Muurikklockers? Ni som har Muurikka el liknande produkt el är intresserade

Permalänk
Medlem

Muurikklockers? Ni som har Muurikka el liknande produkt el är intresserade

Min chef köpte en Muurikka till jobbet för ett tag sen och den har varit trevlig på after work o firmafester..

Fick innan semestern en grattifikation efter 10års trogen ögontjänst och bestämde mig för att slå till på en egen.

Detta blev under vår semester nere i Danm.. Eh jag menar Skåne.
Hade tänkt köpa den mindre på ca 50cm men närmsta varuhus jag hittade som hade den inne var Hornbach i Kristianstad.
Där fanns även 78cm som precis kommit in i lager igen.

Frugan blev lite taggad så vi bestämde oss för 78cm varianten.

De jag läst är att många gnällt på att de haft problem med att Muurikka har 10mm slangnippel och Svensk standard på gasol är 8mm..
Men Hornbach sålde även Muurikkas egen gasolregulator med 10mm slang så det fick bli en sån.
EDIT: Muurikka har nog lyssnat på kritiken för nippeln jag fick med är 2stegs så den tar både 8 och 10mm slang. Så vilken regulator som helst gör jobbet.

Det jag testat att laga hittills är t ex: wook, köttfärssås, biffar, potatis bacon fläsk, pasta carbonara.
Har fungerat mycket bra faktiskt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Här är en bild för er som inte sett en dylik apparat innan.

Misstaget var väl att jag som totalt okunnig på gasol köpte en 11kg flaska från Hornbach.

Tydligen är det bara hornbach som säljer / byter dessa och närmaste från Gislaved är väl typ Borås.

Förhoppningsvis räcker 11kg ett tag men kanske kompletterar med flaska jag kan byta lokalt.
Tycks gå 2-5 hekto per gång på ett ungefär när jag vägt flaskan.

Fler på Swec med muurikka?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Klart man har Muurikka, olagligt att vara från Norrbotten och inte ha minst en i familjen!

Souvas måste du göra på den, även ren/viltskav!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Inte märket Muurika men har liknande grejer att använda på grillarna.

Har du Byggmax i närheten så har de bra pris på PK10/PC10 gas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är en halvfinne så har jag haft en Muurika sedan 80 talet någon gång. 😅