Permalänk

Spel till 8 åring?

Hej. Systern fyller år på fredag och tänkte köpa något spel till henne. Vad hade ni köpt? Hon är 8 år. Något på svenska helst, Sims kanske? Det känns en aning svårt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Hej. Systern fyller år på fredag och tänkte köpa något spel till henne. Vad hade ni köpt? Hon är 8 år. Något på svenska helst, Sims kanske? Det känns en aning svårt

Tycker hon om hästar? Min yngsta på 9år spelar Star Stable, spelet är gratis men vill man sen bli star rider så kostar det.
https://www.starstable.com/se
Detta är ett väldigt populärt spel med många tusen som spelar online.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Tycker hon om hästar? Min yngsta på 9år spelar Star Stable, spelet är gratis men vill man sen bli star rider så kostar det.
https://www.starstable.com/se
Detta är ett väldigt populärt spel med många tusen som spelar online.
Mvh Mange

Yepp, hon rider, men star stable spelar hon dock redan

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Minecraft är både billigt och roligt så skulle rekommendera det starkt. Speciellt Bedrock edition då det finns till alla plattformar.

Visa signatur

HP Zbook Studio G3 | i7 6820hq | Quadro 1000m | 16GB | 1TB | Razer Core X | MSI Aero GTX1080 |

Macbook Pro 14 | 8c + 14c | 16GB | 512GB |

Permalänk
Skrivet av Mango:

Minecraft är både billigt och roligt så skulle rekommendera det starkt. Speciellt Bedrock edition då det finns till alla plattformar.

Sant!

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Mango:

Minecraft är både billigt och roligt så skulle rekommendera det starkt. Speciellt Bedrock edition då det finns till alla plattformar.

och tror dessutom de fortfarande har erbjudandet att du får win 10 edition om du köper java eller Java om du köper win10 edition.

dock inte säker då medelandet i launchern som dök upp när man startade den är borta nu men kan va värt att kolla upp.

https://help.minecraft.net/hc/en-us/articles/6657208607501

erbjudandet gäller dock inte konsollversionerna utan endast vid köp av java eller win 10 edition från microsoft store under win 10/11

men win 10 edition är byggt på bedrock och därför kompatibelt med konsollvarianterna om hon vill spela med nån kompis som har spelet till spelkonsoll hon vill spela med Java är PC endast.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Hej. Systern fyller år på fredag och tänkte köpa något spel till henne. Vad hade ni köpt? Hon är 8 år. Något på svenska helst, Sims kanske? Det känns en aning svårt

Förutsätter att hon endast spelar på PC?

Spyro™ Reignited Trilogy (Verkar vara helt på svenska)
Lovers in a Dangerous Spacetime (Roligt att spela tillsammans om man har kontroller, väldigt lite text på engelska)
Slime Rancher (Mysigt FPS där man farmar slimes, verkar finnas svenska)

Jag tror dock att Sims är ett bra val (flickvännen och hennes kompis har båda vuxit upp och älskat franchisen).

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Min grabb är 8år, helt såld på fall guys med handkontroll till datorn! Rekar verkligen

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Witch It. Lite likt Prop Hunt i Gmod, fast som ett eget spel. Kostar ca 50kr just nu, med svensk översättning tillgänglig.
https://store.steampowered.com/app/559650/Witch_It/

Permalänk
Medlem

Spore, finns på Steam och på svenska. Jag tyckte om spelet när jag var runt den åldern.

Permalänk
Medlem

Roblox med ärlig ålder i settings gör det barnvänligt eftersom chat osv blockeras.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Stardew Valley kan nog passa riktigt bra. Min son på 7 år kan spela det utan några större problem.
Däremot är det inte på svenska.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

jag älskade den längsta resan när jag var liten, finns på skevnska men de är ju gamlt spel idag så vet inte hur väld de funkar eller lätthet att hitta på svenska, gog har de men värkar vara engelsk där. mincraft är redan memnt. men käns mer som java är bättre. mest för en sak som alltid stört mej när jag var midre var att hitta tillbaka till där man byggde, å mod för karta är ovärdeligt för att våga gå nån stans.

slime rangcher kan jag tänka mej kan vara värt en titt
n++ men de kanshe beroende på vad deras spelstill är. menar de är ju frustrerande till F men mindre brutalt en meat boy som är mer grafiskt
world of goo kasnhe kan vara nått med.

send pm om längsta resan är nått du vill testa

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem

Tack för en bra tråd! Ska visa några av era tips för min dotter på 8 år. Vi spelar Minecraft tillsammans på Switchen, hon spelar det även själv på sin mobil. Roblox spelar hon åsså.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk

Nu har det rullat in många bra tips, tack nu har jag lite att välja på. Kanske får följa upp med en uppdatering senare

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

2d Tetris eller 3D Tetris som heter BlockOut.
Här är en online version i JavaScript för webbläsare.
BlockOut.nu

MagI

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu