Vintage dator "släpbar" IBM 5155 årsmodel 1984

Permalänk
Medlem

Vintage dator "släpbar" IBM 5155 årsmodel 1984

En IBM 5155 i nyskick, med extra skärm, skrivare, mus, väska, etc. allt fungerar som det skall (startade upp den för en månad sedan för att kolla statusen), dessutom så finns orginal manualerna och en rejäl laddning program och spel. Eftersom den aldrig kommer att användas mer och utrymmet tryter så tänkte vi sälja den (har legat nerpackad de senaste 30 åren).

Säljes för 10000 SEK, eller högstbjudande.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Har du kollat med youtubern LGR? Känns som något han skulle vilja ha

Permalänk
Medlem

Tipsar om vintagegruppen "retrodatorer" (finns ett par olika men med liknande namn) på facebook, men tror priset är lite högt satt. Har för mig jag sett de sålts för ett par tusenlappar på tradera...

Haft en sån där en gång i världen som jag tyvärr glömt var den tog vägen.

Jag tror LGR redan har en sån, för mig jag sett nån video med den, han brukar nog få tag på grejor på närmare håll.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset

Du har kanske rätt gällande priset, vet ej, på Ebay verkar det sälja defekta för runt 10k plus frakt. Har dock inte satt mig in hur man säljer på Ebay verkar lite krångligt att skicka världen runt om det strular...
/Hälsn. Gert

Permalänk
Medlem

Det är helt klart en maskin värd att bevara och värd ett antal tusenlappar, så lycka till med försäljningen!

Vill du se vad den klarar, hämta hem "demot" 88mph, det -borde- funka på en sån, funkar BARA på äkta IBM 8088 med CGA. Jag har bara sett den på YouTube, har en gammal IBM, men en 286, så där funkar det inte.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_l:

Det är helt klart en maskin värd att bevara och värd ett antal tusenlappar, så lycka till med försäljningen!

Vill du se vad den klarar, hämta hem "demot" 88mph, det -borde- funka på en sån, funkar BARA på äkta IBM 8088 med CGA. Jag har bara sett den på YouTube, har en gammal IBM, men en 286, så där funkar det inte.

Tipset om facebook gruppen "Retrodatorer" var bra, lade ut den där, den var såld efter 20 min (borde kanske satt ett högre pris )