Köpråd mesh till robotgräsklippare

Permalänk
Medlem

Köpråd mesh till robotgräsklippare

Farsan har köpt en Robotgräsklippare Landroid L1000.
Nu behöver han trådlöst internet som räcker runt hela tomten så behöver tips på nått bra meshnätverk som når till gräsklipparen vart den än är på tomten.
Bifogar en bild på tomten och pricken i huset som jag ritat ut markerar vart nuvarande router sitter.
Alla tips mottages tacksamt.
Mvh

Permalänk
Rekordmedlem

Det vore nog lämpligare att montera en eller flera accesspunkter tänkta för utomhusbruk på utsidan huset, går det att placera en med rundstrålande antenn på ett bra ställe borde det nog räcka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

måste ni ha täckning på hela gräsmattan då? räcker det inte bara där basstationen är?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

måste ni ha täckning på hela gräsmattan då? räcker det inte bara där basstationen är?

Nä det behövs inte om man inte bryr sig om att kunna övervaka den via appen..
Men wifi räcker inte ens i hela huset som det är just nu så kändes som läge att uppgradera från en gammal Asus router.
Man vill ju kunna få notiser i mobilen om den kört fast eller om den rymmer över vägen å sånt

Permalänk
Medlem

Varför verkar "Mesh" vara lösningen på allt?

Rundstålande AP/antenn på taket?

Permalänk
Medlem