Googles lösenordshanterare får mer enhetligt utseende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är ni precis som mig, att ni gick över till Bitwarden efter det att LastPass tog sin karriärs girigaste beslut och fjärma merparten av sin användarbas?

Med andra ord: Endast en enhet för gratisanvändare.
https://blog.lastpass.com/2021/02/changes-to-lastpass-free/

Tycker förövrigt Bitwarden fungerar ypperligt, dock upplever jag det långsammare att bland annat använda sökfunktionen kontra LastPass eller Dashlane.. Men antar att övriga saker väger upp med Bitwarden, åtminstone för egen del.

Har du testat 1password?
Jag tycker det är så sjukt bra! Jag har inte ens något att klaga på.

Permalänk
Medlem

Vad gäller enhetshantering av lösenord i Chrome är detta ännu inte tillämpat som default. Läs mer:

https://support.google.com/accounts/answer/11350823?visit_id=...

Default ännu så länge: ”Den här typen av kryptering innebär att du anförtror Google med nyckeln och litar på att vi skyddar dina lösenord.”

Efter konfiguration: ”Den här typen av kryptering innebär att bara du har nyckeln som låser upp lösenorden.”

Framtiden: ”Med tiden kommer denna säkerhetsåtgärd att konfigureras för alla i syfte att främja lösenordssäkerheten.”

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt? En hel tråd där alla tycker lika? Får en känsla av en spricka i rumtiden, eller glitch i Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur är det möjligt? En hel tråd där alla tycker lika? Får en känsla av en spricka i rumtiden, eller glitch i Matrix

Se koden i vitögat och hoppas på att hitta felet!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill påstå att den bästa lösenordshanteraren är den som faktiskt används. Det viktigaste är att man använder en lösenordshanterare och använder unika lösenord på varje site. Där har man 80% av säkerheten.

Om det sedan är Googles egna, BitWarden, LastPass eller 1Password, t.ex. spelar så klart roll, men inte lika mycket som att faktiskt köra en lösenordshanterare.

Permalänk
Avstängd

En sak som jag inte har hittat i Bitwarden (för jag har inte kollat så noggrant), är att kolla igenomo mitt eget "Vault" efter samma lösenord på flera siter, den funktionen hade LastPass sist jag körde LP.

Permalänk
Medlem

Har använt LastPass privat i säkert 10 år och införde det även på min arbetsplats för ett par år sedan.
Anledningen til att det inte blev Bitwarden eller något annat var att jag kände till Lastpass och inte hade tid att testa de andra.

Hur funkar det med dev-domännamn i Bitwarden? Kan man på ett enkelt sätt säga att samma användare/lösenord ska funka både på exempel.se och exempeldev.nåttannat.com?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Hur funkar det med dev-domännamn i Bitwarden? Kan man på ett enkelt sätt säga att samma användare/lösenord ska funka både på exempel.se och exempeldev.nåttannat.com?

Japp, man kan koppla flera olika URL:er till samma inloggning. För varje URL kan man även välja hur den ska försöka matcha URL:en. (t.ex. standardmatchning, börjar med exakta URL:en, samma basdomän, regex m.fl.)