Vill köpa affisch som inte finns i lager vad ska man göra?

Permalänk

Vill köpa affisch som inte finns i lager vad ska man göra?

Hej! jag tittade nyligen runt på internet efter affischer från filmen Watchmen från 2009 och tyckte de var väldigt snygga och ville köpa några, men tyvärr är de slutsålda och eftersom filmen är över 10 år gammal och efterfrågan aldrig var så hög tror jag inte de kommer komma tillbaka i lager igen.

Så vad jag undrar är: Kan man gå in på en sån här hemsida som man kan trycka upp egna affischer på och typ lägga upp bilden på affischen från internet, så trycker de upp den? hade det ens sätt bra ut om man vill ha en ganska stor storlek?

Jag såg också att man verkar kunna köpa från amazon i USA, men det blir väldigt dyrt om man vill ha flera. Är det mitt enda val?

Permalänk
Medlem

att ta bilden rån internet och skicka den till något tryckeri är inte lagligt då även postern är skyddad av upphosvsrätten. Finns dock extremt många watchmen posters på exempelvis ebay för runt 200kr inklusive frakt beroende på vilken av modellerna du vill ha

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

finns köp o sälj grupper på facebook för affisher vet jag annars är de väl ebay som gäller!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Elyxiator:

att ta bilden rån internet och skicka den till något tryckeri är inte lagligt då även postern är skyddad av upphosvsrätten. Finns dock extremt många watchmen posters på exempelvis ebay för runt 200kr inklusive frakt beroende på vilken av modellerna du vill ha

Tack det är sant, det tänkte jag inte på, ska kolla in ebay

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

finns köp o sälj grupper på facebook för affisher vet jag annars är de väl ebay som gäller!

Tack! ska kolla in facebook