Ny gamingdator inklusive skärm 25-30k

Permalänk
Medlem

Ny gamingdator inklusive skärm 25-30k

Hej,

Jag håller på att kolla på en ny speldator till min sambo. Han vill kunna spela de nyaste spelen med höga grafikinställningar (har det någonsin varit en jättestor grej att kunna köra på ultra-inställningar?). Vi är också nostalgiska av oss och kan köra äldre spel som Starcraft, MWO (Mechwarrrior Online), Witcher 3 och liknande. Jag har inte jättekoll på vad som krävs idag för nyare spel.

Det viktiga är att spelen flyter bra, att chassit är anonymt (inga blinkande lampor eller flashigt) och att datorn håller några år.

Jag köpte denna för cirka fem år sedan (och fick kanonhjälp av er på Sweclockers!):

ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Gaming
ASUS z170 PRO Gaming + Intel Core i7-6700K
be quiet! Pure Rock CPU Kylare
Corsair PowerSupply (PSU) RM750x 750W
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB)/3200 MHz/DDR4/
Fractal Design Define R5 - Black Pearl
WD Intern Hårddisk Blue 1 TB SATA
Windows 10
Skärm: AOC 27" AGON AG271QX 144Hz

Jag är supernöjd med den här datorn och skärmen, jag överklockar. Allting jag spelar fungerar utmärkt och sambon har dreglat över den sedan hans gamla la av. Den gick för cirka 25k inklusive skärm.

Så jag tänker att han vill ha en uppdaterad version av min och att Inet eller Webhallen bygger ihop den. Jag lät Webhallen bygga ihop min och det har inte varit ett enda problem med den.

Så vi behöver hjälp och gärna tips på kundvagn på en dator och skärm som är en uppfräschning av min? Eller behövs det kraftfullare dator?

Budget 25-30k

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cataphract:

Hej,

Jag håller på att kolla på en ny speldator till min sambo. Han vill kunna spela de nyaste spelen med höga grafikinställningar (har det någonsin varit en jättestor grej att kunna köra på ultra-inställningar?). Vi är också nostalgiska av oss och kan köra äldre spel som Starcraft, MWO (Mechwarrrior Online), Witcher 3 och liknande. Jag har inte jättekoll på vad som krävs idag för nyare spel.

Det viktiga är att spelen flyter bra, att chassit är anonymt (inga blinkande lampor eller flashigt) och att datorn håller några år.

Jag köpte denna för cirka fem år sedan (och fick kanonhjälp av er på Sweclockers!):

ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Gaming
ASUS z170 PRO Gaming + Intel Core i7-6700K
be quiet! Pure Rock CPU Kylare
Corsair PowerSupply (PSU) RM750x 750W
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB)/3200 MHz/DDR4/
Fractal Design Define R5 - Black Pearl
WD Intern Hårddisk Blue 1 TB SATA
Windows 10
Skärm: AOC 27" AGON AG271QX 144Hz

Jag är supernöjd med den här datorn och skärmen, jag överklockar. Allting jag spelar fungerar utmärkt och sambon har dreglat över den sedan hans gamla la av. Den gick för cirka 25k inklusive skärm.

Så jag tänker att han vill ha en uppdaterad version av min och att Inet eller Webhallen bygger ihop den. Jag lät Webhallen bygga ihop min och det har inte varit ett enda problem med den.

Så vi behöver hjälp och gärna tips på kundvagn på en dator och skärm som är en uppfräschning av min? Eller behövs det kraftfullare dator?

Budget 25-30k

Tacksam för all hjälp!

https://www.inet.se/kundvagn/visa/qKQEAYwng65hJJ5OlE6u5MSilEc/ny-maskin

Tog en i7a med en 3080, balanserat men tog ett lite sämre moderkort, finns utrymme för bättre skärm eller moderkort samt mer ram. I de flesta spel klarar man sig med 16GB dock.
Jag hade nog valt denna skärm om allt inte måste köpas på ett ställe
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...