Apple TV+. Dövtextning på svenska. Ingen "normal" textning finns, bara för mig?

Permalänk
Medlem

Apple TV+. Dövtextning på svenska. Ingen "normal" textning finns, bara för mig?

Införskaffade Apple TV+ i veckan. Drog igång en serie (For All Mankind) mest för att se kvalitet osv. Det var med svensk dövtextning. Fanns bara som enda alternativ!? Norska och danska fanns som vanligt. "Dörröppnas", "Pratar spanska" och "Bil startar" typ så.

Bytte till annan serie, kommer inte ihåg vilken. Knäppte bara igång en och samma där!? Är det så på allt i Apple TV+ eller jag som timade in de med dövtextning?

Permalänk
Medlem

Vill minnas att det varit dövtext på allt jag kollat hittills på Appletv+. Kanske inte på Ted Lasso men i övrigt allt.. rätt frustrerade :/

Permalänk
Forumledare

@Beginner: Inget som jag känner igen heller. Kollade precis för att vara säker.

Har du en tidsstämpel i ett avsnitt så kan jag kolla extra noggrant

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Beginner: Inget som jag känner igen heller. Kollade precis för att vara säker.

Har du en tidsstämpel i ett avsnitt så kan jag kolla extra noggrant

Sjukt. Skulle tidsstämpel nu men på datorn är det "normal" textning medans det på Apple TV´n som jag brukar streama på, där är det bara dövtextning!?

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Beginner:

Sjukt. Skulle tidsstämpel nu men på datorn är det "normal" textning medans det på Apple TV´n som jag brukar streama på, där är det bara dövtextning!?

Aha! Gå in i inställningar—>hjälpmedel—>undertext och dold textning och kolla så du inte har aktiverat något där

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Aha! Gå in i inställningar—>hjälpmedel—>undertext och dold textning och kolla så du inte har aktiverat något där

Tack. Ska kolla sen. Aldrig haft dövtext i någon streamingtjänst förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ursäkta nytt svar!? Men, TACK! Verkar som det hjälpte! Testade samma program och då var det inget "Dörr öppnas" eller så längre. Vad det sen innebär på SVTPlay blir en annan historia men det är ju lätt att aktivera igen i så fall.

(Ta bort mitt föregående svar.)

Permalänk
Forumledare

@Beginner: Skönt att det löste sig