Hjälp med att stänga av auraeffekter på asus t5

Permalänk
Medlem

Hjälp med att stänga av auraeffekter på asus t5

Till att börja med, jag är nybörjare på datorer. Datorns operativsystem är windows 11,

Jag äger en asus t5 mus som har installerad programvara armory crate från asus där man ska stänga ner ljuseffekterna, som är väldigt irriterande.

Det har fungerat tidigare, men efter vad jag misstänker en uppdatering så fungerar det inte längre.

Någon som vet om den här funktionen har gått förlorad eller vad jag kan testa för att stänga av ljuset på musen.

Permalänk
Medlem

Har du några andra "program" till annan hårdvara som har LED?
Om ja, så kan det mycket väl vara att det var ett av dom (om du har fler) som uppdaterades och Armory började krångla.
Kan även vara en windows uppdatering som orsakade allt med!
Och "program" är ju knappt vad man ska kalla dessa för då det är mer spionvara än nåt annat!

Har själv bråkat med en del av dessa extremt dåliga program (och det är extremt vänligt ordval) på två olika datorer.
En var min brors asus burk som var en av dom där "all in one" fast med separat skärm och sen corsair mus/tbord.
Efter en hel del googlande (om asus+corsair LED styrning) så kom jag fram till att man skulle installera ett prg först sen det andra men då funkade inget.
Så efter ett par timmars googlande igen så kom det fram att det var instruktionen för ca 6mån sedan och sedan dess har båda uppdaterats flera gånger.
Så nu var det tvärtom men då funkade bara det sista och såg att det jag läste då var ca en mån gammalt och japp båda prg hade uppdaterats igen och nu verkade det som ingen kunde få asus+corsair att fungera.

Bror har sedan dess fått det att fungera som sedan efter div uppdateringar av dessa prg och även två olika windows uppdateringar som förstört skiten igen osv i 5-6 gånger.

Och ungefär samma sak hände några mån senare med en annan burk som hade tre olika prg för LED styrning som jag konstigt nog fick att fungera efter att installerat prg i "rätt" ordning även efter att dessa tips var månader gamla och det har vad jag vet fungerat felfritt sedan dess.
Kommer dock ej ihåg vilka tillverkare det handlade om bara att antingen asus heller corsair var ett av dom.
Så asus/corsiars prgvara lirade ju onekligen mycket bättre med dom andra här.

Utöver att installera prg i rätt ordning så fanns det tips om att man behövde rensa windows register för om en del gamla nycklar låg kvar efter det inte fungerade så hade dom fel värden även efter en av/nyinstallation.
Och JA dessa så kallade program lämnade kvar i stort sett allt när dom avinstalleras.

Efter detta (som sammanlagt tog flera veckor) så har jag kommit fram till att jag absolut INTE skulle köpa nånting inom datorvärlden igen som hade nån som helst LED styrning genom ett prg.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!