Tror ni Rockstargames kommer lyckas göra GTA 6 bättre än GTA 5?

Permalänk
Medlem

Starta GTA 5 singleplayer idag och gå runt lite, hela spelvärlden är tom. Finns inte mycket aktiviteter att göra. Du kan köpa fordon etc men inte spara dem som huvudsakligt fordon, du kan köpa lokaler/hus men inte använda dem. Det finns så mycket som saknas i GTA 5 att det är löjligt. Och Rockstar ser GTA Singleplayer som en konkurrens till GTA Online, så nytt content för Online blir inte tillgängligt i singleplayer, varför ska folk få testa det utan att köpa shark cards?

Så njaeuuu. Yttest skeptisk till att GTA 6 kommer bli ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

När jag spelade Grand Theft Auto Vice City, då trodde jag aldrig att det skulle gå att toppa. Sen kom Grand Theft Auto San Andreas och GTA 4 som lyckades toppa de gamla spelen enligt mig. Sen kom GTA 5 som var något helt annat än något spel de har gjort, det är det bästa GTA spelet någonsin och det känns väldigt svårt att toppa det. Jag tycker det är bra att de ska köra en kvinnlig huvudroll nu också för det kan bli något nytt.

Tror ni RockstarGames kommer lyckas att toppa 5an med 6an? som säkert kommer ut om sådär 3-10 år När jag säger toppa då menar jag grafiken och storyn.

Källa: https://nordic.ign.com/grand-theft-auto-vi/58588/news/gta-6-w...

Jag tror de kan. En grej är ju att de alltid driver mycket med samtiden och den är ju i ständig förändring, så oavsett så blir det kul med något nytt... Om 46 är när spelet kommer till PC då

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ptja, tyckte inte femman var någon höjdare så hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte GTA5 var så bra så hoppas GTA6 blir bättre. Uppdragen i femman kändes väldigt gammaldags och inte så annorlunda mot på gamla PS2 tiden.

Jag tyckte Saints Row var bättre med roligare gameplay åtminstone till de blev för galna med SR4.

Men GTA är mer för realistisk story så vi lär väl fortsätta se uppdrag som att köra en bil från en plats till en annan utan att skada bilen eller en lastbil med bomb som kan explodera om man råkar krocka. Men att behöva köra om allt när man klantar till det är väldigt störande.

Nu har jag knappt kört GTA5 sen det kom ut på PS3 och körde bara en del men som jag minns det var den typ av uppdrag och utan checkpoints kvar medan SR lämnade den typen av gameplay efter ettan och SR2 och 3 hade massa roliga saker hela tiden som var mer power fantasy.

Men beror väl på vad man gillar. Bevisligen gillar folk det mer realistiska GTA stilen. Men jag hoppas man kan skapa karaktären åtminstone i nästa spel som i SR Inte bara i online läget som i GTA5.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Man kan inte ta dig eller din "woke" seriöst lmao.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tror som några andra här att SP kommer bli mindre för att lägga större fokus på MP. Hade dock inte klagat om dom hade co-op till SP. Dom behöver inte ens få co-op att passa in i storyn ge mig bara co-op.

Permalänk
Medlem

För mig är storyn och världen i singleplayer 99% av det som gjorde GTA5 för mig. Köpte spelet 3 gånger bara för att jag gillade det så mycket. Hoppas på minst lika rolig och sjuk story i 6an. Om det skulle bli nått muppigt "multiplayer only"-spel så kommer jag inte göra mig besväret, men jag tror att rockstar vet vad dom håller på med. Spelade till exempel nyligen igenom RDD2 storyn och det är bland dom bäste upplevelserna jag nånsin haft i ett spel.

Permalänk
Medlem

Hatade RDR2, spelet är som att röra sig i sirap. Allt tar LÅÅÅÅÅÅNG tid. Öppna ett skåp och se om det finns ammunition? Hinner nästan sätta på kaffekokaren. Om det är det håller som GTA går åt kommer jag nog inte gilla det. Roligaste GTA spelet för mig var nog Vice City, eller San Andreas. Snabbt och kul, tog sig själv lagom seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Säger inte att spelen inte skulle ha buggar/problem vid release. Men kvaliten på animationer,spelvärld,karaktärer,musiken osv. är på HELT annan nivå änn någon annan utgivare.

Jämför du Rockstars fylle-rat med Skyrim? Jaja..

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Man kan inte ta dig eller din "woke" seriöst lmao.

Till skillnad från dig?
Får se vem som har rätt, GTA utan sin humor är kattskit på en ostmacka.

Permalänk
Medlem

Nej det tror jag inte, serien börjar bli gammal och nästa utgåva kommer säkert bli urvattnad som det mesta. Efter GTA Online och deras mjölkning så har jag lärt mig tillräckligt om Rockstar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Viking

Kör Sweclockare bara storyn eller vad är det jag läser?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag tror GTA 6 online kommer Innehålla många Micro transaktioner tyvärr.

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Spelet kommer vara minst 50% kortare än förgående, samt lär bli 10000 "micropayments". Spelet kommer vara lika hypat som 2077 sen visa sig vara total flopp. Kom igen vi lever i 2022, inga nya spel är bra längre

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av anon341792:

Tror ni RockstarGames kommer lyckas att toppa 5an med 6an? som säkert kommer ut om sådär 3-10 år När jag säger toppa då menar jag grafiken och storyn.

