Rösta fram sommarens tjusigaste datorbygge!

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram sommarens tjusigaste datorbygge!

Årets andra kvartal är nu officiellt över och då är det dags att se vilket datorbygge, eller annat bygge, som var det tjusigaste som lades upp av SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Omröstningen ser alltid lovande ut när man är först med att rösta. 😅

"Twinkie: You know that real famous painting? That one with the woman smiling all the time?
Sean: The Mona Lisa?
Twinkie: Right, right, right, the Mona Lisa."

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Många kul projekt i listan! Bra jobbat allihopa.

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av Fatmajk:

Många kul projekt i listan! Bra jobbat allihopa.

Verkligen! Och även om det inte är en datamaskin är fortfarande pärlmusen från @ripan_ ett riktigt roligt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Många kul projekt i listan! Bra jobbat allihopa.

Fantastiska byggen rakt igenom. ❤️

Permalänk

Oj här kom man visst med i en omröstning, kul! Man skulle kanske väntat med att sleeva in man la upp bygget i galleriet!

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

Fina projekt alltså.
Förresten, vissa av länkarna i bilderna går till fel sidor.

Permalänk
Medlem

svårt val mellan vertical och mona lisa..! blev mona lisa, verkligen 50/50. Bra jobbat

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Så många grymma projekt, så mycket kreativitet! Röstade på Vertikal arkad, blev riiiktigt sugen på att göra ett eget sånt bygge nu.

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av Chromatic:

Fina projekt alltså.
Förresten, vissa av länkarna i bilderna går till fel sidor.

Har kikat igenom länkarna och kan inte hitta några fel. Är det någon speciell du tänker på?

Skrivet av Adnerhill:

svårt val mellan vertical och mona lisa..! blev mona lisa, verkligen 50/50. Bra jobbat

Man kan ju rösta på flera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har kikat igenom länkarna och kan inte hitta några fel. Är det någon speciell du tänker på?

Man kan ju rösta på flera!

de missade jag helt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har kikat igenom länkarna och kan inte hitta några fel. Är det någon speciell du tänker på?

Man kan ju rösta på flera!

Säkert jag som gör något fel, men när jag trycker på den länken så kommer jag till Gameboy bygget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Säkert jag som gör något fel, men när jag trycker på den länken så kommer jag till Gameboy bygget.
<Uppladdad bildlänk>

@Enviro

Håller med!
Länken i bildvisaren alltså

Permalänk
Redaktionschef
Skrivet av Chromatic:

Säkert jag som gör något fel, men när jag trycker på den länken så kommer jag till Gameboy bygget.
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av medbor:

@Enviro

Håller med!
Länken i bildvisaren alltså

Ah men se på fan. Löser asap!

Permalänk
Medlem

All respekt till de som byggt egna delar och gjort komplicerade saker som jag knappt vet vad det är, men om jag skall välja något jag tycker ser praktiskt och funktionellt ut som jag hade kunnat tänka mig ha på mitt eget skrivbord, så blir det Vertikal.

Tyvärr har jag inte plats på höjden för det, men om du någon gång funderar på att börja sälja det som byggsats ...@UnknownBum så kanske jag möblerar om för att skapa lite utrymme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag då? Jaja den är väl snart 1 år gammal, så jag förstår. Jag har röstat!

Sau!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

All respekt till de som byggt egna delar och gjort komplicerade saker som jag knappt vet vad det är, men om jag skall välja något jag tycker ser praktiskt och funktionellt ut som jag hade kunnat tänka mig ha på mitt eget skrivbord, så blir det Vertikal.

Tyvärr har jag inte plats på höjden för det, men om du någon gång funderar på att börja sälja det som byggsats ...@UnknownBum så kanske jag möblerar om för att skapa lite utrymme.

Oj, kul att du gillade det såpass mycket! Skulle nog bli en ganska dyr och krånglig byggsats tyvärr; jag har inte alltid gjort det enkelt för mig själv i designen har jag upptäckt och tror allt gick på runt 3000kr. Kanske en V2 någon gång i framtiden kan funka bättre. Tills dess så upptäckte jag denna finska chassi-skaparen som gjort en snarlik och sjukt snygg design. Kostar 254 euro, har ingen koll mer än att mitt egna ha-begär är väldigt högt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Oj, kul att du gillade det såpass mycket! Skulle nog bli en ganska dyr och krånglig byggsats tyvärr; jag har inte alltid gjort det enkelt för mig själv i designen har jag upptäckt och tror allt gick på runt 3000kr. Kanske en V2 någon gång i framtiden kan funka bättre. Tills dess så upptäckte jag denna finska chassi-skaparen som gjort en snarlik och sjukt snygg design. Kostar 254 euro, har ingen koll mer än att mitt egna ha-begär är väldigt högt på det.

Alla produktionsprocesser kan slimmas... du gå på Kaizen kurs hos Toyota..
Nu länkade du ju till värsta konkurrenten... inge bra marknadsföring... men riktigt najs. Tack

Visa signatur
Permalänk
Redaktionschef

Stort grattis @UnknownBum! Kolla PM!