God of War Ragnarök lanseras den 9 november

Permalänk
Melding Plague

God of War Ragnarök lanseras den 9 november

Till hösten återvänder God of War till Playstation. När Kratos med son förbereds för nya strider i PC-version är ännu höljt i dunkel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äger inte en PS5, så det blir att vänta till PC

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls vilken inriktning denna spelserie tog vad gäller gameplay, från grym hack'n'slash i PS2/PS3 eran till The Last of Us möter Assasins Creed: Odyssey.

Hade varit coolt o se traditionell GoW med Nordisk tema.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av m4gnify:

Äger inte en PS5, så det blir att vänta till PC

Blir nog samma för mig. Horizon Forbidden West var jag alldeles för taggad på för att orka vänta, så den fick min gamla PS4:a kämpa sig igenom. Det gick förvånansvärt bra, men God of War kommer jag nog vara mer tålmodig med

Permalänk
Redaktionschef

Är orimligt pepp på collectors edition av Ragnarök. Möjligheten att puckla på nära och kära med en replica av Thors hammare är ju helt fantastisk.

Permalänk
Redaktör

Kommer förmodligen införskaffa dag ett!
Blev tokförsälskad i förra spelet så är okristerligt peppad på denna.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter.
Tycker nog God of War var det bästa spelet från PS4-eran.
Hinner inte med att spela så mycket längre, men trots min begränsade tid är detta ett givet framåt vintern. Är själv mycket för single player och uppskattar "cinematiska" spel (likt Uncharted, Metal Gear Solid och GoW). I förra spelet lyckades Santa Monica Studio förmedla en oerhört härlig känsla för karaktärerna och storheten i spelet. Dessutom var gameplay helt i min stil.
Således en perfekt julklapp till mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Är orimligt pepp på collectors edition av Ragnarök. Möjligheten att puckla på nära och kära med en replica av Thors hammare är ju helt fantastisk.

https://www.youtube.com/watch?v=1McSEGBcQ70

Riktigt najs collectors frågan är när @Webhallen får upp dessa på sidan så man kan förboka..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Vilka återförsäljare kommer ha Jötnar-utgåvan tro?
@komplett
@medimarkt
@inet
@elgiganten
@webhallen

Permalänk
Medlem

Trevligt. Blir att skaffa när det kommer till PC. Men det tar väl några år...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Livsnjutare 😎

Klart som körvsp’a att de kommer släppa till PS5 först innan de ens överväger en PC-port.

Är någon ens förvånad av detta? På riktigt ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Klart som körvsp’a att de kommer släppa till PS5 först innan de ens överväger en PC-port.

Är någon ens förvånad av detta? På riktigt ?

klart PS exklusivt! Men 2025 då jäklar kommer de till PC :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

”Then comes the Collector’s Edition, which will come with the code for the Digital Deluxe Edition of the game, and the physical merchandise mentioned above. All this will come at a price of RM839. And finally, the Jotnar Edition, which also comes with the Digital Deluxe code, will have an asking price of RM1099.”

RM 1099 = 2600kr
RM 839 = 2000kr

Verkar bli en dyr historia

https://www.lowyat.net/2022/278436/god-of-war-ragnarok-jotnar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Klart som körvsp’a att de kommer släppa till PS5 först innan de ens överväger en PC-port.

Är någon ens förvånad av detta? På riktigt ?

Har någon sagt att det är förvånande?
Dock att de inte säger när en PC-port kan komma är lite synd. Men det lär komma förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Klart som körvsp’a att de kommer släppa till PS5 först innan de ens överväger en PC-port.

Är någon ens förvånad av detta? På riktigt ?

Jag skulle förvänta mig att de överväger en PC-port redan från början, med tanke på inslagen väg.
Däremot så vill de ju få ut det göttaste först på sin egen plattform (och i bästa fall få en chans att dubbeldippa en del senare), så det är väl förväntat att det är PS-exklusivt åtminstone initialt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

"som snart följs med en final"?

Antar att Tor är slutboss denna gång. Men Kratos måste ju hinna spöa på Oden oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Gillar inte alls vilken inriktning denna spelserie tog vad gäller gameplay, från grym hack'n'slash i PS2/PS3 eran till The Last of Us möter Assasins Creed: Odyssey.

Hade varit coolt o se traditionell GoW med Nordisk tema.

Var enormt besviken på 2018 versionen. Gameplay är så mycket sämre och grafiken känns så lagom, brukade vara riktigt imponerande förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Var enormt besviken på 2018 versionen. Gameplay är så mycket sämre och grafiken känns så lagom, brukade vara riktigt imponerande förut.

Själv så var det första spelet i serien jag spelade God of War (2018) och tyckte det var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Valde därefter att spela God of War III remastered, för att efter cirka 1h stänga av spelet, undra vad för skräp det var och sedan aldrig någonsin ha startat upp spelet igen 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Själv så var det första spelet i serien jag spelade God of War (2018) och tyckte det var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Valde därefter att spela God of War III remastered, för att efter cirka 1h stänga av spelet, undra vad för skräp det var och sedan aldrig någonsin ha startat upp spelet igen 😀

Håller med, klarar inte av de första spelen som släpptes med allt hoppande och farande. Klarar för den delen inte av devil may cry heller. Det är alltför svampigt spelande.

Permalänk
Medlem

Hoppas pc releasen i alla fall släpps inom 3 år

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Specias:

Vilka återförsäljare kommer ha Jötnar-utgåvan tro?
@komplett
@medimarkt
@inet
@elgiganten
@webhallen

Håll utkik den 15e juli, mer kan inte sägas idagsläget

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

"som snart följs med en final"?

Antar att Tor är slutboss denna gång. Men Kratos måste ju hinna spöa på Oden oxå.

Hoppas!

GoW tillhör toppskiktet av spelserier för mig. Blev lite besviken först när de gick ifrån hack n slash men de gör ett så bra jobb med berättandet och karaktärerna att det spelar inte så stor roll. Plus på öppen värld med exploring dessutom 😊

Ett givet köp till ps5!

Permalänk
Medlem

Alla andra spela kan fara o flyga, jag vill ha detta till PC NU. Fy fan vad God of War var bra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Håll utkik den 15e juli, mer kan inte sägas idagsläget

/Patrik

Kan du ge oss en hint tidsmässigt? Ska man vara redo 00:01 eller är det först senare på dagen! ;)?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Kan du ge oss en hint tidsmässigt? Ska man vara redo 00:01 eller är det först senare på dagen! ;)?

Ja, man vill ju inte missa! Förbeställde spelet redan mars 2021 men man vill ju ha collectors/jötnar.. PS5:an har samlat damm i väntan på detta spel!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela God of war.
Hitils bara spelat det på steam deck

I dom inställningarna jag känner mig nöjd med så ser ddt snyggt ut plus går mellan 40 50 fps ungefär.
Men det dränerar decken snabbt så man får koppla i kabel rätt snabbt känns det som.
Som tur är laddar decken upp med kabel i medans man spelar.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det som gjorde mig lite besviken med förra spelet, är att första fighten är så himla cool, allt är uppskruvat till 11. Sedan nådde ingen fight i resten av spelet upp till samma nivå.

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat resan med God of war på PC... EN AV BÄSTA storyspel jag lirat. Hamnar lätt på mina topp 5 spel. Hoppas ragnarök kommer snabbt på PC. Btw ska starta upp spelet nu!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Håll utkik den 15e juli, mer kan inte sägas idagsläget

/Patrik

Så när idag ska spaningen börja ;)?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så när idag ska spaningen börja ;)?

NU!