Grafiken, ja. Konstigt vore väl annars? Storyn, nej. Den kommer vara fylld till bredden med självcensur och godhetssignalering. Själv är jag mer intresserad av huruvida de kommer göra PVP mer balanserat och grinding mindre frustrerande, men jag har i princip noll förhoppningar om det. Varför skulle de ändra på ett vinnande koncept liksom?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Man hoppas ju att det ska bli bra och att det inte blir för mycket fokus på microtransactions, multiplayer och modern normkritik. Finns ju en hel del att förbättra från GTA V som trots allt var tekniskt sämre än GTA IV på flera sätt.

Permalänk
Entusiast

Bara man får bort dessa laddtider... Att sitta uppe i molnen och vänta är det absolut värsta med spelet. Har väl att göra med peer 2 peer vs dedikerade servrar om jag inte minns fel

Permalänk

Läste de skulle skala ner på racism, sexism och allt sånt som gjorde GTA till GTA.

GTASA vore inte sig självt om de inte lyfte de stereotypiska karaktärerna vi fick njuta av.

Citat:

The character “will be part of a duo of main characters inspired by ‘Bonnie and Clyde,'”

Vet inte om det är bra eller dåligt, men håller inga förväntningar.

Så länge inte det blir för milt, för woke, och förstör online med för mycket shark card paywalling.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Tyckte fyran var bättre både storymässigt och fysiken i spelet. GTA Online var roligt första halvåret/året innan man blev instagibbad av nån flygande motorcykel med missiler varje gång man försökte göra nåt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Som många skrivit redan är Take2/Rockstar för fixerade på att tjäna så mycket som möjligt så fort och så billigt som möjligt. Så nej, jag tror deras storhetstid är förbi. Och det verkar väl inte bättre än att nästan hela spelmarknadens storhetstid är förbi. Det gäller att nosa reda på indie-titlar för att få lite spelglädje som inte är besudlad av mammon.

Permalänk
Medlem

Efter Cyberpunk och Battlefield 2042 har jag ingen förtroende kvar alls för stora bolag. Bara tyst önskningar att "greed" inte ta över allt som finns.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Hatade RDR2, spelet är som att röra sig i sirap. Allt tar LÅÅÅÅÅÅNG tid. Öppna ett skåp och se om det finns ammunition? Hinner nästan sätta på kaffekokaren. Om det är det håller som GTA går åt kommer jag nog inte gilla det. Roligaste GTA spelet för mig var nog Vice City, eller San Andreas. Snabbt och kul, tog sig själv lagom seriöst.

Där sa du nåt. Om GTA 6 är lika segt som rdr2 så är de bojkott på rockstar, kändes som att springa i en mardröm där man inte kommer nån vart. RDR till Xbox 360/PS3 var ett mästerverk dock.

Permalänk

Bättre? Nej
Bra nog att kallas uppföljare av GTA 5? Ja

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag story mode framför multiplayer i allmänhet så jag hoppas det blir en bra story. Tror att nåt tidigare rykte sade att det skulle handla om droghandel? Men nu är det alltså bankrån och sånt..

Jag tycker det låter bra att dom släpper spelet med 1 stad från början och sen utökar den allteftersom. Kanske kommer GTA 6 att på sikt ha den största spelvärlden av alla GTA-spelen då Alltid kul med en stor spelvärld.

Hoppas också att det blir fel inomhusmiljöer man kan vistas i. Kanske en stor galleria t.ex.? Sen skulle jag önska att det skedde lite fler random händelser i spelet så det känns mer levande. Kanske fler människor också ute på gatorna..

Edit: Och så hoppas jag att det blir lika bra optimerat som GTA 5.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

om det kapar laddtiderna

Permalänk
Medlem

Det snackas ju om att GTA VI kommer ha en kvinnlig protagonist så jag hoppas väl mest att det i så fall blir en intressant karaktär och inte bara någon copy-paste Lara Croft, utan någon karaktär som man genuint känner kan sparka ett rektum eller två vid behov samt inte nödvändigtvis bjuder på något sedvanligt ögongodis.

Cosplayer: https://www.facebook.com/rx.queen.costuming/

Är inte speciellt oroad över att nästkommande titel kommer falla i wokeness-avgrunden heller med tanke på hur tidigare titlar drivit hårt med feminism och andra extrema politiska ideologier från båda sidor.

Multiplayer kommer säkerligen att vara en stor komponent, ska bli intressant att se vad de gör av det. Det finns ju outtömda möjligheter till co-op för story-mode som antagligen skulle kunna vara kul, men är inte oroad över att det inte kommer finns ett ostört story-mode att spela igenom ensam.

Ser även fram emot att Rockstar pushar den tekniska utvecklingen framåt igen.

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte hur GTA V Online har kunnat vara så extremt vinstgenererande till att börja med.
Laddningstiderna är sinnesjukt långa, sitter på SSD, 8 kärnor, 64GB RAM och 500 Mbit fiberlina, och det känns som HDD och modemuppkoppling.

Permalänk

De kan börja med att gå tillbaka till samma fysikmotor som i 4:an, då är det redan bättre än 5:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Till skillnad från dig?
Får se vem som har rätt, GTA utan sin humor är kattskit på en ostmacka.

Till skillnad från dig så sitter jag inte och kommer kommentarer som "woke" utifrån geeksandgamers.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Möjligtvis bättre men mer framgångsrikt är en annan fråga. Tror det varit mycket av en slump tur hur online delen slog igenom och och levt vidare, varav mycket är community drivet. Att rockstar kan indentifeira och återskapa det som ligger bakom den framgången är ju något osäkert.