Snabbaste sättet att skicka ett paket Jönköping-Stockholm

Permalänk
Avstängd

Snabbaste sättet att skicka ett paket Jönköping-Stockholm

En order jag la hos en webbshop med lager i Jönköping har försenats och försenats pga fel på deras sida och nu är läget akut. Finns det något sätt att få en pryl som väger 1 kg i format som en A3:a (ej känsligt) levererad från Jönköping till Stockholm på dagen imorgon? Om de skickar den 7-8 på morgonen så att den är framme någon gång på eftermiddagen?

Erbjuder DHL, Postnord eller liknande den sortens service?

Permalänk
Medlem

Taxibud?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Tänkte också Taxi, men blir ju förstås dyrt.
https://boka.taxikurir.se/sv/?idr=ZnJvbT1pbnN0aXR1dGlvbiw1MTc...

Googlade och Bring verkar ha någon expressfrakt som kan levereras samma dag, man måste kontakta dem för att boka.
https://www.bring.se/tjanster/bud-och-express/expressleverans

Men ingen erfarenhet av sammadagsleverans själv, så hoppas du hittar en lösning!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Vem står för kostnaden och hur stor får den vara? Det är rätt avgörande för svaret

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Hittade den här:
https://jetpak.com/se/vara-tjanster/jetpak-direct/

Verkar dock dyr.
Har öppet dygnet runt, så du kan ju ringa och snacka med dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johanna1:

En order jag la hos en webbshop med lager i Jönköping har försenats och försenats pga fel på deras sida och nu är läget akut. Finns det något sätt att få en pryl som väger 1 kg i format som en A3:a (ej känsligt) levererad från Jönköping till Stockholm på dagen imorgon? Om de skickar den 7-8 på morgonen så att den är framme någon gång på eftermiddagen?

Erbjuder DHL, Postnord eller liknande den sortens service?

Hade jag vetat att jag skulle haft SJ-problem idag, så åkte jag förbi Jpking på vägen hem till 08-land med hyrbilen. Det hade nog varit snabbast.

Permalänk
Medlem

Jetpack, dom kör ditt paket från A-B på direkten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jetpack, Your special deliivery service, DHL medmera kör direkt, självklart mot en rejäl kostnad

Permalänk
Medlem

Bud helt klart. Antingen via taxi eller via någon av de vanliga kanalerna såsom Jetpak, ASA, DHL osv. Men det kommer att kosta. Så frågan är hur akut det är.

Alternativet är att hyra en bil och åka ToR själv och hämta varan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Allt går ju för rätt mängd $$$$$$$.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros