer på kortet eller om andra har haft temperaturproblem med det.

hittar inga reviews för exakt modell men hittade en på techreview för ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X vilket ser ut att ha liknande kylare och liknande klockfrekvenser ditt kort ska t.om. vara lite lägre klockat från fabriken.

med det sagt så ser det ju ut att landa runt 75°c vid load med 88°c hotspot så om kylflänsen är samma på bägge så har ditt kort troligen ett problem men utan att kunna hitta exakt dissikering och kunna jämföra kylflänsen/fläktarna eller iaf en review på exakta modellen är det svårt att avgöra om kortens kylare ska prestera lika eller ej.

ASRock Phantom Gaming D OC RX 6800XT
https://www.asrock.com/Graphics-Card/features/Radeon%20RX%206800%20XT%20Phantom%20Gaming%20D%2016G%20OC_mobile.jpg

ASRock Radeon RX 6800 XT Taichi X
https://www.asrock.com/Graphics-Card/features/Radeon%20RX%206800%20XT%20Taichi%20X%2016G%20OC.jpg

baserat på dessa "sprängskisser" på kylningen så ser de ut att ha samma kylare bara ev olika fläktar och plastkåpa så troligt bör de prestera ganska lika.

Jo jag misstänker också att kortet har dålig kontakt. Aldrig varit med om att kylpastan blivit dålig på ett kort som är ca 1,5 år (köpt i början av 2021) Minns inte hur kylaren presterade då som nytt men antar jag hade reagerat om det låg på 100c redan då.
Ska testa lite utan chassi sidan monterad i kväll.

Edit Verkar inte va chassits luftciruklation
Här är resultatet efter att ha spelat Mafia 3 i hela en minut. Jag upplever däremot inga problem mer än att det låter mycket och kortet verkar ju hålla sin frekvens. Men det känns otroligt dåligt med tanke på vad jag betalat och storleken på kortet, detta är ju inget blowerkylar kort så man förväntar sig ju lite bättre ljudnivå samt kylprestanda...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Drog precis igång Metro Exodus i 4k ultra med mitt asrock 6900 xt oc formula och tempsen är väl i högsta laget.

Två front fläktar, en bak och en i topp. Vet inte om det känns jättebekvämt med så höga temps mtp hur länge man ibland sitter och lirar...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Drog precis igång Metro Exodus i 4k ultra med mitt asrock 6900 xt oc formula och tempsen är väl i högsta laget.

Två front fläktar, en bak och en i topp. Vet inte om det känns jättebekvämt med så höga temps mtp hur länge man ibland sitter och lirar...

Minns du hur temperaturerna var när kortet var nytt? Känns som att asrock har gjort en rejäl miss med kylarna på dessa kort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Minns du hur temperaturerna var när kortet var nytt? Känns som att asrock har gjort en rejäl miss med kylarna på dessa kort.

Nej, tyvärr. Började precis intressera mig för tempsen i burken efter inköp av 4k-skärm.

Sitter i ett NZXT 510 ELITE chassi.

Känns som jag gärna hade gjort något för att bättra på tempsen men osäker på vad och vet inte hur bekväm jag är på att göra något alltför tekniskt med kortet - min expertis sträcker sig till att kunna sätta ihop en dator på egen hand men allt utöver det är överkurs.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Nej, tyvärr. Började precis intressera mig för tempsen i burken efter inköp av 4k-skärm.

Sitter i ett NZXT 510 ELITE chassi.

Känns som jag gärna hade gjort något för att bättra på tempsen men osäker på vad och vet inte hur bekväm jag är på att göra något alltför tekniskt med kortet - min expertis sträcker sig till att kunna sätta ihop en dator på egen hand men allt utöver det är överkurs.

Funderar på att höra av mig till butiken och fråga om detta är en godkänd grund för reklamation. Att börja pilla på ett kort jag betalt 10 000kr för och dessutom är inom garanti tänker i alla fall inte jag göra. Förväntar mig att de sakerna ska vara bra byggda.

@Inet
Vad skulle ni säga om en kund kom in med ett kort som gick så varmt som våra är det acceptabelt eller är det något ni godkänner som garantiärende?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Funderar på att höra av mig till butiken och fråga om detta är en godkänd grund för reklamation. Att börja pilla på ett kort jag betalt 10 000kr för och dessutom är inom garanti tänker i alla fall inte jag göra. Förväntar mig att de sakerna ska vara bra byggda.

Är för dåligt insatt i gpu-temps för att kunna ta den dialogen med komplett känner jag själv :/

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Är för dåligt insatt i gpu-temps för att kunna ta den dialogen med komplett känner jag själv :/

Jag testade att skriva till inet (butiken där jag köpte mitt.) Vi får se hur de tänker angående detta.
Jag ska testa att installera en äldre drivrutin för att utesluta det också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hade nog undervoltat kortet.

Jag har själv alltid kört mitt 6900XT med undervolt och det minskar prestandan med 2-3% men kortet ligger runt 70-80c på hotspot istället för 95-105c som är stock.

Absolut värt det i mitt tycke

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag hade nog undervoltat kortet.

Jag har själv alltid kört mitt 6900XT med undervolt och det minskar prestandan med 2-3% men kortet ligger runt 70-80c på hotspot istället för 95-105c som är stock.

Absolut värt det i mitt tycke

Mvh

Hur gör man det, har bara läst om det som begrepp men aldrig gjort själv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hur gör man det, har bara läst om det som begrepp men aldrig gjort själv.

Det är relativt enkelt.

Du gör ändringar i Radeon Software, under "Prestanda" och "Justerar" om du kör på svenska.

Där kan du använda en färdig profil för undervoltning där mjukvaran själv löser det åt dig, eller så kan du manuellt skapa en profil som ex. jag har gjort.

Här är en guide som förklarar det hela

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det är relativt enkelt.

Du gör ändringar i Radeon Software, under "Prestanda" och "Justerar" om du kör på svenska.

Där kan du använda en färdig profil för undervoltning där mjukvaran själv löser det åt dig, eller så kan du manuellt skapa en profil som ex. jag har gjort.

<Uppladdad bildlänk>

Här är en guide som förklarar det hela

https://www.youtube.com/watch?v=rU_31-Z6om4

Mvh

Tackar, ska absolut se närmare på det. Har redan softwaren installerad Väl värt ett försök!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det är relativt enkelt.

Du gör ändringar i Radeon Software, under "Prestanda" och "Justerar" om du kör på svenska.

Där kan du använda en färdig profil för undervoltning där mjukvaran själv löser det åt dig, eller så kan du manuellt skapa en profil som ex. jag har gjort.

<Uppladdad bildlänk>

Här är en guide som förklarar det hela

https://www.youtube.com/watch?v=rU_31-Z6om4

Mvh

Testade först att låta programmet undervolta vilket det gjorde till, öhm, 1,175mW(?) tror jag.

Startade upp samma sekvens i Metro som tidigare och av vad jag kan se så är tempsen liknande med energiförbrukningen gick upp och likaså klockningen på gpun, se bilder. Normalt? Hade hoppats på lägre temps, något lägre iaf
Efter

Före

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Testade först att låta programmet undervolta vilket det gjorde till, öhm, 1,175mW(?) tror jag.

Startade upp samma sekvens i Metro som tidigare och av vad jag kan se så är tempsen liknande med energiförbrukningen gick upp och likaså klockningen på gpun, se bilder. Normalt? Hade hoppats på lägre temps, något lägre iaf
Efter
<Uppladdad bildlänk>
Före
<Uppladdad bildlänk>

Tror du får bättre resultat om du försöker dig på en egen undervolt.

Sätt min. frekvensen till 500MHz som lägst och 1900MHz som högst och mv till 1100, ändra strömstyrkegräns (längst ner till hö) till 0%.

Återkom

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED